Vrata se s pískáním otvírají a já hladce vklouznu na dvorek. Auto zastaví přesně na tom správném místě vpravo od kmene vysoké hrušně. Zatímco dálkovým ovládáním zavírám bránu, v duchu se usměju na nebesky modrou kapotu. Tak jsme zase šťastně doma, Same, pomyslím si.
Je to právě deset let, co jsem od Martina dostala k výročí svatby tohle auto. Moje Subaru Forester, vlastním jménem Samuel. Lehké, obratné a výkonné SUV, které mi nesmírně zjednodušilo život. Už nemusím s obavami sledovat předpověď počasí – pokud není na silnicích čistý led, projedu vždycky. A nejen na silnicích. Navíc se mi prostě líbí. Kromě praktických tvarů má i moc hezký čumák – výrazný, ale vcelku usměvavý. Je to prostě sympaťák.
Marek mu ovšem říká traktor. I když se na to škaredím, něco na tom bude. Tenhle model Subaru nemá za úkol rozmazlovat posádku. Vevnitř je sice poměrně prostorný, hlavně vepředu, ale jinak nenabízí nic navíc nad běžnou výbavu deset let starého auta. To nejlepší má tohle auto totiž v prostoru pod posádkou.
Dobrý motor, chytré ovládání všech čtyřech kol a poměrně velká světlá výška podvozku znamená, že je to skutečně auto do terénu, na nic si nehraje. Díky tak trochu neelegantně zvednutému čumáku se dá velmi slušně najíždět do prudkých svahů, nebo z nich zase na rovnou cestu sjíždět. Za těch deset let jsme spolu projeli opravdu vším možným – bahnem, proudící vodou, rozmáčenými svahy i sněhem.
Pravda, udělala jsem z něj také psí boudu na kolečkách. Všechnu výbavu (včetně Berryiny nástupní rampy) vozím na zadních sedadlech a podlaze před nimi – kufr je rezervován psům. Když do auta nacpu ještě dvě dětské autosedačky, mám prostě plno. Minule jsme s dětmi uvažovali, kam strčíme mrňousky, tedy Davídka a Aylinku, až dorostou na společné výpravy. Neprozřetelně jsem navrhla, že je dáme dozadu ke psům, načež se strhla vášnivá… debata, kdy se mě Patrick s Kačenkou intenzivně snažili přesvědčit, že do kufru ke psům patří určitě oni dva 😀
Když auto bylo nové, budilo tady v okolí dost pozornost. Byli to hlavně starší vousatí pánové, kteří na něj toužebně koukali a vyptávali se na mé zkušenosti. I když… pravda… často hledali za mými zády toho opravdového majitele. Evidentně měli pocit, že někdo jako já by měl řídit cosi malého a červeného. Vlčáci sem, vlčáci tam.
Přiznám se, že to ve mně budilo jistou… zlomyslnost, takže jsem obvykle jen tak mezi řečí podotkla, že jsem tohle auto dostala od svého muže k výročí svatby. Víte, tohle není Praha, moderní svět sem samozřejmě natahuje chapadla, ale tradiční myšlení mu celkem solidně vzdoruje. Pro většinu chlapů, uchvácených šikovným a z jejich pohledu jednoznačně mužským vozidlem, to bylo jen těžko zkousnutelné. Kdybych aspoň byla mladá prsatá blondýna! Ale takhle…:))
Nejvíc mě zaujal jeden mohutný muž, tak padesátiletý, který se mě ve Dvoře Králové na náměstí nesměle zeptal, jestli by si do toho auta mohl sednout. Že jezdí na ryby, tohle auto se mu líbí, ale že má většinou potíž se do aut pohodlně vejít. Viditelně jsem zaváhala. Vzadu v autě byli psi, klíčky jsem měla v kapse, ale… Potom jsem kývla. Odsunul si sedadlo řidiče až dozadu, usadil se a velikými rukama sevřel volant. Vzápětí se šťastně rozzářil. Jo! To je ono!
Když jsem mu řekla historku s darem k výročí svatby, zadíval se na mě… no… snad i zasněně, a pravil: „Paní, toho chlapa se držte!“ A já se nerozesmála, i když se mi chtělo, protože to bylo celé takové trochu absurdní a zároveň velice milé.
Teď si určitě řada z vás myslí, že jsem praštěná – proč dělám takové ciráty s autem? A ještě ho pojmenuju! Vždyť je to jen… nástroj. Navíc s lety rychle ztrácející cenu. Inu, pokud bydlíte na malé vesnici, která dokonce není ani blízko velkého města, kde nemáte jediný obchod s výjimkou malé spoře otvírané pošty, je pro vás spolehlivé auto naprosto zásadní.
Je to v podstatě podmínka svobody, samostatnosti a kvalitního bydlení. Dokud mohu řídit a mám co řídit, držím život ve svých rukách. Nechci myslet na to, co budu dělat, až to jednou nedokážu. Pokud navíc ráda řídím a umím ocenit dobré auto (a že jsem jich už v životě řídila hodně a všech možných značek:)), pak je ta nutnost i potěšením.
Nakonec je tu taková třešinka na dortu. Nebesky modré SUV nepříliš běžné značky, navíc s velmi charakteristickým čumákem, snadno poznají i lidé, kteří se o auta v podstatě nezajímají. Na malých vesnicích jsou auta i osobní vizitkou, takže pokud máte nějaké snadno zapamatovatelné, vaši bližší i vzdálenější sousedé si ho rychle spojí s vaší osobou.
Takže když jedu v Subaru, mávne na mě nebo zabliká spousta lidí, kteří vědí, že jsem to já. Když pak jede se psy, a tedy mým autem, někdo jiný z rodiny, kladu mu na srdce: „Koukej jezdit slušně, nebo to bude na mě!“ A naopak – když sednu do jiného z rodinných aut, prakticky nikdo mě nevidí.
Takže moc doufám, že mi můj Sam ještě dlouho vydrží. A vás se ptám – jak to máte s auty vy? Jsou pro vás podstatná? A… dáváte jim jména? 🙂
Po Oktávce jsme měli dvakrát Wartburga, bílého a zelinkavého. Když jsem vozila děti do školy a Janu pak na intr tak jsem si koupila Fiat 126 – vysavač. To vyjelo všude a vždycky. Ale brzy se začal sypat Ale vešli jsme se do něj čtyři. Do kufru se nedala ani ,,basa piva“. Pak ho ode mne koupil policajt pro manželku 🙂 Pak jsem měla bílého Favorita vyrobeného 17.listopadu 89. Ale pořád jsme drželi Warťu. Pak jsme se dali na Peugeoty. A nedáme na ně dopustit. Prvního nám ukradli na mé narozeniny. To se někdo má, některá dostane jiné ukradnou…
Ahojky, lidičky.když to tu čtu,přepadne mne trocha děsu z těch termínů a z toho, co všechno tahle chytrá autína umějí. Ale stejně není nad toho našeho červeného ´dáblíka- Wartburga 353 combi. Má už hodně najeto za tu dobu, co uplynula od jeho výroby, protože od sjetí z výrobního pásu v Eisenachu v bývalé NDR někdy v roce 1987 už uběhla spousta let. Tenhle náš dráček červenáček nás pořádně vypekl jen jedinkrát. Bylo to právě cestou na zvířernické setkání v autokempu Modřinka, kam nás nedovezl. Ono tohle autíčko dlouho předtím, nž jsme ho koupili, stálo na cihlách v garáži majitele, který ho m hodně let ani nemusel používat, takže si ničeho nemohl ani všimnout. My s Jiřím jsme se tehdy hned bláhově vydali na docela dlouho cestu napříč Čechami. cesta z Bělé nad Radbuzou vedla přes klatovy až do jižních Čech, kousek od Hlubok nad Vltavou. Dojeli jsme jen před Horažďoovice, kde jsme poté museli všechen náklad přeložit do auta, kterým pro nás dorazila mladší dcera. Naše vozítko zde musešlo zůsta v autoopravně, jelikož jsme málem kvůli prasklému těsnění pod hlavou motoru zadřeli jeho motor. Tohle byla jediná a fakt poslední zrada, kterou nám náš červený dráček přichystal. naše veliké štěstí bylo to, že tehdy Karolína znala spoustu lidí z řad wartburkářů, takže s její pomocí jsme sehnali náhradní díly a oprava se mohla uskutečnit s úspěchem. Vím, že mne zdejší čtenáři budou považovat za staromiulce, ale já tomuhle autu důvěřuju. můj Jiří se o auto fakt pečlivě stará, takže auto má stále platnou STK a jezdí dál a spolehlivě. Vlastnictví tohohle auta je fajn zejména proto, že si skoro vše může a dokáže mlp udělat sám. Nemusí tedy dojíždět do drahého značkového servisu jen proto, že třeba jen praskla žárovka ve světlometu.tak mlp našel moc šikovného a ochotného automechnika, který má dílnu přímo v Bělé, pod kopečem v našem sídlišti. Jiří se s ním už několikrát dohodl na výměně služeb. Pán má postiženého synka, který potřebuje užívat svůj bicykl, takže se dohodli, že mlp opravuje synkův bicykl a on zas na revanš přednostně opraví našeho veterána. Funguje to skvěle a jsme spokojeni všichni.jediná a fakt nepříjemná nedostatečnost tkví v tom, že červený kombík nemá vzadu poutací pásy, takže tam nejn nelze upoutat sedačku s dítětem, ale bylo by i nebezpečné sedět bez pásů vzadu.Auto je však velice prostorné a tak zachovalé, že poutá svým vzhledem pozornost všech fandů a znalců těchhle veteránů. Už se mne moc lidí ptalo, zda bych tohle auto neprodalA. já se ho zbavit nehodlám . V naší rodině byla hned od začátku jen začátku jediná značka auta. Když mi bylo 10 let, mému tátovi po dlouhých letech marných žádostí konečně komunisti dovolili, aby byl zanesen do pořadníku na koupi auta. Jelikož byli oba rodiče dosti prostorově výrazní, nenaskádali ba se do škodovky ani do jiné značky vozu. Tehdy proto táta požádal o předělůení poukazu na wartbug 1000. Tohle auto bylo jediné, které si naši taky mohli dovolit finančně. Tehdy wartburg byl o něco málo levnější než škodovka, ale byl hlavně větší a prostornější.naši tehdy nechali udělat lůžkovou úpravu, takže se v něm dalo docela pohodlně i přenocovat. Přiznám se, že ačkoliv jsem autoškolu dělala právě na škodovce,, od té doby jsem nic jinéího než wartburg neřídila. nyní už za volant nemohu, takže vekeré řízení je na MLP. On řídí s nechuití a nerad. Nemá totiž takovou školu, jakou jsem já už v 15 letech dostala od svého táty. každý den mne táta trápil řízením, aby mne zto naučil pořádně. Řídila jsem na zcela autoprostých silnicích kolem Mostu, které vedly do zcela vystěhovaných obcí. Ty vesnice měly být zbořeny kvůli těžbě hnědého uhlí. Do vysídlené vsi vedly kvalitní silnice, kde vůbec nic nejezdilo. když jsem nedokázala někam zacouvat, táta auto otočil čumákem dozadu a já jen couvala a couvala. to byla fakt skvělá škola všeho možného umění.jako by táta tušil, že v mých necelých 16 si ho najde mrtvička a on už nikdy za volant nesedne.Kdž mi po úspěšném absolvování autoškoly v 18 předali řidičák,byla jsem jediným řidičem v naší rodině, takže jsem jezdila a jezdila a v řízení jsem získlalaq vlikou praxi. Dnes po ischemické mozkové příhodě v roce 1995 za volant nemohu, ale stejně bych se raději vozila sama. nejde to, takže je veškeré řízení jen na mlp. Jsem moc ráda, že ačkoli můj Jiří řídí nerad a taky dost špatně, doveze mne, kam potřebuji.On tátovskou autoškolou neprošel a dělá spoustu zcela zjevných a školáckých chyb. My bychom stejně nějaké rychlejší auto nevyužili, jelikož Jiřímu stačí rychlost do 60 km v hodině. Rychleji skoro nikdy nejezdí, i kdy červený kombík dokáže jet i rychlostí stokilometrovou. Zdravím všechny čtouzcí zvířerníky a mizím. Zítra mne veze Jioří do Domažlic na plicní kontrolu. Musíme se ještě přesně dohodnout, kdy vyjedem..
Ach, takové auto bych si tak přála! Teď máme roomstera, taky krásně bleděmodrého, úžasný variabilní náklaďák, ale co naplat, vozík (s koňmi) se za ním táhnout nedá.
Mě nejvíc žere, ano, i závist pociťuji!, když si někdo pořídí velké silné SUV do města a ani to závěsné zařízení na něm nemá!
A klasická koňácká reakce na obdivný výkřik nad sporťákem: „A vozík za tím budeš tahat jak?“ 😉
No jo, Klokanice, vy koně pod kapotou nepotřebujete, když je máte jinde. 🙂
Jo, nepotřebujeme. Bývávalo! Tak jako cyklisti si naloží kola na střechu a jedou někam jezdit a lyžaři jedou za sjezdovkami, tak my jedeme s koňmi v zimě do haly, v létě na závody.
Máme u nás na kopci (jiná část vesnice) stáj se sportovními koňmi, pořádají se tu i dvakrát ročně závody. Takže dobře vím, čím vším se dají koně tahat a tahají. No Roomster mezi nimi nebyl:))
Sam tahá nejčastěji kola, občas vozík bez koní 🙂
Jinak můj pohled na sexy kabriolet také končí na mírně znechuceném – kam bych asi dala psy? 😀
No jo, právě proto si Terka pořídila toho Volvíka.
Dede, Subaru jsou hezká „trvanlivá“ auta, která i tady mají pověst nezničitelných. Pokud vím i starší si stále drží dost vysokou cenu. Kdysi dávno, když jsme se vrátili z Anglie, manžel uvažoval právě o Subaru. Tenkrát bylo běžným zvykem, skoro pravidlem (a je dostud), že se u prodeje částečně o ceně smlouvalo. Ale když se o to tenkrát manžel pokusil, prodejce mu jasně řekl, že „u japonských aut“ se nesmlouvá, uvedená cena platí. Pro nás to byla tenkrát cena vysoká (o dost vyšší, než u am. aut), tak jsme nekoupili (ale obě naše současná auta jsou japonské Nissany)
Přeji ti radost v milovaného autíčka a jistě ti ještě řadu let poslouží. Jak už bylo níže řečeno, v Americe je auto nutnost, takže i já se musela dost brzy naučit řídit. Roky jsme si vystačili s jedním autem, teprve až tady máme dvě a jména nemají. Já jezdím jen tím starší, říkám si, že na něm už případná odřenina nebude tolik vadit (zatím jsem ale žádnou „ránu“ autům nezpůsobila). Teď už je i našemu „novějšímu“ autu deset let, ale o dalším zatím neuvažujeme, zdaleka nenajezdíme tolik mil jako dříve. A já se stejně dodnes raději nechám vozit, než řídím.
Bratrovu Nissanu jsme přezdívali Hnisan. Nová auta se u nás nekupují, tento se ovšem vybarvil rychle a kvalitně.
Auta pojmenovávám až já, takže Traktůrek (Felicia), Obluda (Ford) a teď Volvík. Všechno kombíky v dieslu, ve všech jsme úspěšně strávili spoustu nocí, většinou v sestavě 2+2 (lidi+psi).
Ideální auto bych ovšem stvořila, kdybych vzala přednosti všech našich aut, přidala pár prvků z bratrovy Octavie a celé to splácala do jednoho kusu 😀
Naše požadavky na auto jsou vlastně strašně jednoduché – musí to jezdit, pokud možno se nekazit a musí se v tom dát pohodlně spát. Jo a taky to nesmí stát moc, v čemž je nepřekonatelná Obluda – pořizovací cena 8 tisíc, jezdila s námi 5 let.
Petro, takhle udatná byla naše Oktávka (kombi, 1. generace). Jenže pak přestala být spolehlivá, nikdy jsem nevěděla, jaký bude mít den a jestli odjedu. Proto domů přibyl Sam (ta vesnice, no)
Oktávku první generace 🙂 jsme měli jako první auto…. také kombi. Byly na ní pořadníky 🙂 Byla bílá.
Díky Maričko 🙂 Jo, všimla jsem si, že v Americe je to bez auta problém.
Jinak ta trvanlivost prý už není co bývala (no, to se říká o všem, že jo:)), ale mě fascinuje, že za deset let nepotřeboval sáhnout na tlumiče a to jezdí opravdu všude možně, hladký asfalt má jen sem tam za odměnu (on taky u nás nikde moc není, obzvlášť ne na silnicích:))
To je taková škoda, že sem nemůžu kopírovat diskuzi z FB – tam je tolik hezkých příspěvků! 🙂
Naše auta jsme nepojmenováváli s výjimkou jediného, a to Citroenu Xantie, o které MLP mluvil jako o Xantippě. Ale nemyslel to zle, byla to jen taková hříčka, zrovna jako to, když občas dodal, že má doma Xantippy dvě. 🙂
Auto to bylo prostorné, svezení velmi pohodlné, ráda na ni vzpomínám.
Jo a můj tatínek říkával občas Octavii (té z minulého století) slečna. 😀 Je fakt, že slečna Octavie byla velmi opečovávaná, a proto v rodině vydržela ve výborném stavu velmi dlouho.
Slečna Octavie a Xantippa – Hančo, to se mi líbí
Se svými auty jsem byla vždycky spokojená, ale že by můj vztah k nim byl takový, abych jim dávala jména, to ne! Pocit svobody, který z auta mám, si uvědomuji a dodatečně to asi ocením, až nebudu moci řídit. Tu představu ráda nemám.
Ehm, píši, se svými auty, ale opravdu nemám garáž autama nabitou. Přicházela postupně, Mazda zelená, Mazda červená, Honda světle modrá, teď VW tmavě modrý (fujtajbl, furt špinavý, každá kapka je vidět). První Mazdu jsem dostala k ježíšku, klíček byl v krabičce od šperku a byla jsem tak paf, že jsem manželovi jen slušně poděkovala. Opravdová radost přišla až posléze.
Ale jo, nějaký bližší vztah k nim mám, když si je pamatuji i barevně 🙂 , ale vztah spíše spotřební, jména nikdy neměla.
Klíčky od auta v krabičce od šperku je skvěle vymyšlené:)) Karel je romantik! 🙂
Ještě jsem chtěla říct, že auto nám dává obrovskou volnost – to si uvědomila naša Maruška v okamžiku, kdy její celoživotní řidič odešel na věčnost a ona zjistila, že se z Brna nedostane ani na chalupu (jednou to zkusila hromadnou dopravou – čtyři hodiny v autobuse + čtyři kilometry pěšky do krpálu, a autem to zvládali za necelou hodinu včetně nákupu potravin) ani na Vrbicu na hřbitov. Ještě že obě její děcka žijí v Brně, jinak by ani je neviděla…
Mohla by přemýšlet o zaplacení kondičních jízd v autoškole, nebo si přímo tu autoškolu udělat. Znám víc žen, které to v tomto věku za těchto podmínek zvládly. I kdyby jezdila jen ty své stálé trasy…
Za bé bude pravda – doufám! Ona má totiž řidičák jen na pincka, na kterém jela pouze jednou… hmm, asi ta jízda bude též součástí Rodinného stříbra na spřáteleném webu 🙂 . Libor jezdil velice rád (dokonce jednu dobu dělal panského kočího), proto ji nic netlačilo k tomu si udělat řidičák i na auto. A taky jsme jí říkaly, že ze začátku se naučí pár tras a až se víc otrká, tak zvládni i složitější cesty.
Jo, ono to fakt jde, stačí chtít 🙂
Auta jsme teda nepojmenovávali až tak, ale kdysi jsme po měli zelenou Nexii Daewoo a té jsem já teda soukromě říkala děvka šikmooká. Kvůli světlům teda. A taky kvůli tomu, že byla pěkně zrádná a občas nás vyšplouchla. Ale najezdili jsme s ní spoustu kilometrů a když jsme si na její zvláštnůstky zvykli, tak se s ní i dalo vydržet.
Já jsem pojmenovala všechna naše auta – pravda to první, opravdu hodně ojetá Škoda100 byla Staroušek 🙂
No – Praha možná je emancipovaná, ale její okolí už zas tak ne. Terka jela v Benešově na technickou se svým Volvíkem a technik jí pravil „A že vám to manžel pujčil?!“ „To není manželovo, to je moje!“ důrazně ho opravila Terka. „No ale to jste musela být moc hodná, že vám to koupil!“ Což Terezku nadzvedlo, protože veškeré své potřeby (koně, pes, auto) si Terka platí sama a je alergická na naznačování, že si ji Petr „vydržuje“. 🙂 .
Ygo, to bych mu snad i jednu flákla:))
A jo, svět „auta a chlapi“ se emancipuje pořád dost pomalu. U nás doma je starost o auta fakticky od začátku moje. Martin byl v práci od nevidím do nevidím, často mizel do světa, takže jsem pochopitelně jezdila s auty do servisů a na technické prohlídky. V Praze jsem vlastně neměla problém ani v těch devadesátkách, ale po přestěhování do Doubravice jsem narazila na mužsko-šovinistický autosvět (rok 2001). Nejenže mi za ramenem hledali „pána“, ale jednou dokonce ignorovali vadu, na kterou jsem je výslovně upozornila (nerozumím autům, ale tohle auto ji mělo opakovaně, v Praze mě poučili) a vedlo to k problémům, kterým jsem se opravou snažila vyhnout. Zuřila jsem tehdy, museli to opravit rychle a zadarmo, ale pokračovala jsem v hledání jiného servisu. Ano, našla jsem slušné i tady, ale rozhodně ne na poprvé.
Historku se svatebním darem užívám právě u jedinců, kteří si myslí, že když jsou hodní, ženě auto koupí, samozřejmě starší a menší, než mají sami, pro ženskou i tak až dost 😛
Protože samozřejmě jsme to auto koupili po delším rozhodování, hledání a že ta koupě vyšla zrovna na výročí naší svatby byl jen ten bonbónek 🙂
V servise asi nemají zkušenost s holkama od koní 🙂 Neuvěřitelně obdivuji profesionální ošetřovatelky, které celou sezonu brázdí Evropu s kamionem na koně, nakládají, vykládají, chystají věci a jsou povinně pořád pozitivní, protože na koně ani jezdce nelze přenášet nervozitu.
Tak z těch by tu asi omdleli:))
A vis, ze ti manzel poridil vuz pro starou damu? Moje znama si potrebovala nedavno koupit nove auto a zadala do Google: auto pro starou damu. A jako prvni vypadlo Subaru, koupila tez modre, novy typ. Pro me je auto dulezite stejne jako pro tebe, nekoupim si bez nej ani mleko. Je to vlastne jeden s tezkych zivitnich okamziku pro seniory v Severni Americe, kdyz prestavaji byt schopni sami ridit, ztraceji tim svobodu. Autum jmena nedavam, ani neplacu, kdyz je prodavame a na nove jsem mela pozadavek, aby bylo mensi nez ma predesla vozidla, s nahonem na vsechna 4 kola, abych nemusela resit, jestli vyjedu z baraku, kdyz vyjimecne ve Vancouveru nasnezi.
Subaru jsem koupil ve Vancouveru. Outlander. Mělo to asi nejhorší verzi toho, čemu se říká automatická převodovka. Ale teda projelo to i celkem pekelný místa hor. Škoda, že tam byla vada a motor se zadřel. V Severní Dakotě, což je fakt blbý místo, kde rozbít Subaru, to tam nikdo nezná 😀
Outback, ne Outlander! Mají to moc podobný ty názvy
Tady vidíš, jak čtu – vůbec jsem si toho nevšimla 😛 Přitom znám oba typy aut 🙂
Canivo, kdybych nenavštívila Ameriku, vyrazila bys mi dech:)) Ale takhle tomu rozumím. Naprostá většina aut v USA jsou z evropského pohledu velká až obrovská. Když jsme byli s Martinem na našich dvou expedicích po národních parcích a ujeli tisíce mil pustinou v Toyotě pro nás velké jak autobus, ale přesto průměrné v místním provozu, všimla jsem si, že jednak je tam Subaru spoustu, a jednak ve Foresterech jezdí hodně žen – to tady fakt neplatí. Jenže tam to mělo logiku – v rámci velikosti obvyklého autoparku je to dámská kabelka na chytrých kolech:))
Popravdě s většinou aut brázdících americké silnice bych nejspíš v žádné z místních podzemních garážích nezaparkovala – parkovací místa jsou velmi úsporná a sjezdy mívají tak prudké otočky, že se v některých musí točit na dvakrát i dlouhý Superb (ten širší, SG) 🙂 V Itálii by ta auta nejspíš měla problémy i s projetím některých ulic v centrech měst 😀
Já tam se svým Outbackem byl široko daleko jediný kombík. Další byly Volva. Občas bylo sranda najít to auto na parkovišti, jaksi nebylo za těma obludama vidět. Ale nejvíc mě dostala kdesi reklama na billboardu na Audi Q7 jako úžasné urban-car . U nás se to pomalu nevejde na parkovací místo 😀
Přesně 😀