Vyjíždím autem z vrat a mířím do města. Okamžitě koukám na hodiny na palubní desce – jestlipak náhodou nejede vlak? Protože jakmile je plus mínus sudá celá hodina, nemůžu jet svojí oblíbenou cestou před Zálesí, ale musím oklikou přes Lipnici. Musím?
Nemusím, samozřejmě projedu i přes Zálesí. Jen si s největší pravděpodobností postojím u stažených závor. Dokonce, co náš kus tratě Jaroměř – Liberec zmodernizovali, čekám ještě déle než dřív. A je stále více dnů kdy cítím, že to čekání už prostě nesnesu!
Abych to vysvětlila. Jedu-li od nás do Dvora Králové přes Lipnici, přejíždím trať na přejezdu s automaticky obsluhovanými závorami. Rozsvítí se červená, vzápětí spadnou závory, přejede vlak, zvednou se závory. Rychlé a většinou funkční. Jenže ta cesta je delší a vede přes jednu dlouhou vesnici navíc.
Jedu-li od nás do Dvora Králové přes Zálesí, přejíždím trať hned vedle královédvorského nádraží. Tento přejezd nikdy nebyl automatický a ještě do nedávna tam byly závory na kliku. Co nám loni trať zrenovovali, je situace ještě horší, protože místo starých závor, které sice byly obsluhovány klikou, ale jen jednou a při zvednutí závor se automaticky vypnula červená světla, nainstalovali dočasné řešení. To zahrnuje dvě závory s dvěma klikami a červená světla musí jít obsluha vypnout hezky až do boudy.
A teď trochu k těm časům. Pokud jede vlak od Jaroměře (Pardubic), tedy ve směru od nádraží, nečeká se až tak dlouho, i když žádný fofr jako automatický přejezd to fakt není. Pokud ovšem přijíždí vlak od Staré Paky (Liberce), tak jdou závory dolů, už když vyjede z Bílé Třemešné a pak se čeká. Z Třemešné je to sedm kilometrů, tedy 6 minut jízdy. Vlak musí projet, závorář mu zamává, pak to jde zapsat a pak jde teprve k závorám – nově musí zvednout dvě závory a ještě zaběhnout do boudy vypnout červená světla.
V sudou hodinu se tu kříží rychlíky. Ten od Liberce (co se na něj se závorami tak dlouho čeká) přijíždí před sudou hodinou v „56“, ten od Pardubic má vyjet z nádraží v „00“. Když se občas nedodrží jízdní řád obzvlášť nešťastným způsobem, nechá závorář (já nevím, jak se tomu člověku správně říká:)) závory dole pro oba vlaky naráz a to je čekání, kdy už málem vytahuju knížku, abych si přečetla nějakou tu kapitolku.
A já jsem nedávno zjistila, že moje patnáct let napínaná trpělivost s čekáním na tomto přejezdu s onou poslední komplikací jaksi zmizela. Prostě tam už čekat nechci i za cenu, že pojedu cestou, kterou jinak nevolím. A tak jsem přemýšlela nad tím, jak dlouho někdy trvá, než dopadne poslední kapka při drobných komplikacích, které nám otravují život. A jak neadekvátní té drobné ale opakované otravě může taková reakce být.
I když… trable se zavřenými závorami nás naučily vozit lidi na vlak včas (často vozím lidi k vlaku:)). Protože jak jednou spadnou závory před prvním vlakem, tak už je naděje na normální nástup do vlaku minimální – spíš se potom vlak více či méně dramaticky chytá, případně se prostě zcela nedramaticky nechytne… No vida, přece jen tu platí ono popuzující pravidlo, že i na zlém se může najít něco dobré:))
PS: Hlídám si i osobáky – motoráčky jezdící v „17“ a „42“. Asi jsem blázen:))
A tak se dnes ptám: Máte také nějaké takové drobné každodenní otravy, které vám pijí krev? Snášíte je, nebo volíte nějaké obranné řešení?
A jedna navíc – máte taky někde na svých trasách takto otravný železniční přejezd?:))
Vlakove prejezdy v Columbii jsou proslule. V 19. stol. mesto bylo vyznamny zeleznicni uzel a dodnes zde vedou dve hlavni trate. A vedou centrem mesta a to tak, ze protinaji hlavni silnicni komunikace. Vetsinou jsou to nakladni vlaky – a takovy nakladak ma klidne sto vagonu. Chapu, ze mestem projizdi pomalu. Nikdo ale nechapeme proc v tom centru zastavi a totalne zablokuji dopravu do centra. Casto nejen na dvou hlavnich silnicich, ktere vedou ke Kapitolu, ale i prilehle bocni silnice, takze ten vlak nejde objet. A v pohode tam stoji 15, 20 minut. A hlavne tyhle akce provozuji rano mezi osmou a devatou, kdy lidi jezdi do prace, do nemocnice, do parlamentu. A jeste hur, ty vlaky nemaji pevny jizdni rad, takze je to jak loterie. A casto ten vlak zastavi tak, ze na prejezdu stoji poslednich par vagonu. To uz je pak fakt na mrtvici.
Hanko, my se tu vlastně máme skvěle, když tak uvažuju nad plíživými a nevypočitatelnými stovagonovými vlaky blokujícími město 😛
Víš, to je vlastně princip sdílení – já si chtěla postěžovat, jak mi čekání na přejezdu leze na nervy a ejhle, zjistím, že to může být snadno mnohem horší. A hned se mi tam bude čekat líp – vzpomenu na posunujících se sto vagónů a budu vděčná, že tohle není ten případ (rofl)
Protože v USA umí organizovat železnici jak kozel záhon se salátem. Jejich železnice funguje hůř než před 50 lety
Tady se přidám k Hance. Když jsme bydleli v Illinois, manžel jezdil do práce přes přejezd, jiná cesta tam nevedla. A jedna taková vlaková lovosice přejižděla zrovna v době jeho návratu. Když měl víc jak půl hodinové zpoždění, věděla jsem, že šraňky nestihl. V létě jsme tam často jezdili na gumovém člunu na jednom z tamních jezer. A to mělo po hrázi železnici. Když jel vlak, s manželem (ale i s přáteli) jsme se trumfovali, kdo vagóny správně (v duchu) spočítá a pak jsme čísla porovnávali – málokdy byla stejná. Já si ještě pamatuji, že většinou tak u čísla 120 jsem to vzdala, pak už se mi to pletlo. Ono se dalo už předem odhadnout, zda bude vlak dlouhý, nebo ne. Když ho táhly 4 lokomotivy, byla jasné, že bude mít 200 i víc vagónů. Tady tyhle vlaky jezdí hlavně v době slizně bavlny a buráků. Také je železnice centrem města, protože sklady jsou skoro v centru a u železnice. Naštěstí vlak houká hodně s předstihem a hlasitě, takže kdo ví, že by přejezd nestilh, včas zvolí jinou cestu.
Tedy koukám, že si s tím naším pitomým přejezdem ještě nemám na co stěžovat! 😀
Patro (a Barry), těch 40 minut u závor bych asi nepřežila, už dávno bych jela NĚKAM, kamkoliv, jen abych jela:)) Trpělivost není v tomto případě mou ctností (wasntme)
Brno-Liberec je fakt nejlepší vlakem, jen, jak správně podotkl Číslo, je třeba nedat jen na Idosem vyhledaná spojení. Do Pardubic toho jezdí spousta a na Liberec to jezdí každé dvě hodiny. Ovšem tuším někdy od dubna bude velká výluka někde mezi Hradcem a Jaroměří, takže mám dojem, pokud by Kačka nejela přes Kolín, tak zase skončí u těch autobusů. (Já bych vždycky volila vlak, nesnáším D1 😛 )
Návaznost MHD… jo, taky jsem z toho šílela, když jsem dojížděla z Lužin na Spořilov, to bylo asi mé nejhorší dojíždění vůbec. Chápu ten pocit bezmocné zuřivosti jakou popisuje Míša!
RenatoE: z břežněvismu v přímém přenosu, jaký nám uspořádal pan prezident, se mi chce usilovně zvracet a zažívací viróza s tím nemá nic společného! (devil)
kdybych tušila, že to těch 40 minut bude, jela bych taky! Já si pořád říkala, že teď už to přece musí…
Já jsem se sice raději nedívala, ale jen ty čachry okolo, měšťáci 12 hodin bez minimálního odpočinku, čůrající do křoví, kam chodili na velkou teda fakt nevím. Lidi, kteří nemohli jít do práce, klidně je mohli prolustrovat, ale proč je tak strašně buzerovat. Já chápu, že kdyby někdo odstřelil čínského prezidenta u nás, tak by to nebyla jen ostuda, ale těch našich 400 policistů a 400 vojáků nad rámec je opravdu obří množství
Chápu, že je třeba zajistit prezidentovu bezpečnost (když už přijel). Co mi vadí, je to děsné a okaté lezení do jeho … 😡
kdyby okolo něj nedělaqli takovej humbuk,tak by si ho nikdo ani nevšimnul,stačilo ho oblíknout někde u stánku a splynul by s davem….
Výluka bude probíhat tak, že pojedou autobusy z Pardubic až do Jaroměře, i tak to bude celkem šílené, ale aspoň odpadne jeden přestup. Řešení je Kolín (pokud se něco nerozsype i tam) i za riziko ujetí přípoje (je tam na přestup 12 minut + 10 minut garantovaného přestupu a to i obráceně), protože za tím rychlíkem pak jedou osobáky co na sebe navazují. Průšvih Liberec – Brno nebo prostě Morava je ten, že autobusy jedou na Černý Most. Plánovali to v roce 97 a nenapadlo je vytvořit centrální terminál BUS,METRO,VLAK (třeba v Libni). Takhle je jakýkoli přestup po Praze naprostý opruz a utrácení za metro.
z Pardubic do Jaroměře to bude autobusem taky pocuc, jestli nebudou hotový ty opravy za Hradcem na silnicích,tak do Jaroměře bude pěkná zácpa…..
Bude to tam docela peklo, já navrhoval poslat vlak odklonem přes Ostroměř do Staré Paky a Dvůr-HK řešit individuálně, ale to by asi bylo drahý 😀
Vzpomínám na jeden dojez na dogtrek, tehdy na druhém konci republiky (Kroměříž x Karlovarsko). Po dlouhé jízdě už jsem prakticky viděla bránu kempu, když se mi prakticky před čumákem rozblikal přejezd. Kdybych bývala tušila co bude, projela bych to! Spadly závory, světla přestaly řvát a… nic. Snad po čtvrthodině projel vlak a … nic. Místní znalci objížděli, já netušila kudy, tak jsem se jen tiše vztekala. Po další čtvrthodině další vlak. A nic. Vztekela jsem se nahlas. Dlouho poté, co poslední vagon zmizel v dáli se konečně zvedly závory a já mohla dojet těch asi 200m do kempu. Strávila jsem tam neskutečných 40 minut!
Perlička na závěr – při průjezdu bránou kempu telefon z domova „slíbilas, že zavoláš hned jak dojedeš“ :@
Vozievali sme môjho synovca domov z víkendových návštev cez Nové Mesto nad Váhom, kde je jeden železničný prejazd tak blízko pri stanici, že závory na dlhé minúty spustil každý vlak, ktorý stál v stanici. A keď sme náhodou natrafili na posunovačov v plnej práci, jak rozhadzujú nejakú súpravu, tak šranky boli dolu pokojne aj 20 minút. Je to síce na kilometre najkratšia trasa, ale už tade roky nechodíme, to už radšej diaľnica … aj keď vlastne aj tá bola minulý rok výživná, nevyhnutne sa museli meniť úplne dobré zvodidlá a dlhé úseky boli presmerované, zúžené, spomalené… Pritom tie zrušené a vyhodené zvodidlá vyzerali už na prvý pohľad ďaleko pevnejšie a odolnejšie, ako tie nové. Tie vyzerajú akoby boli vyrobené z rovnakého materiálu, ako tie hliníkové tácky na grilovanie …
Až někteří z Vás pojedete na Rusavu na setkání, setkáte se s nechráněnými přejezdy bez závor. Promněte,jednu příučku : Jestliže světla na přejezdu neblikají,neznamená to,že vlak nejede, vždy se raději rozhlédněte.
Tak o přejezdu jsem zjistil, že AŽD kvůli těm spoustám výluk loni nemělo dost kapacit to dodělat, takže letos přejezdy doopraví do normálu.
ale stejně se radši rozhlédněte 😀
Zkušenosti s přejezdy z pozice řidiče automobilu nemám, neboť neřídím.
Co mě ale pije krev je plzeňská MHD. Bydlíme na sídlišti na kopci. Takže když nejedeme autobusem přímo až domů, musíme z tramvaje přestoupit. A v tom je ten kámen úrazu. Dopravní podniky slibovaly, jak bude doprava plynule navazovat. Ale skutek utek. Při výstupu z tramvaje jen zahlídnete, jak ujíždí autobusová linka 33 a na jejím nárazníku málem namačkaná autobusová linka 30 také mizí v dál. A vy blbečkové, co nám platíte, si počkejte dalších cca 15 – 20 minut.
Moc by zajímalo, kdo na dopravních podnicích tvoří jízdní řády. Ten člověk určitě MHD nejezdí.
Škoda, že sem nechodí Nelinka, ta by mohla napsat o pražské MHD dramatické romány,s čím dál horším koncem.
Čím víc sofistikovanější, tím horší.Ověřeno osobně.
myslíš,že by ji netahali někde po soudech za šíření poplašných zpráv ? Kdyby to zveřejnila?
Míšo, já jezdím často z Lobez do Křimic a zpět.Obzvláště zpáteční cesta bývá vypečená svou nenávazností.Takže přes Plzeň mi cesta trvá skoro dýl než z Plzně do Prahy.Autem je to 20 minut.
Ahoj. To tedy koukám jako vrána, že ještě jsou u nás ještě někde k vidění manuálně obsluhované závory a dokonce i na přejezdu po „modernizaci“. Nevím co na to říci, asi to, že firmě SŽDC (nebo čí je to majetek) jsou potíže řidičů na tom přejezdu ukradeny.
Jinak ani nevím, snažím se nenechat se otrávit tím, co za to nestojí, život je krátký. 🙂
jsou,al euž je taky rušej…já jako malá spouštěla a vytahovala závory ve stanici Vrbatův Kostelec, za dozoru paní, co tam sloužila…moc mne to bavilo..a byla jsem tak důležitá.. 😀
Zaplať pambu, u nás problémy s přejezdy téměř nejsou. Nad hlavní tratí je buď nadjezd nebo podjezd – což je zásadní, neb pracuji v dopravním železničním uzlu Břeclav. To bysme se nastáli u závor – stačí ty problémy, co máme s průjezdností samotného města.
Jediný (respektive dva) přejezdy jsou v Pavlovicích, ale tam jezdí jenom motoráček Zaječí-Hodonín. Přes ty jezdím, když jedu k našim. Většinou se na nich stojí minimální doba – ovšem je předpoklad, pokud jedu od našich a chytnu ho na prvním přejezdu, že se počkám i na druhém (hned vedle je nádraží a světla začnou blikat v době, kdy do toho nádraží dorazí …
Myslím, že Kačce ztrpčuje život to, že přijede autobusem do Liberce a zrovna mává autobusu, co jede na Harcov, kde jsou koleje. Na další si půl hodiny počká.
Jinak se v poslední době se stalo drobným rozptýlením Kaččino cestování po d1. Včera místo dvě a půl hodiny jela do Prahy čtyři hodiny. Stevard v autobuse se neustále omlouval, vrátí jí jízdné, ale Kačku zajímalo jediné- chytit autobus do Liberce, aby se tam vůbec dostala a nezůstala trčet do čtyř do rána v Praze. Vím, že to ŘSD nezajímá, ale kolik hodin rezervy člověk musí mít, aby docestoval z místa A na místo B?
Pche – Terka by ti mohla vyprávět! Kvůli zmeškanému vlaku (a to na něj jela s hodinovým předstihem, protože si chtěla ještě něco vyřídit v městě), který zmeškala kvůli neprůjezdnosti Břeclavi, neudělala zásadní zkoušku (a to byla poslední kapka, aby tenkrát přestoupila na jinou školu (rofl) ).
Z Brna do Liberce jezdí perfektně vlaky, je to určitě jistější než D1. Nebo taky jde jet vlak-bus kombinace, ale nemám to rád, ty silnice jsou opravdu nevyzpytatelné. A jet kombinaci BUS-METRO-METRO-BUS je úmorné, to snad ani naplánovat nejde. Záleží v kolik, ale případně jezdí i poslední bus do Jablonce z Černáku a odtud pak dojet tram,bus,vlak do Liberce.
No, chtěla jsem jet vlakem do Krkonoš,potřebuji buď Svobodu nad Úpou nebo Úpu. Z Moravy (Hranice,či Přerov) je to tedy docela problém. Ale podívám se na to Brno neb do Brna jedou vlaky skoro co hodinu, to je pohoda a pak tedy uvidím. Autem nejedu ani za nic,to je o život.
Do Krkonoš to není velký problém, v Pardubicích přestoupit a pak v Hradci. To je jedna možnost. Druhá je využít spěšného vlaku Choceň – Trutnov. Jezdí jen 2x denně, ale je zaručeně nejrychlejší. Do Pardubic jede z Hranic něco každou chvíli a když ne, tak z Olomouce určitě. Přes Brno to je zbytečná komplikace.
Jo,díky, taky jsem to hned zjistila, bez těch Pardubek a přesedání to prostě není možné. Mám totiž pořád v hlavě z mládí nějaký rekreační vlak, který jel téměř až na místo ale to bylo do Tater.
Jenže tehdy vlaky jely stylem, jednou za den (nebo špičku) něco někam přes celý stát a pak nic. Dnes jede každé 2 hodiny něco a na to navazuje všechno, takže se dá dostat všude každé dvě hodiny, stačí přesednout.
a proč Kačka nejezdí vlakem?
Protože když začala jezdit na podzim, tak se necelých deset minut na přestup v Pardubicích ukázalo být jako problém. Dochvilnost vlaků loni jaksi byla utopií no a letos nevím (ty vlaky tam jezdí po dvou hodinách, takže v zimě to teda není zázrak, čekat dvě hodiny v Pardubicích). Takže se naučila jezdit Studenťákem, jenže tam začaly problémy až teď. Navíc mi cosi vysvětlovala ohledně toho, že dostat se večer na Harcov z vlaku je mnohem složitější než z uzlu na Fugnerce.
Pokud jezdí obyčejným rychlíkem co ji vyhodí IDOS, tak ten problém nastat může, pokud jede EC nebo RailJetem (nikoli Regiojetem), tak má na přestup v Pardubicích spoustu času a když ji to vyjde dobře, může jet do Kolína, odkud je v Liberci pak ještě rychleji. Pokud navíc rychlík ujede v Pardubicích i tak to jde objet přes Kolín nebo Jičín nebo do Prahy na bus. Je mnohem více flexibility, s autobusem zůstane člověk leda na dálnici. Z Fügnerky jezdí všechna MHD to ano, ale od nádraží k ní jede tramvaj i autobusy každou chvíli. Není to až tak hrozné.
Akorát nesmí jet EC, co do Čech přijíždí z Maďarska … tím to prostě stihnout nemůže, neb má pravidelně zpoždění.
Poloha je známa už od Štúrova, takže si může na internetu ověřit 3 hodiny předem jak na tom je.
Ani nemusí ověřovat – VŽDYCKY má zpoždění … Musí jet vlakem z Vídně – ten je navíc i čistý …
Vždycky ne, potkávám ho v Pardubicích, co nejsou opravy nádraží v Budapešti a uprchlíci, tak je to o něco lepší.
přemejšlím, jestli se mám za Pardubice urazit 😀 , teď už to zpoždění nebejvá..asi už tu trať opravili ….
Loni byly strašné výluky, to byla opravdu rošáda co kdy jak pojede a kdy dojede. Škoda, že v té nádražce máte tak strašně zahuleno a občas se tam objevují takové existence, jako podnik to není špatný a po zákazu kouření tam snad ještě i někdy zajdu, do té doby to fakt nemá cenu. Ale proti hyperalbert je v pohodě, je tam i mekáč s wifinou a wc a pár dalších obchodů. Na čekání je dobrý i Kolín, hned vedle nádraží je Futurum.
Osobní zkušenost s přestupy na liberecký rychlík: na vlaky od moravy se nečeká. Ani minuta, ale na vlaky od Prahy počkat není problém… Kolikrát jsme utíkali od vlaku jestli náhodou… Teď už volíme spoje tak, aby na přestup byla aspoň půlhodina. Vlastně čekáme hodinu neb nic vhodnějšího nejede.
7 let zkušeností: Liberecký rychlík čeká max 10 minut na vlaky od Ostravy i od Brna a poslední rychlík čeká max 30 minut na vlaky od Brna. Některé rychlíky čekají i více. Ona tam je totiž stále možnost to objet přes Kolín a Mladou Boleslav (vlastně vždycky tam je možnost i při velkém zpoždění to jde osobáky celkem dobře dojet).
A proč nejede do Prahy vlakem a pak autobusem? Honza to tak dělal, když jezdil za svou, dnes už naštěstí bývalou, slečnou do Drážďan.
To asi ne. Je to malá obec. Našla jsem ještě jedny Zábrdovice u Brna. A zábrdovický chleba prodává Penam, to asi nesouvisí.
Já chleba nekupuju, takže nemám přehled, ale ještě zapátrám 🙂
To patří pod Masku.
Mobil dělá divy 😮
Marsku…
Zábrdovice jsou brněnská čtvrť, kde je i pekárna 🙂
Děkuji za objasnění, to víte bydlím ba konci světa, za barákem les a potom tři kupky hnoje a dál už nic… A nečetla jsem etiketu protože jsem ho nekupovala.
Po té modernizaci je spousta nedodělků po celém úseku ze Dvora až do Paky. Vždyť u přejezdu v Lipnici i v lese nad Třemešnou brzdí vlak asi na 10kmh. V Mostku to nádraží vypadá dost nehotově a stále tam chybí ten zrychlený průjezd. Doufám, že tuhle sezónu dojde k dodělání, tohle není moc udržitelný stav.
Mám aktuální otravu. Takové manévry, jako je pobyt čínského prezidenta, Praha ještě nezažila. Pracuju v centru, na dohled od Hiltonu, kde Číňan bydlí. Dnes se k nám nikdo nedokázal dostat na schůzky včas. Dopravní omezení, která nelze nikde dohledat. Některé tramvaje v některých zastávkách nezastavují. Na každém rohu tři policajti, kteří informace buď nemají nebo nesdělují.
Na pozdní odpoledne jsme měli sjednané tři přijímací pohovory, všichni adepti přišli pozdě, skoro v slzách, že měli problém s dopravou. Bylo mi jich opravdu líto.
Jó, přejezdy jsou kapitolou samy o sobě. Mám doma traťového sdělováka a zabezpečováka,k před kterým ale tento raritní přejezd raději utajím. Vím, že by pukl zvědavostí, kdyby se tam co nejdřív nejel podívat.Jinak dede i ostatní čtoucí zdravím. Skoro celé Velikonoce jsem na netu nebyla. Měli jsme na návštěvě starší dceru a moc jsme si společné chvíle užívali.Dcera pokaždé bydlí v bývalém dětském pokoji, kde mám já svůj pc,takže nechci rušit, a proto raději pc nezapáínám.
Tady u Nymburka je spousta železničních přejezdů. Často jezdíme přes čtyři z nich.
Ten v Křinci, co se posunula cedule, je vlastně v Zábrdovicích 😀 , je ovládaný ručně. Paní od závor chodí točit klikou, ale zároveň tím ovládá i jiné závory o kus dál v Křinci. Takže je pokládá v předstihu a ponechává dole dostatečně dlouho.
Přejezd v Luštěnicích už je elektrický. Bohužel je blízko k nádraží, takže šraňky se nezvednou, dokud je vlak ve stanici.
Přejezd v Jíkvi je pro změnu těsně za zastávkou. Závory padají, když vlak zastavuje u perónu a my v autech pozorujeme kdo vystupuje a kam jde. Potom se oba vagonky rozjedou, přejedou silnici a závory nás konečně pustí dál.
V Nymburku, těsně před vjezdem do sídliště je přejezd obávaný. Místní vědí, že když jdou šraňky dolů, vlak už se řítí ze zatáčky. Tady nikdo nepodlézá. Výjimečně se čeká déle než minutu 🙂 Minule se tam nacpal kamion a nevešel se pod následující viadukt. Docela jsem trnula, ale nic se nestalo. Vycouval včas 🙂
Ri, máte v Zábrdovicích nejen přejezd ale i pekárnu? Že máme v Turnově i Zábrdovický chleba. 🙂