BTW: Slevomat – sázka s nejistým výsledkem

Přemýšlela jsem, čím ještě doplnit pro Martina dárky k narozeninám a napadlo mě, že by bylo fajn jít v Hradci Králové na nějakou dobrou, ne úplně všední večeři. A nejlépe na to mít rovnou voucher, protože jinak je vždy velká šance, že si řekneme, že doma je to přece jen mnohem lepší:))

 

I nakoukla jsem na Slevomat. Měla jsem s ním zatím jen dobré zkušenosti – ať už šlo o kurz výroby suši, vyhlídkový let nebo mnohokrát různé restaurace. Tady ovšem musím přiznat, že většinou šlo o restaurace v Praze, jen jednou jsem vsadila na hradeckou – to proto, že jsem chtěla pozvat na suši sousedku, která ještě suši nejedla. Dopadlo to výborně, restaurace byla příjemná, jídlo skvělé, obsluha pozorná – ještě jsme si přiobjednaly ledacos navíc. Od té doby jsem tam byla dvakrát a jednou jsem si objednala suši „domů“.

Pod tímto dojmem jsem nám tedy koupila voucher na jídlo pro dva do indické restaurace The Royal Maharaja v Hradci Králové. Podle pravidel jsem nás objednala dva dny předem, těšili jsme se na pěkný nedělní večer. Ale ouha. Začalo to tím, že jsem přišli v 19:03 (objednáno na 19:00, měli jsme potíže s parkovacím automatem) a číšník kriticky poznamenal: „To je ta objednávka na sedm, že?“ Rozhodla jsem se to ignorovat.

Kromě nás byly obsazené jen dva stoly, objednali jsme si pití a než číšnice s objednávkou odešla, přišel číšník a postavil před každého z nás plechový tác se šesti prohlubněmi, kde bylo různé jídlo a beze slova zase odešel. První dojem: dívali jste se někdy na MASH? Jak tam fasovali jídlo v polní kuchyni? Tak to bylo přesné.

Druhý dojem. Jídlo vonělo, leč všechno bylo jen lehce zavlahlé až studené. Studený moučník bych chápala, ale kuře tikka masala? Číšník nám na dotaz odpověděl, že ano, jídlo má být studené. Moje interpretace situace byla jiná. Jídlo kydli na kovový tác chvíli před sedmou a než nám ho přinesli, tak horké jídlo vychladlo a od něj zahřátý tác mírně ohřál moučník. Jako oběd v pracovní den by to bylo fajn, ale na neděli večer…

Číšník nám dal ale jasně najevo, že co jako bychom chtěli, když jsme si to koupili na Slevomatu! Chtěli jste ušetřit? Tak buďte zticha! Inu, z restaurace jsme odcházeli do dvaceti minut, a to jsme ještě stihli číšníkovi vysvětlit, že kdyby ta jídla nosili postupně a ohřátá, zůstali bychom déle a třeba objednali i další pití. Což byla samozřejmě ztráta času, protože on, jak zdůraznil, majitelem restaurace není.

Uvažovala jsem, kde se stala chyba? Proč mi to nevyšlo? Na co jsem měla dát pozor? A došlo mi, že jsem si prostě v Praze zvykla na přístup, kdy majitelé podniků berou akce na Slevomatu jako šance přilákat zákazníky, kteří by jinak na jejich restauraci (penzion, nabízené zážitky nebo kurzy) nejspíš nikdy nenarazili. Ukážete jim, že umíte a oni třeba zase přijdou. A třeba to někomu i doporučí.

Nu a potom jsou tu tací, kteří nabídnou slevu a pak se k vám chovají jako k socce, která vlastně neměla pošpinit práh jejich zařízení. A člověk přemýšlí, kdo je vlastně donutil tu nabídku na Slevomat dát? Možná slyšeli od majitelů jiných zařízení, že oni na tom vydělali?

A tak jsem se začala ptát kolem sebe, jaké mají lidé zkušenosti, protože mi bylo jasné, že moje dosavadní úspěchy se Slevomatem asi byly štěstím začátečníka. A zjistila jsem, že je to skutečně sázka do loterie s nejistým výsledkem, přičemž mi zatím vychází, že v Praze je asi pravděpodobnost lepšího výsledku o něco vyšší – přece jen je tu konkurence veliká, a to vlastně ve všem.

 

A tak se ptám – jaké máte se Slevomatem zkušenosti vy?

 

Pro ty, kdo nevědí, o čem mluvím: Slevomat je portál, kde si můžete vybrat nejrůznější „zážitky“ s nějakou slevou. https://www.slevomat.cz/praha

Já si na tom portálu cením hlavně tipů na dárky, protože spousta věcí by mě nikdy nenapadla – nebo třeba netuším, že se odehrávají někde v mém okolí. Ta sleva je příjemný bonus navíc. Obvykle 😛

Aktualizováno: 6.9.2017 — 16:25

49 komentářů

PŘIDAT KOMENTÁŘ
  1. Slevomat zná, ale nikdy jsem ho nevyužila. Jak už tady psala Tora, vždycky se mi vybaví ta větička „nechci tu slevu zadarmo“. Přijde mi to takové nějaké nesolidní a slyšela a četla jsem spíš horší zkušenosti. Myslím, že to ani do budoucna nevyužiju (ani v Praze 😀 ). Ale je fajn, jak tady čtu, že s tím někdo má naopak i dobré zkušenosti. Když chci na něčem ušetřit, hledám spíš akci přímo v obchodě nebo u provozovatele.
    Dede, je mi líto, že vám to nevyšlo, zkažený večer a vyhozené peníze. MMCH, prázdná hospoda v době jídla je mi krajně podezřelá a nejdu do ní. Je totiž skoro jisté, že tam něco nehraje. Jdu prostě jinam. Ale vy už jste to měli zaplacené, to byla smůla.

    1. tapuz,ne vždy..u nás je třeba v nějakou dobu v té indické taky volno, na oběd narváno,kolem 15té hodiny skoro prázdno, přesto vaří velice dobře..plnit se začne až kolem 19 hodiny, kdy zde pracující cizinci,jdou na večeři nebo si posedět. A anglicky mluvící jinde nenajdeš,jen tady…milují tu kuchyni…

  2. 🙂 připomíná mi to okřídlené rčení „nechci slevu zadarmo“ a ne, já jsem ještě Slevomat nenavštívila, nějak na to přehrabování se v tom nemám trpělivost. A popravdě, nejsi první z mých známých, kdo se setkal s podobným přístupem ze strany restaurací nebo hotelů, kam si koupili poukaz přes Slevomat. Jedna kamarádka mi vykládala, že už v životě nikdy, že si připadala jak největší špína, jak se k nim v hotelu chovali. Takže jsem to vyhodnotila že za to mi to nestojí a zkoušet to nebudu :).

    1. Jo, taky mě to napadlo 🙂 Akorát mě se to stalo poprvé a to Slevomat používají i jiní členové rodiny. Ovšem hlavně v Praze…

  3. Dede, to je mi líto, že se tvůj dárek nepovedl. Manžel dost používá slevy na internetu. Než odklidkně zaplacení, podívá se, jestli ta která stránky náhodou nenabízí slevu(buď určité male procento, nebo poštovné zdarma)a često má štěstí, že ano. Restaurace (pravé, nebo řetězové) zase občas do novin dají reklamy na „druhou večeři zdarma“ (ve stejné ceně první placené). Ty slevy v řetězových využíváme hodně často, v poctivých rest. jen několikrát (a vždy si nás i přesto „vážili“).Podobně hotely, motely či jiné služby, ale to my nevyužíváme. On je asi i rozdíl v tom, že tady jsou různé nabídky slev jako lákadla pro zákazníky už po hodnou řadu let, je to opravdu běžné. Možná u vás je to stále dost nezvyklá novota a podle toho se někdy „obsluhující“ i chovají tak jak popisujše váš zážitek.

    Odkaz na Slevomat je zajímavý, je to pro mě novinka.

    1. Maričko, děkuju:))

      Konec konců systém slev je standardní způsob jak dostat lidi tam, kde je potřebuješ, aby tam utráceli peníze. To vědí obě strany. Aby to dlouhodobě fungovalo, tak to musí vycházet win-win. Tam, kde se to snaží ošidit to prostě nefunguje. Tedy ne víc než jednou:))

      1. Mám jeden oblíbený obchod, kde zákazníci „nad 50“ mají každé pondělí na všem 15% slevu (už tak je to obchod, kde mají oddělení s trvalými slevymi). No a jednou měsíčně přijdou kupóny na $5 a $10 slevy…jenže až když tam utratím $40 (těch 5) nebo $50 (těch 10) čí víc 🙂 No a já tam tyhle sumy utratím málokdy (vzhledem k celokovým slevám a těch 15% navíc), většinou 30 i o dost méně. Takže bych využila kupón, musela bych se k těm mým $30 „přinutit“ utratit ještě dalších 20 abych nakonec utratila „jen“ 15 (protože 5 je ta sleva:)). Proto kupón zůstává nevyužit, jen zcela vyjímečně, když tam zrovna plánuji koupit něco dražšího, tak si na něj počkám 🙂

          1. Hihi, právě že neumím počítat 🙂 No umím, ale blbě myslím. Odklikla jsem to a šla pryč. Teď to znovu čtu a je to celé blbě. Psala jsem o slevě $10, takže navíc $20 aby mi pak „vrátili“ $10 (nebo navíc $10 aby mi vrátili $5 zpět). Ono je to fuk (neznámkuješ mě:)) ,ale stejně, kdybych po sobě četla…. 🙂

  4. O Slevomatu jsem zatím jen slyšela, na stránky jsem se teď podívala prvně. Nabídka bohatá, to je fakt! Třeba někdy využiju.
    Viděla jsem ovšem, jak fungují slevové portály z druhé strany. Samozřejmě se platí za zařazení do nabídky, za zařazení na přední místo, za každý uskutečněný obchod. Je potřeba mít dobře spočítáno, jaká sleva se ještě vyplatí. Špatná kalkulace se pak většinou odráží na kvalitě služeb. I když, někdy, prodělek je taky zisk. 🙂

    1. Máš pravdu, Hančo, ono se prostě musí umět. A když náhodou uděláš chybu (třeba s kalkulací ceny u poskytování služeb), tak musíš odpískat ztráty a snažit se posbírat, co se dá – třeba extra chováním k hostům či zákazníkům, aby přišli znovu, aby doporučovali – a tak se ztráta zacelila 🙂 Zhnusený ksicht prostě nepomůže vůbec v ničem 😛

  5. Občas u nich něco pořídím. Pobyty, restauraci, tuhle pantofle na doma… je to jako se vším. Když jdu do nevyzkoušeného podniku, předem nevím, jak to dopadne.
    Oceňuju tu návodnost – kam bych mohla jet, co bych mohla koupit k svátku.. 🙂

    1. Přesně, Zano – i já oceňuju ty nápady 🙂 I když u nás, tedy na vidlákově, ta pestrost nabídek tak úžasná zase není. Ale zase tu máme ty lesy, že 😛

  6. Slevomat znám ale zatím jsem neměla odvahu. Většinou si tam, někam zavolám, zda mi poskytnou sami takovou cenu, jakou nabízí Slevomat a sjednám si to dopředu, s tím, že platím na místě. Dost těžko snáším špatné chování personálu a nechci si kazit den, či pobyt. Jednou jsem si objednala hotel přes Hotel.cz, (nic ve slevě ale asi provize firmě H.) a recepční mně i s vnučkou nechala záměrně čekat s mnoha poznámkami,že nechápe proč jsem si objednávala přes „ně“ a ne u hotelu přímo, pak dělala ofuky, že snad pokoj ani není a lhala mi o emailu, kterým údajně rezervaci ona osobně odmítla, nic nedoložila ovšem. Pak jsem psala recenzi ale nic se na stránkách neobjevilo. Proč využívají svých nabídek aby měli dost klientely a pak se chovají takto, to fakt nechápu. Je vidět, že někteří rádoby manažeři,recepční,číšníci atd. nerozumí systému, kdy se takto restaurace či hotel může plnit i mimo plnou sezonu
    nebo se zviditelnit a ó panebóže, ono to něco stojí.

    1. Kvůli tomuhle miluju Booking. Jsou tam recenze (i moje 🙂 ) a podle nich se lze orientovat. Ovšem fakt je, že majitelé mají raději, když objednáš přímo u nich (což se dá taky zvládnout 🙂 ).

      1. Jo,to beru, jasně , s Bookingem jsem neměla žádnou potíž, jen jsem tenkrát omylem klikla na Hotel.cz a hotel ten a ten , v domnění , že komunikuji s přímo hotelem v Rožnově. 🙂 Paní z Hotelu.cz se mi pak omlouvala a prý si s recepční poradí, tak nevím,už jsem to pak neřešila.

    2. Jenny, pro mě jsou tihle lidé burani. Buran je i majitel té indické restaurace a je celkem jedno, jak bohatý je a jak důležitý si připadá 😛

      Jo a booking taky používáme. Ještě nezklamal 🙂

  7. Slevomat úspěšně využívá moje neteřka a láká mě, abych to zkusila taky. Teď získala pomocí slev a dárku k narozkám (od Slevomatu) hodně výhodně moc pěknou deku, po které toužila. Ona má ale od dětství šťastnou ruku na všelijaké soutěže. Nějaká večeře je pro mě nedostupná, všechno je dost z ruky, ale už jsem si vyhlídla nákup, který možná uskutečním. Uvidím, jestli to vyjde. Spousta těch prodejců využívá Zásilkovnu, což je o moc levnější než ČP, které se dost vyhýbám.
    Co se týká restaurací a hospůdek, s tím personálem máte naprosto pravdu. Nechodím se slevou a taky ne moc často, ale mám dvě nebo tři oblíbené, kde se personál tváří vlídně, i když velkou útratu neudělám. Hospůdky s příjemným personálem vaří dobře.

    1. Já jsme si na slevomatu koupila tašku na notebook a myš k počítači ve stejném designu. Bylo to hezké a překvapivě ta taška vydržela déle než jiné, tu myš používám doteď. Prostě s eněkdy zadaří a jindy ne, ale to je v každém zásilkovém obchiodě. taky jsme si tam koupila voucher a nechala udělat kalendáře ze svých fotek, taky to nebylo špatné.

  8. Já se Slevomatem nemám zkušenost a popravdě řečeno nemám k tomu důvěru.

  9. Já mám zkušenost opravdu jen s tou kachnou v Kolibě a tím pádem jsem již stálý host tohoto zařízení, dvakrát jsme tam byly s celou širokou rodinou slavit maminčiny narozeniny a několikrát s Bimboušem. Díky slevě získali ode mne mnohem více….
    Je zcela jedno, zda jsem zakoupila voucher ve slevě, nebo zda jsem plně platící. Služby bych měla obdržet stejné. Takže pokud všichni bydleli tak mizerně jako já, je to v pořádku. Pokud všichni dostali studené jídlo, je to v pořádku a je vidět, jak si podnik váží hostů. Jinak jsem za to se ohradit, jídlo klidně vrátit. I když to je složité, když jsem si to předplatila, že.

    1. Inko, myslíš tu Kolibu v Nuslích? Ještě tam mají gril – ohniště uprotřed místnosti?
      Kdysi jsem tam několikrát byla a na první návštěvu opravdu nikdy nezapomenu. Na sjednanou schůzku jsme s kamaráddkou dorazily později, nešlo to uvolnit se dřív z práce. Obě jsme byly hladové, tak jsme si objednaly večeři. Já nějakou minutku a ona grilované kuře. Bylo mi trochu divné, že na nás ostatní pokukují a uculují se. Když přede mě položili objednané jíslo, málem jsem padla pod stůl. Velký plechový tác, rozměrem odpovídající tácům z veřejného stravování, ale tenhle byl plný těch hlubinek, a v každé bylo něco dobrého. Seděla jsem nad tím snad hodinu, než jsem to snědla, ale bylo to tak dobré, že se nedalo nedojíst to. Kamarádka dostala půl kuřete na prkénku, taky s tím měla co dělat. Teď už můžu jen vzpomínat.
      Jé, já bych si dala něco dobrého, dostávám hlad, jen to tady pročítám.

      1. Koliba U Pastýřky byla dokonalá! Dneska už tomu tak není. Hrála tam cimbálovka, připravovala se jídla na ohni, měli tam úžasné pivo i víno….. ach jo!!!! Kde ty časy jsou? Chodila jsem tam s obchodními partnery a vždy naprostá spokojenost.

  10. Asi je v tom Slevomat nevinne, nie vždy sa zadarí. V reštaurácii je personál proste rozhodujúci, tvorí skoro celý dojem z návštevy. Ani dobré jedlo už často nezachráni zlý dojem z obsluhy, ale čo som si všimla, tak z veľkej časti ide nevrlý personál ruku v ruke s nechutným jedlom. U nás sa už reštauráciám skoro cielene vyhýbam, práve kvôli mudrákom z obsluhy, ktorí si nevrlým až urážlivým správaním snáď liečia nejaké komplexy. Zato sa chvalabohu rozmáhajú všelijaké pouličné stánky a poľné kuchyne s čerstvo pripravenými rýchlymi jedlami do ruky (street food), z dobrých surovín. Tak tie som začala vyhľadávať a nie som sama, bývajú tam rady. Na reštaurácie som už celkom zanevrela, za dobrú s príjemným personálom u nás v okolí už asi treba dať pol kráľovstva a jedinú dcéru …

    1. Máš pravdu Km, s tím personálem. Ono se na něm taky pozná, jak majitel šetří na platech a zacházení s lidmi – obvykle šetří i na jiných věcech, třeba kvalitě surovin. Slušný majitel restaurace, který má ambice získat dobré jméno, si na svůj personál dá pozor – v obou smyslech. Jednak se k němu sám slušně chová (aby brali úspěch jeho restaurace za svůj) a jednak si jejich chování pohlídá.
      Tady se ten mládenec, číšník, snažil snažit, ale v nastavených pravidlech to bylo k ničemu 😛

  11. Tak moje úspěchy na Slevomatu jsou taky střídavé. Byli jsme třeba v Piešťanech v hotelu Sergijo- a velmi dobré. A pak jsme jeli do Luhačovic do vily Regia a ubytovali nás v přístěnku pod schody- tedy nad schody, ale efekt stejnej, ještě tam byl strašně vlhký vzduch, jak to zedníci narychlo dodělali. Když nás tam vedli přes dvůr a viděli, z jakého auta si bereme věci, tak jen zavrávorali (byl to Kájův služebák, no, a hodně drahej). Takže když jsme odjížděli, opatrně řekli: „Vy už asi nepřijedete, že?“ A měli pravdu 🙂 Jinak přes Slevomat jsme začali chodit na suši, a pak i bez něj- a restaurace se prudce zhoršila, když přestali být na Slevomatu.
    Takže je to fakt lotynka 🙂

    1. Matyldo, líbí se mi upřímnost té majitelky… „Vy už asi nepřijedete?“ No, měla být hbitější s poskytovanými službami, že 😛

  12. Tak slevomat jsme využili zatím jednou na třídenní pobyt na středním Slovensku – pobývali jsme v novém penzionu v Radavě a jezdili se koupat do vedlejší Podhájské. S ubytováním a stravou jsme byli na výsost spokojení, všechno bylo moc fajn.

    Jinak slevomat využívala Terka na masáže a myslím že i kadeřnické služby – to ovšem ještě když byla ve škole v Brně – a taky byla spokojená. Třebas ta kadeřnice – poprvé na slevomat, po druhé sleva pro stálou zákaznici.

    Takže ono to nebude o slevách, ale spíš o personálu a jeho ochotě. Předpokládám, že se stejně tak chovají i ke běžným zákazníkům. Je mi líto, že se večeře nevydařila, určitě jste se těšili, jak si užijete poklidný večer.

    1. Vidíš, pro mladé kadeřnice, či možná obecně pro začínající podnikatele (nebo přestěhované) může být Slevomat skvělým způsobem, jak si nalákat klientelu, když se chce 🙂

      Ad pobyty – slyšela jsem chválu i nechválu. Je to prostě zase jednou o lidech, jak ostatně píšeš 🙂

  13. Občas tam něco koupím a zatím jsem nenarazila. I masáž zad byla skvělá.

  14. na Slevomatu jsem nám koupila víkend pro dva na Hrubé Skále, bylo to nádherné..pokoj standardně vybavený,čistý,pěkně upravený,pobyt super, vyšlo i počasí,jídlo dobré a teplé, snídaně-švédské stoly. Plnou penzi jsme neměli. Oběd jsme nějak odbejvali ,podle vejletění a večeře byly opět v hotelu a moc dobré. Jen z Prince Bajaji,tam moc nezbylo,krom nádvoří, ale užívali jsme si to.
    Potom jsme měli ze Slevomatu voucher k Pavoukovi v Praze, rády na to s Karolínou vzpomínáme, fotek máme dostatek,zážitků ze středověké krčmy taky a podařených. Do třetice jsme měly poukaz na kachnu pro 4 lidi do Koliby v Praze, zbytky po nás dojela Bedina Nynyška a ještě jsme měly možnost vidět Libušku Šafránkovou,která tam byla na schůzce s režisérem. Je škoda Dede, že Vám to takto personál zkazil.POlkud budete chtít na dobrou indii,přijeďte do Pardubic a zajděte do Namasté, na Perštýnském náměstí. Talíře si užijete stejné,oni je prostě používají,taky mi to okamžitě nahazuje MASH. Ale vaří božsky a výhodu děleného talíře poznáš obratem.Ale nandaváte si sami,z donesených gondol,pod kterými hoří svíčka,takže jídlo máte stále teplé,ba i horké.A personál je úslužný a velice zdvořilý.

    1. Já teda na Slevomatu koupila 2x večeři – jednou do Steak house Happy Cow a jednou do restaurace, kde se podávaly desítky ochutnávacích mňamek. Teplých i studených – tento podnik už, bohužel, neexistuje. Vždy to vyšlo na jedničku a byli jsme moc spokojení. A zážitek od Pavouka byl nezapomenutelný. Aktéři kulturního programu se s námi vyfotili, personál se choval velmi příjemně a vstřícně a moc jsme si to se Sharkou užily. Někde musím dohledat ty fotky.

      1. Sharko a Karolíno, tak nějak mi zase vracíte víru v úspěšnost Slevomatu – o které jsem do neděle moc nepochybovala 🙂 Díky!
        Sharko, když mi ty Pardubice už máme moc z ruky! On i Hradec není zrovna za humny… Ale díky 🙂

  15. Tak to je mi, Dede, lito, ze narozeninova vecere nevysla. Ale mit veceri pripravenou na tacu, nez hoste dorazi, je ulet. Ten cisnik stoji u vchodu se stopkama? Tri minuty preci neni zadne spozdeni. Indickou kuchyni mam hodne rada, ale studenou bych ji mit nemusela.
    Tady se Slevomat jmenuje Groupon a restauracim, kosmetickym salonum a hotelum se na nem vyhybam. Koupila jsem v lete listky na baseball a vyuzila kuponu na pujceni kajaku.

    1. viď,přijd emi to dost sprostý od personálu,bych jim to vrátila a chtěla nové jídlo….bylo to rozhodnutí majitele,přihlásit se do Slevomatu, patrně mu tam nechoděj lidi, no teď je jasné proč….

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


Náš Zvířetník - DeDeník © 2014 VYTVOŘENÍ NOVÉHO UŽIVATELE - PŘIHLÁŠENÍ SE NA STRÁNKY - ADMIN