Jo, byly doby, kdy se říkalo, že pošta končí – všechno si budeme posílat mailem! Dnes se skutečně dá poslat tím mailem opravdu hodně, jen ty balíky, ty se drátama prostě pořád ne a ne protlačit. Bohužel.
Díky nakupování po internetu se dnes posílá mnohem víc balíků, než před několika málo sto lety. Pošta zavádí nové produkty, slibuje dodávat balíky i odpoledne. Na trhu vedle sebe existuje x dalších doručovacích firem, já mám osobní zkušenosti s PPL, DPD a Geisem. Podíváte-li se na tuto situaci teoreticky, musí vaše duše zajásat – nikdy nebylo tak jednoduché poslat balík!
Praxe je samozřejmě jiná. Mimo Vánoce je situace celkem dobrá. Přepravní společnosti vcelku fungují a Česká pošta na střídačku – záleží na tom, kde bydlíte. V tomto případě máme výhodu my, žijící na malých vesnicích. Jednak náš naši pošťáci znají a třeba u mě vědí, že když mám na dvorku auto a ječí psi, tak je po zazvonění třeba chvilku počkat, páč mám pracovnu v patře a chvilku trvá, než se skulím dolů k vrátkům.
Pokud se mineme, skončí balík na poště. Pokud mi nevadí, že je otevřena jen ráno mezi osmou a devátou a odpoledne od dvou do půl čtvrté mimo úterý, mám vyhráno. Svoje zásilky dostanu ve vlídném ovzduší takřka bez čekání. Pokud to nestíháte, tak záleží na tom, jak dobré vztahy máte s poštovní úřednicí – jestli na vás počká nebo to vyřešíte nějak jinak.
To ve velkých městech je s poštou jiná legrace! Jak pravil onen už chronicky známý vtip, pošta povýšila lumpárnu „zazvoň a uteč“ na podnikatelský plán. Dobrá, nebudu zevšeobecňovat – jsou pošťáci, kteří s balíkem i doporučeným dopisem poctivě zazvoní a čekají, až se jim někdo ozve a pokud ano, obé doručí. Mnohem častěji se ale praktikuje metoda „hoď do schránky papír a mazej dál“, ať si tě ti, kdo na balík nebo dopis čekají, nevšimnou!
Pošta se pak schová za telefon, který nikdo nezvedá a následuje tedy snaha doběhnout na poštu. Na velkých městských poštách se čeká. A čeká. Před svátky, kdy pošťáci nestíhají a jen taktak hází ty oznamovací papírky, se tam čeká dvojnásob dlouho. No a pak si musí onen člověk, který si zaplatil dodání, protože třeba nakoupil zvířecí krmení a balík je velmi těžký, tu tíhu ještě i nějak dovléct domů.
Někdy daleko. Pamatuju se, jak mi taťka říkal, že se nad ním jednou slitovali v Albertu a půjčili mu vozík, aby balík s psími konzervami, který už dovlekl od metra, mohl dovézt do dlouhého táhlého kopce domů. Ale pošťák si práci ušetřil. (Stalo se opakovaně, taťka byl prokazatelně v době dodání doma). Zdena bp. mi zase vyprávěla, jak přistihla u nich pošťáka, jak jí hází do schránky rovnou dvě oznámení o nezastižení naráz a když na něj bafla, že doma je, tak se ukázalo, že ten balík s sebou ani nevzal.
Teď před Vánoci jsme svědky, jak kolabují i doručovatelské firmy. Vcelku je zřejmé proč – nemají dostatek lidí, možná ani vozidel a mají smlouvy s obchody. Ale i tady je vidět rozdílný přístup. V rámci předvánočního kalupu jsem bojovala o dodání balíků s PPL a DPD. U PPL to bylo snadné díky jedné malé drobnosti – v ranní sms informující o dodání balíku je i telefonní číslo na řidiče. Díky tomu je možné se domluvit na aktuálních podmínkách a celá věc prostě funguje.
DPD je jiná káva. Řidič je nedostupný, varovná sms přijde jen hodinu předem a pokud doručovatele minete, máte smůlu. Firma je nedobytná – i na telefonu mají předvolby zacyklené tak, abyste se nikdy nedostali k hovoru se skutečnou osobou. Prostě pokud vám nevyhovuje volba jedna až tři odvolávající se na jejich internetovou aplikaci, zvolte čtyřku, která vám zopakuje volby jedna až tři!
Vím to dobře, protože jsem se s nimi honila celý minulý týden. V pondělí jsem byla doma už dvě hodiny před ohlášeným termínem doručení a nic. Ještě jsem kvůli nim zmeškala rehabilitaci, a tak jsem s rozbouřenými zády musela trpět až do středy. To mě naštvalo nejvíc – vždyť můj mobil mají! Pochopím, že nestíhají, ale proč něco neřeknou?
Podruhé jsem se naštvala v úterý ráno, když jsem v jejich aplikaci našla zápis, že mě nezastihli a balík byl oznámen. „Měla jsem chuť zařvat „I ty Brute???“, leč místo toho jsem napsala do nabízeného formuláře mírně jedovaté sdělení (pole „zpráva řidiči“ je trvale nedostupné) a požádala (ve správném formuláři) o dodání v pátek, protože ve středu a ve čtvrtek jsem měla být na cestách.
Odpoledne jsem tam našla záznam, že mě v úterý s balíkem nezastihli. V úterý? A kdy, krucinál, to jako mělo být? Nebyla ani varovná sms ani balík. Ve středu mě došel mail, kde mi vysvětlili, že toho mají hodně a že jsem si to měla vyzvednout v to úterý. Že to tedy dovezou v pátek. Čekala jsem v pátek, čekala, pak už nutně musela na chvíli odjet, leč ani sms, ani DPD s balíkem se neobjevovali. I napsala jsem papír a přitloukla ho na vrátka:
Vzkaz pro DPD!
Momentálně nejsem doma. Už jednou jste s balíkem nedojeli a napsali, že jsem nebyla zastižena. Nedali jste vědět, kdy ho dnes v náhradním termínu doručíte a já také občas musím něco dělat. Neexistuje způsob, jak se s vaší společností aktuálně domluvit – vím to, protože jsem to zkoušela. Ve vaší sledovací aplikaci můj balík vidět není.
Volejte č.: ….
Nemusela jsem se namáhat, nepřijeli, Po obědě došel mail, kde to konstatovali. Bez návrhu dalšího termínu. To už jsem byla opravdu znepokojená. Zásilku jsem už zaplatila (byl to osvědčený prodejce) a byla drahá. Co budu dělat, když ten balík nedoženu? Naštěstí o pár hodin přišel další mail: Balík doručíme (někdy), ale pokud chcete, můžete si ho dnes vyzvednout v našem depu v Hradci Králové do 20 hodin. Bylo půl sedmé.
S kamarádkou a spoluzastupitelkou jsme byly ten večer domluvené na nákupu potravin do vánočních balíčků pro naše starší občany. V Hradci králové v Makru. Tohle sice bylo úplně jinde, ale Lucka souhlasila, že tam se mnou pojede. No… nechtěla tam trefit ani moje navigace v autě, ale díky aplikaci mapy.cz v mobilu jsme to nakonec na tom pustém průmyslovém předměstí našly. Ve tři čtvrtě na osm.
Přede mnou tam byl velmi, ale velmi rozčilený muž. Žádal si razítko na zápis o reklamaci. „Žádné doručení to nebylo!“ křičel. „Přijel jsem si pro to sám!“ Ach, jak jsem ho chápala! Ale při pohledu na vyčerpaně rezignovaného zaměstnance, který v tom byl pravděpodobně nevinně, jsem se rozhodla, že Vánoce jsou za dveřmi a za nalezený balík (ta úleva!) jsem nakonec jen zdvořile poděkovala. Nevím, jestli si toho všimnul:))
Umím být chápavá. Počasí bývá hnusné, všem doručovatelským firmám se nejspíš nedostává lidí, kterým – pravděpodobně – nijak zvlášť neplatí. Myslím, že se se mnou dá domluvit, ale nesnáším, když ze mě dělají blbce. Jsem tedy ráda, že tady u nás se dá domluvit s poštou (pokud to někde jinde neztratí) i s PPL. DPD se budu radši vyhýbat.
A tak se dnes ptám velmi jednoduše – jaké zkušenosti s doručováním máte vy?
Jak se mi podařilo před časem vyčíst, se stylem práce DPD se to má asi tak… V rámci ořezávání výdajů nemá firma na rozvoz žádné vlastní zaměstnance a praktikuje tak trochu švarcsystém, najímá si „nezávislé“ dopravce s vlastním autem. Těm se ráno v depu nacpe velmi promyšleně auto až po střechu – a do večera to rozvez. Že se to nedá stihnout, že přes den je doma k dosažení minimum soukromých osob, že je náledí? Tvůj problém. A za všechno smluvní pokuty pro řidiče, což jejich aktivitu a snahu zrovna nezvýší. Tím se nechci DPD vůbec zastávat, spíš naopak, prostě mají od základu všechno špatně. A moje poslední zkušenost s DPD (od té doby se jim snažím vyhýbat)… Měl přijít e-mail se dnem doručení, měla přijít SMS s hodinou doručení. NIc se nekonalo, až jednou jsme dopoledne v zaměstnání, zvoní mi mobil a tam se ozve: „Já jsem tady pro vás s tou zásilkou.“ Víc nic, žádný pozdrav, identifikace, nic. Následným výslechem jsme z řidiči vypáčil, dko přesně je a co chce. Pak jsme mu sdělil, že doma nejsem, když nic neoznámili, ale že se můžeme domluvit na jinou hodinu. TO že prý už nejde, ale že to odveze na depo a zítra třeba kolega… Abych to zkrátil, honil jsem zásilku asi čtyři dny.
Konečně jsem po celodenním ježdění autem v blázinci na silnicích – doma!
Nu, my také nemáme problém, ani s Českou poštou, zatím. Beru pravidleně balíky od Zoohitu, většinou se střídají dva mladí muži (během roku) a s těmi se už znám. Když vím, že nebudu na avízo, kdy balík přivezou doma, tak jim nechám u zvonku hlášku, kteří sousedé balík převezmou, napíšu číslo domu. A tak to funguje 🙂 .
A paní pošťačky, to jsou dámy známé, které se musí moc a moc nachodit tady v těch našich kopečcích. Takže v létě, když je horko a já ji zahlídnu jak se uřícená pachtí do kopce ulicí, tak ji pozvu na sklenici studené vody s ledem a na krátkou pauzu. Zatím nikdy neodmítly. Také se střídají, podle dovolených a nemocností.
My máme opravdu fajn paní pošťačku a náš Denis ji přímo miluje. (inlove) Aby taky ne, když od ní občas dostane mňanku a podrbání (paní je též v majetku psíka). Ale pošta doručovatelkám střídá trasy (nejspíš v zájmu zastupitelnosti) a právě teď nám k nám chodí jiná paní. A ta, jak už se stává pomalu pravidlem, vhodila lístek a ani se nenamáhala zazvonit, zcela jistě zásilku neměla s sebou. Šlo o strakáčí kalendář, čili obálku většího rozměru, ale do té jejich kabely by se v pohodě vešel. Doma jsme byli a kdyby někdo zvonil, bude Denis štěkat o 106. Prostě šlendrián!
Jinak ale jsem teď před Vánoci s doručováním celkem spokojená, a to jsem toho na internetu objednávala opravdu hodně. Všechno došlo velmi rychle.
Jo, jednu zásilku mi Česká pošta avizovala asi ve 20,30. Prý mám tento den očekávat doručení. (fubar)
A pak ještě s GLS to bylo trochu zvláštní. Měla jsem kontakt na řidiče a vzhledem k tomu, že jsme potřebovali odjet, volala jsem, jestli by se mu hodilo přijet do určité hodiny. Prý že bude v tu dobu v České Lípě, ale ať si přijedeme do centra a tam že ho budeme muset nahánět. 😀 Tak na honičku jsem si fakt nechtěla hrát! Nechala jsem si balík raději dovézt až třetí den (jen jsem měla lehké obavy, aby to tentokrát vyšlo, poněvadž na doručení mají 3 dny a pak už vracejí kamsi do depa).
Pokud to jde, využívám služeb Zásilkovny, kam si mohu přijít, kdy mi to vyhovuje, je levnější než pošta a frontu jsem tam nezažila.
Ano, Zásilkovny také používám, když jsou kousek a dá se tam parkovat.
Moje zkušenosti s poštou zahrnují samozřejmě všechno, co už tu bylo zmíněno. V mém bývalém bydlišti na Spořilově byla pošta otřesná. Fakt, že ze sedmi přepážek obvykle fungovaly jen dvě, někdy jen jedna, takže návštěva pošty v podvečerních hodinách nebo v předvánočním čase opravdu nebyla nic pro slabé povahy, ani nestojí za komentář. Doručování větších balíků vypravovaných z hlavní pošty pro Prahu 4 na Pankráci fungovalo dobře, léta tam jezdil ochotný balíkář, který i předem volal, a byla s ním dobrá dohoda. Zato drobné balíčky a doporučené dopisy přímo z naší pošty, to bylo jinačí dobrodružství. Někdy je doručili. Jindy jsem byla třeba celé dopoledne doma a po poledni jsem ve schránce měla známý lístek „Adresát nezastižen“. Časem pak pošťačky přestávaly pomalu dávat i ty lístky, takže člověk ani nevěděl, že m něco na poště. Někdy to bylo i zábavné. Jednou mi například úřednice za přepážkou po dlouhém hledání přišla vrátit lísteček s tím, že to nemůže najít. Obvykle bývám slušná, ale tenkrát jsem nebyla. Nakonec jsem odešla i s balíčkem 😀 . Na sousedovic poštu v mé schránce nejméně jednou týdně a na občasné doručování pošty jiné ženy (jiné jméno, jiné příjmení, které se s mým shodovalo jen počátečním písmenem, jiná ulice) už jsem byla zvyklá. Nejhorší to bylo v létě. Když jsem si na to právě v létě na poště stěžovala, vedoucí mi řekla, že je to těžké, že teď v létě mají brigádníky. Na můj dotaz, jestli berou brigádníky z nějaké pomocné školy, že neumí ani číst, na mě koukala, jako kdyby sama byla z nějaké pomocné školy. Nojo, je to těžké. Oblíbenou kratochvílí naší doručovatelky taky bylo to, že často strkala poštu do schránky jen napůl, takže štos reklamních letáků promíchaný s obálkami napůl trčel ze schránky ven. Co jsem pak našla v případě, že pršelo nebo sněžilo, si asi dovedete představit.
Na Proseku si ovšem nemám na co stěžovat. Doručují. Už jsem tu taky vyzkoušela přesměrování balíku na jinou poštu, večerní doručení a naposledy minulý týden opakované doručení dvanáctikilového „balíku do ruky“. Všechno klaplo. A pošta je tu pořádná, velká a odsejpá to. Takže v poslední době ČP chválím.
Naprostou nedostupnost DPD už jsem si taky vyzkoušela a tomuto dopravci se pokud možno vyhýbám. Naopak s PPL a Geis mám dobrou zkušenost. Minulý týden jsem dokonce sama přes PPL odesílala dva balíky. Odnesla jsem je prostě na nejbližší výdejní místo PPL, které tu mám kousek. Bylo to snadné, rychlé, bez čekání a za cenu srovnatelnou s Českou poštou. Můžu vřele doporučit.
Mám taky dobré zkušenosti s Uloženkou, Zásilkovnou, Geispointem a výdejnou PPL, perfektní. Párkrát už jsem vyzkoušela i poštomat, bez problémů.
Geispoint mě bába dostala – položila přede mne seznam „tak se najděte“ – bez jakéhokoliv ověření jsem si mohla ukázat na kterýkoliv řádek a odnést si cokoliv.
ČESKÁN POŠTA JE FAKT DĚS A BĚS. U NÁS PPL ANI JINÁ PŘEPRAVNÍ FIRMA NEMAJ PODATELNY, NEJBLIŽŠÍ POŠTOMAT JSEM VIDĚLA AŽ V PLZNI(SKORO 3 HODINY VLAKEM JEDNA CESTA), JINÁ MOŽNOST TEDY NENÍ. ZHRUBA PŘED TŘEMI ROKY JSEM POSÍLALA BALÍK S VLASTNORUČNĚ VYROBENÝMI POVIDLY , MARMELÁDAMI A ŠŤÁVAMI DO NERATOVIC, KDE ŽIJE JIŘÍHO VELICE STAŘIČKÝ STRÝC, K TAKY DIABETIK. TEN BALÍK ŠEL JAKO KŘEHKÝ A BYL TAKY DO RUKY. MÍSTO BALÍKU DOŠLA DO NERATOVIC OPATLANÁ, ULEPENÁ KRABICE DROBOUČKÝCH STŘEPŮ, ZASEKANÝCH V MARMELÁDĚ A POVIDLECH. ZKRÁTKA OPRAVDU ŠETRNĚ PŘEPRAVENÝ A VELMI DRAHÝ BALÍKN DO RUKY STRÝČKOVI ANI NEDODALI. JEN MU PAPÍREM POŠTA OZNÁMILA, ŽE POŠKOZENÉ ZÁSILKY POŠTA ADRESÁTŮM NEDODÁVÁ, TAKŽE SI MUSÍ PRO STŘEPY DOJÍT SÁM NA HLAVNÍ POŠTU. STRÝC CHODÍ VELICE BÍDNĚ O FRANCOUZSKÝCH HOLÍCH, TAKŽE HO TAM MUSEL DOVÉZ JEHO SYN AUTM. NO, TOHLE JSEM POŠTĚ FAKT NEDAROVALA, TAKŽE MI VŠE MUSELI UHRDIT. VRACELI MI CELÉ POŠTOVNÉ A JEŠTĚ MI PLATILI OBSAH BALÍKU, KTERÝ JSEM NAŠTĚSTÍ NADCENILA. OD TÉHO DOBY MÁM S POŠTOU JEN SAMÉ ŠPATNÉ ZKUŠENOSTI. NĚKTERÝ PRODEJCE ALE S JINÝM DOPRAVCEM SMLOUVU NEUZAVÍR A ZROVNA TEN NÁSTROJAN MĚL NA WEBU UVEDENO, ŽE PO ŠPATNÝCH ZKUŠENOSTECH NA DOBÍRKU ZBOŽÍ NEZASÍLÁ. NEBYLA TEDY JINÁ VOLBA. JO. PRAŽÁKŮM A OBYVATELŮM VELKÝCH MĚST JE HEJ, TI TAKOVÉ VYŘIZOVACÍ OBTÍŽE NEMAJ. MY . Z VÝSPY CIVILIZACE MÁME SMŮLU. NA TOHLE NEPOCTIVCI HRAJÍ, PROTOŽE TUŠÍ, ŽE NIKDO SE KVŮLI NEDODANÉMU KUFRU, I KSYŽ JE ZQPKLQCENÝ PŘEDEM, NEŠBUDE TRMÁCET Z BĚLÉ NAD RADBUZOU AŽ DO JAKÉHOSI SPECIÁLNÍHO UHŘÍNĚVSKÉHO , ABY SI ZÁSILKU VYZVEDL. MÁM SMŮLU, ŽE ANI KDO TÉ PODVODNÉ FIRMY V PRAZE SE NEVYDÁM. SAMA TRAM JET NEMŮŽU A JIŘÍ BY MNE NA TAKOVOU CESTU ANI NEPUSTIL. UŽ JSEM SIC TY PRACHY ZA KUFR OŽELELA, ALE PŘÍŠTĚ SI DÁM OBROVITÁNSKÝ POZUOR A RADĚJI COUVNU, NEŽ BYCH PKLATILA NĚCO, CO MI NIKDO NEDODÁ. BUĎ DOBÍRKA NEBO JINÝ PRODEJCE.
ALE LENKO,JEHO ŠPATNÉ ZKUŠENOSTI ,ŽE NA DOBÍRKU NEZASÍLÁ,NEBYLY S ČESKOU POŠTOU,ALE S LEMPLAMA, CO SI ZÁSILKU NEVYZVEDNOUT A ODESILATEL TRATIL NA POŠTOVNÉM….
Dole jsem si přečetla o těch zmatených dodávkách…. To takhle jedna známá v KOUŘIMI čekala na ledničku a volá jí dopravce: Tak paninko, vezeme vám tu zásilku, stojíme před vaším číslem a nikde nikdo. A ona že kouká z okna a nikde žádné auto nevidí. No po chvilce dohadování se domluvili, že oni jsou v KUŘIMI
Hi, hi, tak to si krapet zajeli!
Novej Bor a Bor u Tachova je taky kousek 😀
DEDE všechno nejlepší k narozeninám.
Promiň chtěla jsem napsat k svátku.
DEDE, TAK K TOMUHLE TÉMATU NEMOHU DODAT VŮBEC NIC VEŘEJNĚ A NA TVÝCH STRÁNKÁCH PUBLIKOVATELNÉHO. V SOUČASNÉ DOBĚ ZAŽÍVÁM TOLIK ADRENALIOVÝCH SITUACÍ, ŽE JE TO FAKT DĚS A BĚS. OBJEDNÁVKU KNÍŽEK PRO VNUČKY, CO JSEM NAKOUPILA A TAKY HNED ZAPLATILA ,JSEM UDĚLALA U PRODEJCE 3.12. UŽ 7.12 MI BYLO SDĚLENO, ŽE BALÍK DO RUKY!! PŘEDALI ČESKÉ POŠTĚ. TA MI TAKY TEN DEN POSLALA EMAIL I SMS, ŽE BALÍK PŘIJALA K PŘEPRAVĚ. ALE MŮŽETE HÁDAT, KDY BALÍK DORAZIL. NE, HNED DRUHÝ NÁSLEDUJÍCÍ PRACOVNÍ DEN PO PŘIJETÍ POŠTOU TO FAKT NEBYLO. BALÍK S KNIHAMI DOPUTOVAL KE MNĚ DOMŮ AŽ TEPRVE VČERA, TEDY V ÚTERÝ 19.12.!! A KDYŽ JSEM SE NA NAŠÍ POŠTĚ PTALA, JAK MOHU TU DLOUHOU DODACÍ LHŮTU A NEDODRŽENÍ SMLUVNÍCH PODMÍNEK PRO BALÍK DO RUK REKLAMOVATY, BYLO MI SDĚLENO, ŽE JÁ NEMOHU NIC U POŠTY REKLAMOVAT. JÁ NEMÁM TOTIŽ V RUCE PODACÍ LÍSTEK!! TEN MÁ U SEBE PRODEJCE, KTERÝ SE VŮBEC NEOBTĚŽOVAL NA MÉ URGENCE NEDODÁNÍ OHLÁŠENÉHO BALÍKU REAGOVAT JAKKOLI. PRODEJCI JE FUK, ŽE JSEM ZAPLATILA DOST PENĚZ NAVÍC ZA SLUŽBU, JEJÍŽ PODMÍNKY ČESKÁ POŠTA NEDODRŽUJE. NO, TY KRÁSNÉ KNÍŽKY DOSTANOU VNUČKY AŽ DLOUHO PO ŠTĚDRÉM DNU, PO NOVÉM ROCE, NIKOLI POD STROMEČEK. MÝM ŠTĚSTÍM JE, ŽE MNE PO PRVNÍCH ŠPATNÝCH ZKUŠENOSTECH NAPADLO, ABYCH VŠECHNY BALÍKY S DÁRKY PRO RODINU MLADŠÍ DCERY NECHALA UŽ OD PRODEJCE POSÍLAT RADĚJI ROVNOU DO MÍSTA JEJICH BYDLIŠTĚ, .FUNGOVALO TO DOBŘE, ALE DOSTALA JSEM UŽ VYNADÁNO OD DCERY, PROTOŽE NA JINÝ BALÍK ČEKALA DRUHÝ DEN A NIC NEDOŠLO. ALE JELIKOŽ JÁ PODACÍ LÍSTEK MĚLA, TAK SE VYŘÍZENÍ URYCHLILO A ZATÍM VŠECHNO DOŠLO. SE ZPOŽDĚNÍM, ALE JE TO NA SPRÁVNÉ ADRESE.
DRUHÝ PŘÍPAD VELMI PODOBNÝ TOMU TVÉMU, DEDE, STÁLE TAKY VYŘÍZENÝ NEMÁM. POTŘEBUJI DO LÁZNÍ, KAM ODJÍŽDÍM 11.1. POŘÁDNÝ KUFR . OBJEDNALA JSEM A TAKY HNED DRAZE ZAPLATILA JEDEN- VLASTNĚ KOMPLET VELIKÉHO KUFRU S MALÝM PŘÍRUČNÍM.PRODEJCE MĚL SAMÁ KLADNÁ HODNOCENÍ A DOKONCE SE STAL PŘEDLONI INTERNETOVÝM PRODEJCEM ROKU, TAKŽE JSEM SE NEBÁLA. NO, PLÁČU NAD ZTRACENÝMI OPENĚZI DODNES. KUFR JSEM Z OBJEDNALA 2.12., ZAPLATILA JSEM HNED, JAKMILE MI PRODEJCE ZASLAL PODKLADY K PŘEVODU PENĚZ. KUFR STÁLE JEŠTĚ NEDOŠEL, I KDYŽ PRODEJCE AVIZOVAL SMS I MAILEM, ŽE HO PŘEDAL JAKO BALÍK DO RUKY ČESKÉ POŠTĚ. TO SE STALO UŽ 7.12! DNES JE UŽ 20.12. A JÁ NA SLEDOVACÍM WEBU ZÁSILEK ZJIŠ´TUJU ,ŽE BALÍK DO RUKY VISÍ STÁLE V JAKÉMSI DEPU NA PRAZE 22. NEHORŠÍ NA TOM VŠEM JE, ŽE TA PRAHA 22 MÁ UŽ PŘEDEM UVÁDĚNO, ŽE DO TOHOHLE DEPA NEMÁ ŽÁDNÁ SOUKROMÁ OSOBA JAKÝKOLI, ANI ELEFONICKÝ PŘÍSTUP , JELIKOŽ TO MÁ BÝT JAKÉSI SPECIÁLNÍ DEPO. ZKRÁTKA DOŠLA JSEM K ZÁVĚRU, ŽE PRODEJCE JE S POŠTOU DOMLUVENÝ NA ODÍRÁNÍ ZÁKAZNÍKŮ. PRODEJCE VŮBEC NEREGUJE NA MAILY A NYNÍ SE TAM ANI NEDOVOLÁM, JELIKOŽ MI AUTOMAT STÁLE HLÁSÍ, ŽE VOLANÉ ČÍSLO NEEXISTUJE. ZKRÁTKA JSEM PATRNĚ A BOHUŽEL VYHODILA 1800 KŽ Z OKNA. NEJSOU TO ŽÁDNÉ MALÉ PENÍZE PRODŮCHODCE. NEJHORŠÍ JE TA BEZMOC. A ABYCH SI SITUACI ZKOMPLIKOVALA,, OBJEDNALA JSEM KUFR JINÝ, OD ALZY. JE JEŠTĚ DRAŽŠÍ A TAKY ZATÍM NEDORAZIL. MÍSTO BALÍKU VČERA DOŠLY OD ALZY MAIL A SMS S OMLUVOU. PRÝ CHYBOU PŘI NAKLÁDCE DOŠLO K TOMU, ŽE MŮJ BALÍK POŠTA NENALOŽILA SPRÁVNĚ, TAKŽE MÁM PRÝ MÍT STRPENÍ A POČKAT, JELIKOŽ BY TU BALÍK MĚL BÝT 21.12. CO JE TEDY ZÍTRA. SNAD JSEM NENALETĚLA PODRUHÉ. ZAS NEMÁM V RUCE PODACÍ LÍSTEK.TEN MÁ ALZA, AK SNAD O KUFR NEPŘIJDU SPOLU S PRACHAMA PODRUHÉ. DĚS A BĚ JE TO.JINAK U NÁS MÁME FAKT PRIMOVÉ POŠŤÁKY. JSOU TO CHLAPI, KTEŘÍ NEJSOU LÍNÍ ZAZVONIT A HNED VYBĚHNOUT AŽ DO DRUHÉHO PATRA. UŽ MNE TAKY ZNAJÍ, JAK MIZERNĚ CHODÍM, TAKŽE VŠE VYNESOU NAHORU. JE TO PRÝ JEDNODUŠŠÍ, NEŽLI ČEKAT DOLE, AŽ TĚCH 40 SCHODŮ SLEZU JÁ. TĚM POŠTOVNÍM PANÁČKŮM BUDIŽ CHVÁLA. CHVÁLIT SYSTÉM A DRAHOTU VŠEHO V SOUVISLOSTI S ČESKOU POŠTOU CHVÁLIT NEMOHU. MIZÍM NA DLOUHO Z NETU, PŘIJEDE DNES STARŠÍ DCERKA A BUDE BYDLIT U MÉHO PC. ONA CHODÍ SPÁT SE SLÍPKAMI ALE VSTÁVÁ DLOUHO, TAKŽE SE K PC NEDOSTANU.UŽIJTE SI KRÁSNÝ VÁNOČNÍ ČAS , BU’DTE ZDRÁVI I ŠŤASTNI.
pokud jsi to koupila přes aukro-ten první,pošli mail na aukro a upozorni na neserioznost prodejce a do komentářů mi dej nespolehlivý a popiš co se stalo…
SHARKO, PŘES AUKRO TO BOHUŽEL KUPOVANÉ NEBYLO. TO BYCH SI VĚDĚLA RADY I SAMA. A PRÁSKNU ZDE TU FIRMU, CE SE TAKTO HNUSNĚ CHOVÁ. JE TO FIRMA NÁSTROJAN, CO PRODÁVÁ RŮZNÉ KUFRY APOD. NETUŠILA JSEM , JACÍ JSOU TO PODVODNÍCI, ALE ZA PRACHY SI DNESKA KOUPÍŠ VŠE, I TO KLADNÉ HODNOCENÍ OD “ SPOKOJENÝCH ZÁKAZNÍKŮ“KÉŽ BY MNE NAPADLO KOUPIT KUFR PŘES AUKRO, TAM PROBLÉMY FAKT PROMPTNĚ ŘEŠEJ.PODVODY SE DĚLAJÍ VŠUDE, TO UŽ VÍM ZCELA JISTĚ. MNE TO JAKO PODVOD NA TAHÁNÍ PENĚZ Z KLAPES NAÍVNÍCH ZÁKAZNÍKŮ DOŠLO AŽ POTÉ, CO JSEM ZJISTILA, ŽE BEZ PODACÍHO LÍSTKU K BALÍKU NEMÁM NA REKLAMACI U ČP ČANCI. A PAK HLAVNĚ TEN NEDOBYTNÝ OBJEKT DEPA NA PRAZE 22. TOÍ UŽ MI DOŠLO LEDACOS, CO BY MNE DŘÍV NENAPADLO. ZKRÁTKA UŽ ZAPLACENÝ KUFR SE DPŘEMÍSTÍ DO NEDOBYTNÉHO DEPA MÍSTO DORUČENÍ K ZÁKAZNÍKOVI. TAM SI NĚKOLIK TÝDNŮ POČKÁ , A PAK SE VRÁTÍ ZPĚT K PRODEJCI. A TEN SE JEN ŠÁBNE S POŠTOU OZISK. MOŽNÁ, ŽE KOMBINUJU MOC, Ale jen tohle mi připadá nejpAVDĚPODOBNĚJŠÍ. NECHÁPU, PROČ SE BALÍK STĚHOVAL NA PRAHU 22, KDYŽ BYL PODLE SLEDOVACÍHO DEPU PODÁN NA PRAZE 10
DEJ TO ČOI … CO NEJDŘÍV…..
LENKO, TO JE FAKT NA HLAVU – SHARKA MÁ PRAVDU, JE TŘEBA TO REKLAMOVAT U PRODEJCE – POPRAVDĚ KDYŽ ONI HONÍ DOPRAVU, MÍVÁ TO LEPŠÍ EFEKT (JSOU JEJICH HLAVNÍ ZÁKAZNÍK).
JINAK SI UŽIJ VÁNOCE S DCERKOU I S CELOU RODINOU! (inlove)
DEDE I SHARKO, SMŮLE JE V TOM, ŽE JSEM NEKOUPILA PŘES AUKRO. PRODEJCE VŮBEC NA NIC NEREAGUJE, BOMBARDUJU HO MAILY UŽ PĚT DNÍ NEPŘETRŽITĚ, VÝSLEDK JE STÁLE NULA. DOKONCCE JSEM UŽ MINULOU STŘEDU ODESLALA DOPORUČENÝ DOPIS NA SÍDLO FIRMY, KTEROU JSEM NA JEJICH WEBU NAŠLA. A ZAS SMŮLA. TEN DOPIS SE MI VRÁTIL V PONDĚLÍ ZPĚT JAKO NEDORUČITELNÝ!!! ZKRÁTKA NULA OD NULY POŠLA A KUFR JEŠTĚ NEMÁM ANI JEDEN. JEN OPRAVDU DOUFÁM, ŽE ALZA UDĚLALA JEN CHYBU PŘI NAKLÁDCE A TEN DRUHÝ KUFR DORAZÍ ASPOŇ SNAD KRÁTCE PO NOVÉM ROCE. TO BY MI NEVADILO, JEN ABY DORAZIL A JÁ NEMUSELA FOFREMOBSTARÁVAT KUFR DALŠÍ. NO, JEN NA MĚSÍC DO LÁZNÍ S VELIKÝM BATOHEM NA ZÁDECH MI NĚJAK DOBRÝM ŘEŠENÍM SITUACE NEPŘIPADÁ. POKUD KUFR NEDOJDE VČAS, MUSÍM OPRÁŠIT DB VA MALÉ A STAŘIČKÉ KUFÍRKY ZE SKŘÍNĚ NEBO JET S TÍM BATOHEM NA ZÁDECH. NO, DO NÓBL LÁZEŇSKÉHO DOMU, KAM MNE UBYTOVATELKA UMÍSTILA, MI TO FAK PŘIJDE VELICE NEVHODNÉ ŘEŠENÍ SITUACE.
DEDE, ONO SE TO SHARCE I TOBĚ PĚKNĚ RADÍ, ALE CO MÁM DĚLAT, KDYŽ DOPORUČENÝ DOPIS SE PO TÝDNU VRÁTÍ S TÍM, ŽE ADRESÁT NEEXISTUJE, NA EMAILY NIKDO NEREAGUJE A TELEFONNÍ ČÍSLO, NA KTERÉ JSEM SE DOVOLALA POUZE JEDINKRÁT, ČEKALA 10 MINUT NA SPOJENÍ S OPERÁTOREM, S NÍMŽ JSEM STIHLA PRONÉST JEN JEDINOU VĚTU A ON ZAVĚSIL. PAK UŽ MI TELEFONNÍ AUTOMAT SDĚLUJE STÁLE DOKOLA TOTÉŽ: TOTO TELEFONNÍ Š ČÍSLO NEEXISTUJE. JSEM VEDLE JAK TA JEDLA A NIČEHO SE NEDOMŮŽU. UŽ MÁM ALE NAPSANÝ DOPIS NA ÚSTŘEDÍ ČESKÉ POŠTY A KOPII POŠLU I ČOICE. JÁ SI UŽ NA HLAVU NADĚLAT NENECHÁM. JSEM STARŠLIVĚ NAAS.., TAKŽE JSEM SI ANI NEDOKÁZALA V KLIDU UŽÍT VLASTNÍ NAROZKY A OSLAVU 35. VÝROČÍ SVATBY. JIŘÍ PROHLÁSIL, ŽE SE MNOU NEHODLÁ NIC ŘEŠIT, JELIKOŽ SE ZE MNE STALA NÁŠLAPNÁ MIÁNA. JE TO TREFNÝ PŘIROVNÁNÍ, ALE UŽ NEMŮŽU VYDRŽET TO NAPĚTÍ A VGZTEK, TAKŽE TO ODNÁŠÍ JIŘÍ. UKLIDNÍM SE, AŽ DORAZÍ TEN DRUHÝ KUFR Z ALZY. SNAD TO OPRAVDU BYLO JEN CHYBOU PŘI NAKLÁDCE.KDYBY ZAS NIC NEDORAZILO, KAŠLALA BYCH NA POMLUVY A VHODNOST A JELA BYCH S TOU SVOU PŘEVELIKOU KROSNOU BNA ZÁDECH. DVA KUFRY JSOU TOTIŽ TAKY BLBOSRAŽÁCI, PORAĎTE, PROSÍM.CO JE ZA ČTVRŤ TA PRAHA 22?
LENKO,JAKO PRAŽÁK SICE NEVÍM, ALE KOUKALA JSEM NA MAPY A UKÁZALO MI TO UHŘINĚVES
HM, DÍKY OLČAVO. TAK J KDESI VNUHŘÍNĚVSKÉM POŠTOVNÍM MOŽNÁTRČÍ, MOŽNÁ NETRČÍ TEN DÁVNO ZAPLACENÝ, NĚKIOLIKRÁT AVIZOVANÝ NEDODANÝ KUFR. NO, POŠTOVNÍ PODVODNÍCI A PRODEJCI SI MOHOU MNOUT RUCE A SMÁT SE POCTIVÝM A NAIVNÍM ZÁKAZNÍKŮM. UŽ JSEM SE ROZHODLA, ŽE NA TUHLE FIRMU PODVODNÍKŮ A NA POŠTU POŠTVU ČOI. UŽ TOHO MÁM VÁŽNĚ PLNÉ ZUBY. A NA ČOI SKONČÍ PATRNĚ I ALZA, POKUD ZÍTRA TEN DRUHÝ A ÚDAJNĚ NENALOŽENÝ KUFR NEDOT RAZÍ. OBLBOVÁNÍ ZE VŠECH STRAN MNE PŘESTALO PRÁVĚ BAVIT. S ALZOU MÁM JEŠTĚ NEVYŘÍZENÝ ÚČET ZA TISKÁRNU. ZAKOUPILA JSEM NOVOU, AVŠAK KDYŽ PŘIŠLA A JÁ BALÍK ROZBALILA. NEBYL TAM VŮBEC ŽÁDNÝ NÁVOD K POUŽITÍ, ANI K INSTALACI. HZNED JEM NAŽHAVILA DRÁTY A VOLALA TAM. OMLOUVALI SE ZA CHYBU, SLÍBILI NÁVOD POSLAT. M PŘEKVAPENÍ NASTALO, KDYŽ NA MAIL, NIKOLI POŠTOU PŘIŠEL NÁVOD, ALE PSANÝ CELÝ POUZE V ANGLIČTINĚ.OPĚT JSEM SAMA RZŽHAVENÁ DO BĚLA VOLALA NA ALZU. POTÉ, CO SI MNE AUTOMAT 15 MINUT POPŘEHAZOVAL JAK HORKÝ BRAMBOR, JSEM SE KONEČNĚ DOSTALA K OPERÁTOROVI, KTERÝ MI SLADKÝM HLÁSKEM SDĚLIL, ŽE TEN NÁVOD UŽ MUSÍM MÍT NA EMAILU. TUDÍŽ JSEM SE HO SARKASTICKY OPTALA, ZDA SLYŠÍ, JAKÝM JAZYKEM S NÍM MLUVÍM A ZDA SI MYSLÍ, ŽE JSEM RODILÁ ANGLIČANKA, ABYCH NÁVOD V ANGLICKÉM JAZYCE DOKÁZALA SPRÁVNĚ PŘEČÍST A HLAVNĚ POCHOPIT. T DALŠÍ MÁ OTÁZKA BYLA: NA ČEM SI MÁM ASI NÁVOD NA UŽÍVÁNÍ VYTISKNOUT, KDYŽ NOVOU TISKÁRNU NEDOKÁŽU BEZ NÁVODU ANI ZAPNOUT, NATOŽ ABYCH JI OBSLOUŽILA BEZ PROBLÉMŮ. DOHODLA JSEM SE S NÍM, ŽE MI TEDY OBRATEM A HNED TEN DEN ,ZAŠLOU NÁVOD V ČEŠTINĚ PŘES ČESKOU POŠTU. NEUDĚLALI TO, TAKŽE JSEM OPĚT ŽHAVILA DRÁTY A TO UŽ JSEM NEBYLA SLUŠNÁ. NÁVOR PŘIŠEL V OBÁLCE S RAZÍTKEM K DATU DEN PŘEDTÍM, NEŽLI DORAZIL. A ZAS JEN TY VÝMLUVY. UŽ SE VIDÁM, JAKM VĚCI NA TŘI TÝDNY BALÍM DO TĚCH DVOU STARÝCH KUFÍRKŮ NEBO DO OBRKROSNY, TU SI HÁZÍM NA ZÁDA A JEDU DO LÁZNÍ. KDYBY TO BYLY MARIÁNKY, KTERÉ MÁM DOSLOVA ZA ROHEM) CCA DVĚ NECELÉ HDINY VLÁČKEM. K BYLA BYCH V KLÍDKU. DO PODĚBRAT MUSÍM CESTOU NĚKOLIKRÁT PŘESTOUPIT Z VLAKU NA VLAK. POSLEDNÍ, NEJHNUSNĚJŠÍ PŘESTUP MNE NA CESTĚ ČEKÁ V PRAZE, NA HLAVNÍM NÁDRAŽÍ. TAM TO BÝVÁ VÁŽNĚ OZLOMKRK, JELIKOŽ NA CEDULI SE OBJEVUJE ČÍSLO VLAKU, SMĚR A ČÍSLO ODJEZDOVÉHO NÁSTUPIŠTĚ CCA 3 MINUTY PŘEDTÍM, NEŽLI VLAK ODJÍŽDÍ. TAKOVÝ BĚŽEC VZHLEDEM KE KUFRU A FRANCOUZSKÉ HOLI OPRAVDU EJSEM. A STIHNOUT TEN SPOJ MUSÍM, JELIKOŽ MÁM SE V V LÁZNÍCH HLÁSITN DO 11.00 HODIN. JIŘÍ SI NA 11.1. MUSÍ VZÍT DOVOLENOU, ABY MNE TAM KVŮLI PŘESTUPU V PITOMÍÉ PRAZE DOPROVODIL. JESTLI MI NĚKDY JEŠTĚ ZNOVU LÁZNĚ DŘI NAVRHNOU A DAJÍ MI VYBRAT, BUDU VOLIT TY MARIÁNKY, ABYCH TO MĚLA BLÍZKO.
ona to není jen Uhříněves….ale i přilehlé části-obce
Lenko, zásadní věc je, pokud tu firmu neznáš, NEPLATIT NIC PŘEDEM. Těch pár korun, které ušetříš za dobírku, opravdu nestojí za ty nervy. Za druhé je nutné číst komentáře třeba na Heuréce, tam ta firma má něco přes osmdesát procent spokojených zákazníků a to se mi zdá VELMI MÁLO, kromě toho si tam dost lidí stěžuje na nekvalitní zboží, špatnou komunikaci, nevyřízené reklamace…
IVO, TVÁ RADA MI JE NA NIC A JÁ TO UŽ TAKY DÁVNO VÍM I SAMA. JSOU ALE PRODEJCI, KTEŘÍ TI NA DOBÍRKU NIC NEPRODAJÍ. OPRÝ PO ZKUŠENOSTECH A NEPLATÍCÍMI NEBO ZASILKU NEVYZVEDÁVAJÍCÍMI ZÁKAZNÍKY TO NEDĚLAJÍ. A TEN KUFR JSEM SHÁNĚLA A NA SPOSTĚ MOŽNÝCH I NEMOŽNÝCH MÍST, CHODÍM TĚŽCE, MĚLA BVYCH NOSIT DVĚ FRANCOUZSKÉ HOLE, ALE NA CESTU BERU JEN JEDNU. KUFR V JEDNÉ RUCE A HŮL VE DRUHÉ, TO NENÍ ŘEŠENÍ PRO MNE. BYLA JSEM RÁDA, ŽE JSEM TEN KUFR SEHNALA ASPOŇ NĚKDE. MUSÍ MÍT POŘÁDNÁ KOLEČKA, ABYCH HO ZA SEBOU DOBŘE UTÁHLA. KROM TOHO JE CESTA DK LOUHÁ A BOHUŽEL JE NANÍ HODNĚ PŘESTUPŮ. VLAKY, KTERÉ BUDU MUSET PŘI CESTĚ POUŽÍT, TAKY NEJSOU HJEN NÍZKOPODLAŽNÍ. NÁSTUP BYCH MOŽNÁ JEŠTĚ ZVLÁDALA, ALE JAK Z TOHO VYSOKÉHO VLAKU VYSTOUPÍM V ČASE N ZASTAVENÍ, KDYŽ MUSÍMMKIVŮLI MIZERNÉMU VIDĚNÍ A HROZÍCÍMU PÁDU ZE SCHODŮ VYSTUPOVAT POUZE POZADU? VÍŠ, KDO JE ZDRÁV, TEN NETUŠÍ, O ČEM MLUVÍM. TĚŽKÝ KUFR BUDE PRO MNE PROBLÉM, I KDYŽ BUDE NA KOLEČKÁCH. A ZA PONAUČENÍ TI DĚKUJU. ZKRÁTKA TOHLE UŽ VÍM TAKY. KDYŽ JSEM TAK HLOUPĚN PŘIŠLA O DOST VELKÉ PRACHY ZA DRUHÝ KUFR(PRODEJCE NECHTĚL PRODAT NA DOBÍRKU) , UŽ SE MI TU DOBÍRKU U ALZY PLATIT NECHTĚLO. LÁZNĚ, VÝMĚNA ŠČ ŠATNÍKU, DOPLATEK ZA UBYTOVÁNÍ, KTERÉ JE SICE PŘEPYCHOVÉ, ALE POJIŠŤOVNA HO NEHRADÍ, I KDYŽ JSOU TY LÁZNĚ “ NQAKŘÍŽEK“, PAK VŠECHNY DALŠÍ VÝDAJE UŽ VYDANÉ NEBO OČEKÁVANÉ, VÁNOCE, VÝROČÍ SVATBY A MNOHO DALŠÍCH VADÁNÍ MNE FINANČNĚ DOST ZRUINOVALO. JSEM DŮCHODCE, TAKŽE MUSÍM NA TOHLE VŠE HODNĚ DLOUHO A PEČLIVĚ ŠETŘIT. TEN, KDO MÁ PENĚZ DOSTATEK , PRACUJE A NENÍ NEMOCEN, NEVÍ, O ČEM TO HOVOŘÍM. RADĚJI SI PROSÍM NECHEJ TY SVÉ RADY PRO NĚKOHO, KDO SI UŽ SÁM RADY NEVÍ. JÁ SI NĚJAK PORADÍM, I KDYŽ TO BUDE DÉLE TRVAT. NEDÁM SI KÁLET OD PODVODNÍKŮ NA HLAVU.
Lenko, na mně si zlost nevylívej. Holt jsi ušetřila čtyřicet kaček a teď ti čtyři tisíce visí v luftě. A to se přeci vyplatí.
PRÁVĚ NA HEURÉCE JSOU SAMÉ KLADNÉ A POCHVALNÉ KOMENTÁŘE A NENÍ JICH MÁLO! PROTO JSEM UVĚŘILA A NAPÁLILA SE. I TO SE DÁ VŠECHNO ZAPKLATIT, KDYŽ NA TO PRODEJCE DÁ DOST PENĚZ.
Jen tak pro info jsem koukla na Heureku a tento obchod má tolik negativních hodnocení! Což je samozřejmě neomlouvá. Jen je dost riskantní v takovém obchodě nakupovat, zvlášť s platbou předem.
MUSÍŠ ČÍST I TY NEGATIVNÍ.. ONO 80% POZITIVNÍCH JE MÁLO…NO LENKO,KDYBY TI V IKEA NĚKDO KOUPIL RUDLÍČEK,NA TEN KUFR OPŘEŠ A GUMICUKEM PŘIDĚLÁŠ….RUDLÍČEK JE MODREJ,STOJÍ 300 A JE K NEZAPLACENÍ,ODVOZÍM NA NĚM VŠECHNO,MALINKÁ KOLEČKA MI NEVADĚJ..
Sharko, nápad s Ikea není špatný, ale sotva proveditelný pro lidi bydlící ve větší vzdálenosti od prodejen. Ono není moc ochotných lidí, kteří by zakoupili a přivezli, a pokud je člověk nas…štváním rozžhavený doběla kvůli eshopům a dopravcům, sotva se znovu odhodlá objednat přes net.
Ehm a nebylo by to zbytečné kupovat si rudlík a vozit na něm kufr na kolečkách? (chuckle)
já myslela na obyčejnej kufr,ale asi jsi to nepochopila..
POLICIE NEBO ČOIKA…jsi šikovná,poradíš si….
Městskou část Praha 22 tvoří Uhříněves, Pitkovice a Hájek u Uhříněvsi.
Od července 2001 je správním obvodem pro městské části Praha – Královice, Praha – Nedvězí u Říčan, Praha – Kolovraty a Praha – Benice.
Posílala jsem kamarádce do Říčan u Prahy před vánocemi kalendář, přáníčko a knížku. Dostala to až v dubnu.
zapomněla jsem napsat, že POŠTOU ! Alespoň, že dostala…..
LENKO DĚKUJI MOC ZA POHLEDNICI BĚLÉ NAD RADBUZOU. NEDALEKO ODTUD V SYCHROVĚ JSEM MĚLA PRABABIČKU.
MÍŠO, RÁDO SE STALO. TEN POHLED SE TU POVALOVAL TAK DLOUHO NA STOLE , AŽ SE JIŘÍ NAŠTVAL A ODNESL HO DO SCHRÁNKY. SKLERÓZA JE FAKT DĚSNÁ.
Dede, všechno nejlepší ke jmeninám!!!
Děkuju moc! 🙂
Dede-všetko šťastie sveta Ti prajem,spokojnú rodinu,nové malé svetielko pre radosť, a vôbec…..
Děkuju moc, milá Verenko! 🙂
Musím děvčata, co vozí poštu do naší výspy civilizace, opravdu pochválit. Znalé mé situace čekají, než chromá tetka zavře své chlupaté hlásiče, a dokonce mi nedávají do schránky složenky a donesou mi přímo penízky. Takhle mi ani nevadí, že někdy doručují před dvanáctou a jindy až kolem druhé.
Vypadá to, že na výspě civilizací se pořád ještě dá na poštu většinou spolehnout 🙂 MaRi, to je fajn, že máte fajn pošťačku! (inlove)
Mila Dede, vsechno nejlepsi k svatku ve svatecnim case. (inlove)
Krásný a pohodový svátek, milá Dede (f) hodně zdraví, žádný předvánoční stres a aspoň jedno splněné přání (handshake)
Přidávám se, teprv jsem vlezla na PC.
Hlavně zdraví.
Díky (wave)
Děkuju moc (inlove)
Všechno nej k svátku, Dede! (Na RFG ti visí neobjevená kytička.)
Máme tu ve firmě bohaté zkušenosti se všemi. I PPL umí být vtipná, když nezastihne kolegu v práci ve 12h a když jim řekne at mu to přivezou do práce, tak ho tam nezastihnou v osm večer
No, možná by se nad sebou měl kolega zamyslet – v osm večer a on už šel domů? 😛
Jinak to mi přijde u PPL jako výjimka, s tím, že dávají číslo na řidiče se s nimi obvykle domluvit dá 🙂
On udělal chybu, že jim řekl, ať mu to zítra přivezou do práce a čas nespecifikoval
No ja som aj špecifikovala a bolo mi to plat prtné, do práce mi zásielku doviezli v piatok o 16:30 a domov v pracovný deň o 9:00 … (DHL).
Taky mám zkušenost s lístečky ve schránce, přestože jsem celý den doma a štve mě to. A tak jsem vždycky došla na poštu, vystála nemalou frontu a spolu se zásilkou si nesla domu i bolesti zad, protože mě bolej záda, když dlouho stojím. Tak jsem si řekla dost. Čekala jsem Klausovo klubíčko, těšila se a věděla jsem, že už bylo posláno. A pořád nic. No a v neděli, když jsem šla na procházku, jsem zjistila, že od pátku mám ve schránce lístek, že jsem nebyla zastižena a bla bla bla. Jak to?! Celý pátek jsem nevytáhla paty. Tak jsem se řádně naštvala, do pondělí jsem tedy trochu vychladla, ale šla jsem na poštu s tím, že když tam bude málo lidí, tak si to vyzvednu a vykašlu se na nějaké stížnosti a když tam bude lidí hodně, tak to tedy budu řešit. No lidí tam bylo bohužel hodně, tak jsem musela řešit. Jednání nebylo nikterak příjemné, ale když už jsem se rozhodla, tak jsem se nedala odbýt. A výsledek: druhý den jsem dostala balíček s klubíčkem až do bytu (jindy jsem musela běžet do přízemí) s velikou omluvou a od té doby jsem takhle dostala další dva balíčky. Tak teď doufám, že to nějaký čas takhle vydrží.
Milá Olčavo, já mám dojem, žes měla kliku, že na té poště bylo plno – bez toho kraválu bys tam chodila zas a zase… 🙂
Jo, já si to myslím taky, tím „bohužel“ jsem jen chtěla říct, že nejsem žádný bojovník a ve sporu raději ustoupím, ale když už se to stane, tak do mě vjede nějaká zvláštní síla a už to jede. A navíc, když tam byla úřední babizna (jinak se to prostě říct nedá), která mě svou první větou zase znovu nadzvedla, tak holt jsem za sebe „bojovala“. Je zvláštní, jak některé úřední osoby reagují na jakýkoliv požadavek, nedej bože rovnou stížnost, jako útok na svou osobu. A to já na ní nikterak neútočila, naopak jsem jí řekla, že jí chápu a že jí rozumím, ale přesto chci, aby to řešila, když mi tedy v té první větě řekla, že s tím nic neudělá, že ona s doručovateli nechodí.
Olčavo, to je snad někde napsáno v základech naší kulturní oblasti, jakmile je někdo z pozice své funkce za něco odpovědný. Naštvat se brát to osobně – vždy jsem velmi překvapena, když se tak nestane. Za druhé – zatloukat a nikdy nepřiznat ani zjevnou chybu. Protože chyby se u nás neuznávají, to by znamenalo ztratit tvář. I kdyby se neuznáním té chyby průšvihy měly vrstvit.
To snad už začíná ve škole – chyba je trestaná, nebere se jako schůdek ve fázi učení.
DEDE, JÁ UDĚLAL NA NAŠÍ POŠTĚ DOST VELKÝ RÁMUS TAKY, KDYŽ JSEM SE DOVOLÁVALA SPRAVEDLIVÉH POŘEŠENÍ PROBLÉMU. JEDNA MLADINKÁ SLEČNA SE M NA MNE DOSTI OBOŘILA, A´T SI PRÝB PROBLÉMY ŘEŠÍM POTICHU. AŽ TO HOLÁTKO BUDE MÍTV TOLIK ŠPATNÝCH ZKUŠENOSTÍ S DORUČOVÁNÍM ZÁSILEK JAKO JÁ, ASI TÉŽ V KLIDU NEBUDE. TAKY BYLA POŠTA PLNÁ, STEJNĚ JSEM NIČEHO NEDOSÁHLA. VŠAK UŽ TO JE NA CELÝ ROMÁN JEN ŠPATNÝCH ZKUŠENOSTÍ. JEDINÉ SVĚTÝLKO NA KONCI TUNELU JE NÁŠ POŠTOVNÍ BALÍKOVÝN PÁN. TEN NELENÍ A VYBĚHNE SE VŠÍM TĚCH NAŠICH HNUSNÝCH 40 SCHODŮ. VÍ, JAK JE MÁ CHŮZE MIZERNÁ A POMALÁ, TAKŽE RADŠÍ ZÁSILKU DOV NESE NAHORU, ABY SE NEZDRŽOVAL S MÝM POMALÝM SESTUPEM. DALŠÍ PLUS MÁ POŠTA MNE , PROTOŽE KONEČNĚ DORUČOVATELÉ POCHOPILI, ŽE NA MNE SE MUSÍ ZVONIT JAK , JAKO BY SE MUSELA ZVONKEM VZBUDIT MRTVOLA. MÁM PUŠTĚNÁ RÁDIA SKORO V KAŽDÉ MÍSTNOSTI A NĚKDY TU HRČÍ I ŠICÍ STROJ. POMALU NIC JINÉHO NESLYŠÍM.BÝTV STARÁ FAKT NENÍ VŮBEC NIC PŘÍJEMNÉHO, ALE UŽ KONEČNĚ CHODÍM BEZ TĚCH VELKÝCH BOLESTÍ V KYČLI.NEPŘESTALA BOLET ZCELA, ALE BOLEST JE UŽ SNESITELNÁ A HLAVNĚ MI V KYČLI TOLIK NEPÍCHÁ. BOTY JSOU TO NEJDŮLEŽITĚJŠÍ. TĚŠÍM SE, JAK SI TO CHŮZI NA PODĚBRADSKÉ PLACCE UŽIJU.
Ale stejně. Včera říkali ve zprávách, jak hrozně se poště za posledních pár let zvýšil počet přepravovaných zásilek … a taky, jak děsně jí klesá zisk …
No, já to vidím tak, že někdo tam něco dělá špatně. Možná rovnou zle. A ti na přepážkách to nejsou 🙁
Jo, taky jsem přemýšlela nad tím, jak na jedné straně nestíhají a na druhé prodělávají. Pokud jde o zásilky, ty postupně zdražují – a popravdě dávno jsou pryč časy, kdy byly přepravní společnosti pravidelně dražší. 😛
K nám jezdí PPL a DPD. Ti to znají a mají nacvičené.
S poštou moc nekamarádím. Co můžu, nechám si posílat jako balík na poštu, vyzvednu si to, až se to bude hodit mě. Zkouším to druhý nebo třetí den po tom, co dostanu od dodavatele upozornění, že zásilka byla předána přepravci. 😀
Občas se stane, že nám doručuje Geis. To je kabaret. Jednou vezli zásilku do Třince, místo do Křince. Neptejte se mě, jak se jim to podařilo. Příště jsem se za nima honila jako blázen, protože jsem měla ve stopování balíku dvakrát „nezastižen“. Hlídala jsem oba dny branku jako ostříž. Nikdo tu nebyl. Nakonec jsem se dovolala nějaké slečně. Odmítla jsem číslo na řidiče a řekla jí, že zásilka se má dovézt do téhle vesnice. Ne do té druhé. Já vím, že se jmenuje stejně. A že je to od sebe jen pár kilometrů. Ale je to jiný okres a navíc tam nebydlíme. Bydlíme tady a balík chceme sem… no a za hodinu tu byl 😀
Ještě že Mall máme na trase a vyzvedáváme sami. I když se tím zbytečně připravujeme o spousty adrenalinu 😀
Ri, velmi tě chápu!
Mě přišla první zásilka ze Zoohitu do Doubravice, ale u Pardubic. Nevěřili byste, ale i tam bydlí Ruščákovi a ještě navíc mají psa! 😀
No od té doby se nespoléhám na to, že si přečtou poštovní směrovací číslo (Doubravic je celkem 18, včetně městských částí) a píšu rovnou, že je to ta u Dvora Králové:))
😀 já tam jezdím taky,mám tam několik zákazníků,co od nás mají větrání..v té pardubické Doubravici 😀
Jo, tak to mi jednou šla zásilka k nám _ do Slap nad Vltavou – přes Slapy u Tábora 😀 A taky se všichni na poště hrozně divili, že jsem si stěžovala. A že jsem si stěžovala hodně nahlas! Byly to totiž kytky a putovaly sem tam napříč republikou!
Ech – služby České pošty se velmi často protřásají na Hadopasech … co bych tak na toto téma řekla.
Teda na doručování balíků si zase až tak stěžovat nemůžu – pokud jde balík domů, mám jistotu, že nejpozději v 8.10 pošťák zvoní dvakrát (pokud do té doby nedojede, je jasné, že dnes se nadělovat nebude – málo kdy dávají vědět SMS). Pokud jde balík na firmu (ne vždy můžu čekat do osmi deseti doma, když v práci mám být nejpozději v sedm třicet), tak kolem poledního jezdí poštovský panáček s balíčky … nebo s lístečkem (rofl) – vyzvedávání na poště je pak již jen čirý adrenalin (viz má poznámka).
S PPL mám jenom samé dobré zkušenosti – dávají vědět předem, klidně počkají, až odemknu auto a rovnou mi ten pytel žrádla hodí do kufru, popřípadě do garáže (pokud přebírám v práci nebo doma) a kolikrát se mi stalo, že řidič mi do práce dovezl balík, který původně směřoval domů a náhodou ho neměl kdo převzít (a to do Lednice jezdí jiný závoz než do Břeclavi – prostě si řidiči ty balíky z auta přehodili) – takže tady opravdu jsem spokojená. Ostatní přepravní služby až tak moc nevyužívám, takže nemohu hodnotit.
Poznámka:. ještě co se týká pošty a jejich služeb – služby přímo v budově pošty jsou přímo katastrofa. A bohužel, není to v lidech, ale zřejmě v systému, neb je jedno, zda jdu na hlavní poštu do Břeclavi nebo na pobočku do Poštorné (jenom to ne!) nebo k nám do vesnické pobočky (dvě okýnka, dva zákazníci a cca 20 minut na vyzvednutí doporučeného dopisu, nedej bože, že chci při tom ještě poslat balík!) Na té hlavní poště je také zaveden systém lístečků, ovšem v tom se ani ajnštajn nevyzná. Jeden z gólů – na terminálu je i tlačítko Czech POINT – i stlačím a čekám a čekám a čekám a nic – čísílko se nikde neobjevuje. Po dvaceti minutách to nevydržím a jdu se zeptat, kdy přijdu na řadu „Pani, to my nevíme, to musíte jít do prvního patra – tady je Czech POINT jenom od čtyř do šesti!“ A myslíte, že toto úžasné sdělení je někde napsané?!
Ygo, když tohle čtu, tak děkuju za naši minipoštičku s nemožnou otvírací dobou!
Víš, co by mě zajímalo? Jak to, že je tam ještě nikdo nezabil? 😛 Asi jste tam u vás na ÚJM opravdu milí a civilizovaní lidé!
Ygo, stylově, už ti došel ten balík s těma botama?
Ech – já hlava děravá zapomněla napsat, že balíček přišel v pořádku – děkuju ještě jednou za ochotu …
Moji milí balíkáři v odpoledním závozu v Pardubicích,doručují super, ale běda, když je někdo střídá,to je pak na zabití.Takže když vím, že mají dovolenou,objednávám si do práce….
Sharko, to už je vyšší dívčí vědět, kdy mají tvoji balíkáři dovolenou (rofl)
oni mi to zodpovědně hlásí 😀
Já mám s Českou poštou zkušenosti různé.
Když objednávám balík od ZOOHITU, tak mi balík doručí až domů. Funguje to dobře.
Jinak se stává, že ač manžel je doma, hodí jen oznámení. Ale poslední dobou mi vůbec neoznámí, že balík na poště mám. Vyzvedávala jsem si na přepážce balík a ani tam mi neoznámili, že tam mám ještě jeden. Až když mi odesílatel, po mém dotazu kde je balík, poslal číslo balíku, našla jsem si ho pomocí aplikace sledování balíků.
Poslední perlou bylo, když jsem posílala vnoučkovi balík s adventním kalendářem balíkem do ruky. Nezastihli je doma a ani jim neoznámili, že mají na poště balík. Musela jsem jim to oznámit já.
Prostě poslední dobou Česká pošta perlí.
Navíc při posílání vánočních pohlednic mi pracovnice při placení oznámila, že bude hůř. Tak jsem jí řekla, že to už nikdo nebude posílat nic.
Víš, hlavně že ty chudáky za přepážkami nutí prodávat vedle pošty snad i spodní prádlo, jen aby pošta vydělala. Kdyby se místo toho soustředili prostě na to doručování pošty, tak by se asi mnoha lidem opravdu ulevilo – i těm poštovním úřednicím!
No právě – to mne nejvíc se…vadí! Jdu poslat dopis (a spěchám) a panímáma za přepážkou se mne spiklenecky ptá, jestli mám pojištění! No co je jí do toho, že?! A ono je – co kdyby mi vnutila to jejich poštovní! Nebo se mne ptá, kde mám účet a jaké poplatky platím, že oni by mi dali lepší podmínky!! A za týden repete … (headbang)
YGO, TOHLE MNE TÉŽ ŠTVE, ŽE SE MÍSTO POŘÁDNÉ POŠTOVNÍ PRÁCE MUSEJÍ ZABÝVAT HROMADOU VEDLEJŠÍCH ČINNOSTÍ, TAKŽE PAK JSOU PŘETÍŽENÍ A NA BALÍKY A DOPISY NEMAJÍ ČAS.NEDÁVNO SE MNE ZASE PTALA NAŠE ÚŘEDNICE NA PŘEPÁŽCE, PROČ PRÝ JEŠTĚ MÁM TEN STARÝ ÚČET U JEJICH BANKY. VELMI UDIVENĚ JSEM CHVÍLI ZÍRALA, PAK ZE MNE VYLÍTLA ODPOVĚD:“ MÁM STARÝ, JELIKOŽ TY NOVÉ MI NEVYHOVUJÍ A BASTA“ MĚLA BYCH VŠE SICE BEZ POPLATŮ, ALE SLUŽBY JSOU TAK OMEZENÉ A NEVÝHODNÉ, ŽE SI TĚCHPÁR KAČEK NAVÍC ZAPLATÍM. ZAS AŽ TAK VÝHODNÉ TO PRO MNE, DRŽITELKU PRŮKAZU ZTP/P NENÍ. PROSTUDOVALA JSEM PEČLIVĚ, ZVÁŽILA PRO A PROTI A NEMĚNÍM.
Co jde, to si posílám do práce – tam fungují všichni přepravci. Nebudu si tam ale posílat pytel granulí, takže velké a těžké věci jdou domů na večerní rozvoz (v tomhle budiž Praha pochválena). PPL bez problémů, teď jsem to zkusila i s poštou a ono to kupodivu zafungovalo.
O to horší je naše poštovní pobočka – neschopnost a pomalost se tam přímo zhmotňuje (já to nemůžu najít, nechcete si pro to přijít jindy?). Nedávno tam zavedli lístkový systém. Proč musím vybírat co jdu k okénku dělat, když je stejně jedna číselná řada, to jsem nepochopila, ale budiž. Ale když jsem si po chvíli nevěřícného zírání podle obdrženého čísla spočítala, že přijdu na řadu asi hodinu po vyzvednutí lístku, to už mě dostalo. I šla jsem v klidu vyvenčit a dostavila se zpět cca za 50 minut. Vyšlo to. Znalci si tedy vyzvednou lístek a jdou nakoupit. Kdo nemá jinou zábavu, tráví hodinu čekáním v narvané poště.
Mám tam dopis. Očekávám, že předvánoční čekací lhůta bude tak dvouhodinová (přece neotevřou další přepážku!). Snad to oba (já i dopis) ve zdraví přečkáme.
Petro, to je na zabití – takže když někdo vejde na vaši poštu a zaraduje se, že je tam málo lidí, tak je to tím, že většina ve frontě stojících je de facto někde jinde 😛 No, i to je způsob, ale šílenej.
Já musím říct, že moje zkušenosti jsou opravdu, ale opravdu až na jednu pidivyjímku fantastické. Až po – jsem v Plaňanech a máte to psané do Zásmuk, ale Vaše sousedka je doma tak já jí to nechám, jo? Nebo obráceně – vezu něco do Zásmuk, nemám Vám tu nechat ten balíček, abyste pro něj nemusela na poštu? Takže já jsem asi taková vyjímka. pravda ovšem taky je, že dost si necháváme posílat do práce
Inko, je skvělé slyšet, že jim to někde funguje! Ono je to na té poslední doručovací štaci hlavně o lidech. (inlove)
Mám zkušenost s poštou,PPL.Balíky pošta doručuje u mě dobře,doručovatel po zazvonění,když se neozvu mě jeětě prozvoní telefonem a přijede ochotně ještě jednou.To doručovatelka běžné pošty je úplný opak.Zná mě také,ví,že špatně chodím,tak se vůbec neobtěžuje zazvonit/při doručování doporučeného dopisu/ a vhodí oznámení do schránky.řřece se nebude zdržovat.PPL doručuje dobře,výhodou je tel.spojení s řidičem.
Jedna pošta, dva přístupy – aneb jak jsem psala u Inky, je to v lidech. 🙂
No, pokud se balík k žabkám už dostane, je mi doručen spolehlivě. Bohužel balík s novým furminátorem leží od 13. prosince na poště v Malešicích (nejde ze zahraničí, prostě jsme ho koupila tady na Mallu) a vesele tam čumí, zatímco já stříhám psům dredy. DPD mi onehdy hodili balík ke dveřím, protože nemohli počkat dvě minuty, než dojedu autem (a SMS neposlali), Geis jakž takž a PPL jakž takž taky. Chápu, že toho mají před Vánoci hodně, ale stejně jako silničáři vědí, že je zima, tak i pošta a dopravci vědí, že jsou Vánoce, ne? Tak snad by místo zdražování mohli začít přemýšlet.
od 15.12. leží v Depu v Ústí n/L balík od zoohitu,co jsem objednávala kámošce, co má moje nalezence-Mlynaříčky. A to ho měli k vánocům a já si gratulovala,jak brzo ho objednávám !!!Už jsem psala na zoohit.
no to si děláš legrc!!! za tu dobu mě stihly přijít ze ZOOhitu tři balíky se zásobami, co byly v akci, z toho dokonce jedna cestou DPD, kterou ochotný řidič vyložil za asistence sousedky až v hale v suchu a bezpečí – to jsem tu psala. a zrovna pro Mlynaříčky pruhaté huňaté, to fakt naštve. a odepsal ZOOhit?
jsem zoohitu psala v 9 hodin ráno, zatím ne…
tak už jo,dneska doručujou…asi hodně ječeli….
Že je zima a vánoce na krku, vědí ti kluci (a holky) v autech. Ti, kteří jim v halách připravují balíky a trasy o tom neví. Možná mají svetr navíc, ale to je tak všechno. A velitelské stanoviště v klimatizovaných kancelářích ? Tam ani neřeší, jestli je den nebo noc. Jak by mohli tušit, že venku to klouže?
No nějak do toho kanclu dojet museli a dárky taky nakupují, takže tuší. Já se nezlobím na ty řidiče, zuřím nad organizací.
😀 😀 😀
taktak… až na to, že silničáři nacvičují a chystají stroje od října, ale netuší, kdy a kde začne mrznout a sněžit, aby vyjeli 🙂 tak je zima, potvora, převeze 🙂 kdežto pošta ví, že od listopadu do Vánoc budou lidi posílat balíky jako o závod a budou jim stát fronty na přepážkách, to je jisté jako mokro po dešti :-)) ale stejně nedbá pošta, nedbá, až na čestné výjimky zde popsané předřečnicemi 🙁
Já mám zkušenosti vcelku dobré, s poštou i doručovateli, i když taky jsem za ty roky několikrát přistihla jak rovnou hází lísteček. Ale vzhledem k tomu, že practicky všechno nakupujeme po internetu a kolikrát nám něco přijde téměř každý den, tak to bylo statisticky zanedbatelné. Taky, většinou nakupujeme přes Amazon a jejich dodávací doba je jeden nebo dva dny, sedm dní v týdnu, pokud nejsme doma, nechají u sousedů, nejsou líní zazvonit na víc lidí.