Jak stavba postupuje, bylo třeba ukousnout další kusanec z koláče nezbytností, v tomto případě vyrazit na nákup nábytku. Debaty na téma, co by v novém hostinském pokoji mělo být, aby ta místnost byla hezká a praktická, jsme už měli za sebou, na papírku jsme měli napsané příslušné rozměry, takže nezbylo než vyrazit na lov.
Nejsem nakupovací typ. Popravdě, jediná nabídka, která mě dokáže doopravdy nadchnout (a přitom to nejsou to potraviny:)), je vše pro outdoorové a psí aktivity, takže vybírání nábytku patří do kategorie „Ach jo“. Pořád dobré, protože stále existují horší varianty – jako např. nákup oblečení zařazený do kategorie „Opravdu musím?“.
Vyrazili jsme do Hradce Králové. Hledali jsme obyčejné, praktické kusy nábytku, nikoliv designové zboží, takže jsme doufali, že někde v trojici Jena, Asco a Sconto nakonec uspějeme. Asco v našem případě nefungovalo. V Jeně jsme našli jeden vhodný kus, bohužel ne potřebný zbytek. Takže jsme skončili ve Scontu.
Po nějakém čase se nám tam podařilo objevit, co jsme hledali, takže jsme se přesunuli k objednacímu pultíku. Vše probíhalo celkem normálně, i když nás zaskočilo, že na koupi pohovky potřebujeme podepsat speciální kupní smlouvu. Vždyť jsme v normálním obchodě, prodávajícím hotové zboží, kde všechny normální procesy upravují příslušné zákonné normy. Tak proč zvlášť smlouva?
No, nehádali jsme se. Jenže můj muž je zvyklý smlouvy číst. Celé. I ty části napsané maličkým písmem. I zjistili jsme, že podepsáním smlouvy podepisujeme něco jiného, než co po nás chtěla prodavačka. A nebyla to prkotina. Ve smlouvě se pravilo, že platíme jen 30 % ceny zboží, zbytek doplatíme jeho po dodání. Jenže pokud jsme chtěli zařídit i dopravu, museli jsme zaplatit hned plnou hodnotu zboží, jinak by nám ho nedodali. Smlouva však i v tomto případě obsahovala paragraf o 30 procentech. Tvrzení prodavačky, že to nevadí, že stejně každý ví, jak to je, nám nějak nestačilo.
Navíc tam byla ještě jedna perlička – v dalším paragrafu smlouvy stálo, že tím, že koupíme zboží, automaticky dáváme Scontu své osobní údaje k dispozici a zavazujeme se přijímat jejich obchodní nabídky. A to stylem „ber nebo nech být“, bez možnosti zaškrtnout políčko „nesouhlasím“.
Upozornili jsme na nesrovnalosti, čímž jsme se u prodavačky okamžitě dostali do kategorie „otravný křupan“, takže na nás začala mluvit rychleji a hlasitěji v domnění, že když nám své stanovisko bude několikrát za sebou opakovat, tak ho přijmeme za své. Nepovedlo se, takže jsme se dostali do fáze „zavolám šéfa“. Doufali jsme, že tím věci vyřešíme, takže jsme samozřejmě souhlasili.
Šéf se dostavil. Vypadal na třicet let, měl pěstěný vzhled sňatkového podvodníka a naše pochybnosti rychle odmítl s tím, že on tomu rozumí, protože má dvě vysoké školy. Eh. Ach. Takže frikulín a rychlořeč. Bylo mi jasné, že tohle rychlé ani rozumné nebude a navrhla jsem Martinovi odchod. Bez nábytku. Nesnáším, když na mě někdo vybalí nacvičené kecy, navíc pronášené velmi rychle, velmi sebejistě, a bez jakékoliv snahy vnímat, co ten druhý říká. Sama za sebe bych v tomto okamžiku odešla s tím, že bych mládenci vlídně oznámila, kam si může ten nábytek strčit a do Sconta bych už prostě nakupovat nešla.
Jenže Martin je toho názoru, že se člověk nemá nechat převálcovat. Ani těmi velkými firmami ne. A věří, že pokud je na druhé straně dialogu aspoň průměrně příčetná entita, lze se dohodnout. Takže začal na mládence mluvit v jednoduchých větách zvonících trpělivostí. Přiblížím: Máte právní vzdělání, takže jistě chápete, že co je psáno, je dáno. Já mám podepsat něco, co není pravda – mám pravdu? Víte, že smlouvy se podepisují ne pro dobré, ale hlavně pro zlé časy – k čemu mi bude vaše tvrzení, až bude nějaký problém a my budeme mít v ruce jen tu smlouvu?
A tak dál, močálem černým podél bílých skal. Chodila jsem sem a tam a poslouchala, připravená trvat na tom, že si od nich nic nekoupím. Ale byla jsem překvapena. Mládenec sice pozdě, ale přece jen pochopil, že tady narazil a obvyklá rychlořeč určená k utlučení protivníka nikoliv fakty, ale naléhavostí zvýšeného hlasu, tady fungovat rozhodně nebude. Ani povýšenost, dokonce ani ty nešťastné školy ne.
Musím uznat, že nakonec začal být dokonce zdvořilý, omluvil se za špatnou smlouvu, se kterou samozřejmě nemůže nic udělat, souhlasil s dopsáním dodatku a pravil, že o zjištěném nedostatku uvědomí vedení společnosti. Mlčky akceptoval další dopsaný dodatek, kterým bylo jasně řečeno, že si nepřejeme, aby společnost Sconto disponovala našimi osobními údaji. Takže nakonec jsme tam i nakoupili.
Napadlo mě, jestli nám to dá nějak sežrat – třeba neseženou dopravu na potřebný den, nebo něco podobného, když už nám nemůže plivnout do polévky. Martin jen pokrčil rameny a pravil, že jen nenakupovat někde je k ničemu. Tyhle firmy hřeší na to, jim pořád zbývá dost lidí, kteří u nich ještě nenakoupili – nebo kterým je jedno, co podepíšou. Je třeba se bránit a nakonec, když ten mládenec vypnul rychlořeč, dalo se s ním i mluvit, ne?
Nevím, jestli bych na to měla nervy. Nerada se hádám, a pokud jsou na mě někde hnusní nebo zkoušejí podvádět, tak tam prostě přestanu nakupovat. Ale uznávám, že minimálně velkým společnostem takhle projde skoro cokoliv. Včetně smluv, kde člověk musí, aby si zboží normálně koupil, souhlasit i s něčím, s čím by jinak souhlasit nechtěl.
Nábytek by měl dojít v pátek, tak uvidíme, jak to nakonec všechno dopadne. Ale rozhodně mě udivila jedna věc. Později odpoledne přišel Martinovi mail s omluvou – od onoho mládence ze Sconta. Přiznám se, že jsem to nečekala, asi jsem cynik a pesimista. Ale není špatné být pro změnu příjemně překvapena, ne?
A tak se vás dnes ptám: Jak vy reagujete na nacvičenou rychlořeč obchodníků? Co děláte, když zjistíte, že obchod nehraje fér? Umíte se ozvat? Dokážete trvat na nápravě? Podařilo se vám někdy se dohodnout tam, kde to z počátku na dohodu vůbec nevypadalo?
Eh… taky někdy sníte o koších s podvodnými prodejci spouštěnými do ledové Vltavy?:))
Číst smlouvy se rozhodně vyplatí! Přestože současný občanský zákoník chrání slabší stranu, takže se může stát, že poznámka pod čarou na straně 15 přílohy ke smlouvě, čitelná jen za použití lupy, taky případně nemusí být uznána jako platná. Zejména pokud je tvůrcem smlouvy banka, mobilní operátor a pod. a zákazník v podstatě nemá šanci smlouvu změnit.
V naší rodině čtu smlouvy já a dohaduji se většinou taky já. Takže jsem zvyklá na řeči typu „jste první, kdo se na to ptá“ a „nikdo s tím neměl problém“ a „před vámi to všichni podepsali“ a vůbec mě nedojímají. 🙂
Co fakt nesnáším u nabízečů po telefonu, je oznámení, že hovor bude monitorován. V tom okamžiku končím, i kdyby mi nabízeli modré z nebe.
Jedna moje kolegyně na sdělení „hovor bude monitorován“ odpovídá temným hlasem „To doufám!“
😀
Nedávno jsem se setkal s něčím podobným, byť z jiné branže. Kdyby mi ta buchétka napsala, že je to důvěrný údaj (i když některé hotely takové akce na svých stránkách zveřejňují) nebo že nic nezjistila (mohl jsem se mýlit), tak bych to bral. Ale ta její odpověď vyzněla, že se jí nechce hodit xychtoknihu do lišty a párkrát kliknout myší na rezervační systém (psal jsem dotaz na rezervační oddělení onoho mezinárodně se tvářícího hotelu). Ale aspoň že se obtěžovala mi odpovědět.
—————–
Dobrý den.
Moje manželka, …….., je přihlášená na akci co se má konat někdy teď (říjen, listopad) snad v pátek a v sobotu ve vašem hotelu.
Ale někam zabordelila pozvánku.
Akce by se měla její specializace – …… nebo nějakého příbuzného oboru.
Pokud se taková akce skutečně má konat u vás, můžete mi sdělit termín?
S pozdravem
…….
———————
Dobry den pane ……
Jsme reservacni oddeleni pro 5 hotelu v Praze. Prosim o upresneni o ktery hotel mate zajem. Musite kontaktovat organizatora conference ohledne ziskani vice informaci. K reservaci je nutno vedet presny termin, specielni kod conference, nazev hotelu, cislo kreditni karty na garanci.
Dekuji za pochopeni
Tesim se na vasi odpoved
S pozdravem
………..
——————–
Vážená paní …….
Děkuji za odpověď.
Už Vás v této věci nebudu obtěžovat, potřebnou informaci jsme si zjistili jinde.
S pozdravem
……
Mnoho řádků o ničem, resp. o něčem úplně jiném. Chápu, že jste radši zjišťovali potřebné údaje jinde 😛
Takže, Dede, já bych z obchodu okamžitě odešla. Nemám čas ani nervy, se s lidmi typu onoho mladíka vybavovat. Zvlášť kdyby mi začal otloukat o hlavu své dvě vysoké školy.
A co se telemarketingu týče. Já NIKDY ani nevyčkám co mi vlastně nabízejí a kdo vlastně volá. Okamžitě pouze řeknu „Ne, nic nechci, děkuji sbohem“ zaklapnu hovor. Moje kamarádka byla velmi překvapená a nedokázala pochopit, že nejsem ani zvědavá, co mi nabízeči chtěli nabídnout. Ale já nakupuji když se JÁ rozhodnu. Možností mám spoustu.
Taky se snažím je neposlouchat, jen někdy bojuju s navyklou zdvořilostí – svojí! (chuckle) A řeklas to naprosto přesně, nepotřebuju nabídky, sama si vyhledávám co potřebuju.
Predavačom teplej vody po telefóne už skladám uprostred vety. Som precitlivená na akúkoľvek formu manipulácie (osypávam sa).
Nenávidím nákup nábytku, nemám ráda Ikeu ani jiné krámy, nenávidím všechny Bauhausy a spol…. ach jo, doufám, že ještě dlouho nebudu nic potřebovat.
A moc asertivní taky být neumím – to zvládá synek a já mu to šíleně závidím.
Většinu nábytku mám ve formě vestavěných skříní, to je príma věc, tam si můžu v klidu vymyslet, co chci, a pak to – zatím bez problémů – domluvit.
Přeju ti, abys tam hodně dlouho nemusela – myslím, do těch obchodů 🙂 Jinak jak to tu tak pozoruju, vypadá to, že asertivita v obchodech jde chlapům líp, než ženským 🙂
Já mám ráda v Bauhausu sekci zahrada 🙂 Vždycky bych si něco vybrala 🙂
Jo? Já radši v Hornbachu 😀
Nejsem nákupní maniačka a když něco chci, tak jdu a koupím nebo se hrabu na nettu.Preferuji ratan a dřevo a v tom je dost výběr. Ty chytrolíny, co chtějí prodat zajíce v pytli si většinou vychutnám, zejména v nákupních střediscích ty, co vnucují zaručenou kosmetiku a vůně. Už vím jak na ně, nechám si to všechno co mi dávají “ a toto máte od nás zcela ZADARMO“ dát do ruk a chvíli před tím, než mi to hodlají spočítat a obrat mně,požádám slabšího z té dvojice aby mi to chvíli podržel,oni už se těší na peněženku a já na jejich ksichty. Jakmile mu to naskládám zpět do náruče, řeknu,že jsem si to rozmyslela a nic nechci. Zřejmě ze strachu před okolím a pod vlivem viditelnosti jsem však zatím živá.
Nábytek nakupuji u ověřené firmy, která má velký výběr nábytku a v mnou požadované kvalitě, zatím vše po internetu a zásilkovou službou, bez problémů.(SOB) Bohužel nemají v sortimentu sedačky a tak marně pátrám co by nám vyhovovalo do menšího prostoru pro větší,prostorově vyvážené lidi a několik zvířat. Mám představu o něčem zeleném s povrchem proti špíně, teda, lehce čistitelný. Taky jsem zvažovala SCONTO ale teď už ne.Nyní je móda zase vnucovat při koupi třeba domácích spotřebičů, rozšířené pojištění, delší dobu, než je záruka – a zaplať, tak tohle neberu, stejně je všechno nastavené na určitou dobu spotřeby a kup další. Nechci to ale jak tomu zabránit nevím.Ty doby, kdy vše vydrželo 20 let,jsou už pryč a jednou nám to ta příroda vše vrátí.
Jenny, já bych tě přitom nenákupu chtěla vidět! (rofl)
Víš, sedaček je plno, jen v kategorii: „obyčejná, měkká, pohodlná na sezení, rozkládací na slušné dvojlůžko a hlavně ne do L“ ten výběr značně kulhá. I proto jsem byla ráda, že to Martin zvládnul, protože se mi nechtělo běhat po dalších obchodech…
No a ještě vzdušná a na nožkách (kvůli podlahovému topení) – tak to ne! Všecky vypadají jako krabice s uměleckými polštářky … :O
Jo!
Ještě malinko OT:
Nákup nábytku je pro mne naprosto jasná záležitost – bazar. Vzhledem k zálibě našich zvířat povalovat se bezuzdně na našich sedačkách a křeslech, měníme toto dost často. Předminule jsem získala prakticky novou sestavu rohová pohovka + dvoukřeslo za neuvěřitelné 2000 Kč. Vydrželo nám to asi 4 roky, takže se to velmi bohatě oplatilo ( a ještě jsem to poslala dál ). Komodu do chodby jsem získala na Aukru starožitnou, knihovnu tamtéž, jen to chtělo trochu práce. Ale já miluju starý nábytek, takže Ikea pro mne moc není. I když interiér pro mladou dvojici, ideální z Ikey
Já už nejsem mladá, ale mám ráda ten střízlivý styl ikeáckého typu, rovné linie, žádné zdobné prvky. Řadu kusů nábytku mám v bílé barvě, v čemž má Ikea velký výběr.
Bazar ani starožitnosti zase není nic pro mě 😀 , a to přesto, že mám čtyři kočky, které se taky povalují na křeslech, na posteli, prostě kdekoli. Jsem možná divná a mám asi nějakou duševní úchylku, ale mám nějaký blok a nedala bych si do bytu nic, co používal někdo, koho neznám, někde, kde to neznám. Což pro mě vylučuje veškeré bazarové a starožitné zboží, ale taky jakýkoli second hand a bazar s oblečením, no prostě s čímkoli. Jedině, kdy se přes to dokážu jakž takž přenést, jsou knihy z knihovny, i když i tam si vybírám takové, které vypadají ještě poměrně nově.
Pokud jde o nábytek, tak to jsem se letos vyřádila, co hrdlo ráčí. Při stěhování jsem si ze starého do nového vzala jen něco, takže jsem část vybavení potřebovala dokoupit. Do panelákového, byť moc pěkného bytu jsem nechtěla žádný luxusní designový nábytek, ale něco slušně provedeného, pohledného, dobře sloužícího a nepříliš robustního. Řetězce Asko, Sconto, Jena, Euromobel a podobné jsem hned od počátku podezírala z nízké kvality. Nakonec jsem v Asku koupila jeden jediný kus, komodu do předsíně. Kvalita byla, slušně řečeno, mizerná. Nebýt toho, že rozměrově a barevně pasuje na dané místo jak „zadek na hrnec“, byla bych ty lisované piliny obratem vrátila. Po ustavení na místo naštěstí nejsou ty nejhorší prohřešky vidět, tak budiž, i když ve středověku by výrobce byl jistě adeptem na ponoření do Vltavy. Nadále jsem ale tyhle obchody vyloučila a skončila v Ikei, do té doby pro mě naprosto neznámé, o které se často mluví s takovým despektem. A ta nakonec víc než dobře splnila všechny mé požadavky na relativně solidně provedený, tvarově a barevně čistý a jednoduchý, pohledný a nepříliš drahý nábytek. Navíc nakupování tam bylo bezproblémové, bez jakýchkoli záludností, a personál byl v případě potřeby dostatečně komunikativní a nápomocný. Takže tenhle má ode mě nakonec jedničku (tím spíš, že jsem si ještě navíc zamilovala jejich kokosové koule ke kafi a jejich známé masové kuličky 😀 ).
Když někdy někde narazím na mistry otravných frází a rychlořeči a přitom jde o věc, kterou opravdu chci, dostanu se obvykle do takového rozpoložení, kdy mě to jednání začne bavit. Poslouchám ty kecy a hledám, kam bych se mohla trefit, slušně, ale pádně. Nejvíc mě baví právě ten bod obratu (pěkně popsaný v článku), kdy rychlořečník zjistí, že tu malou brýlatou tetinu, se kterou má co do činění, špatně odhadl, a začne otáčet. Byla jsem i v situaci, kdy jsme na sebe vytahovali vysokoškolské tituly, a pro mě to bylo zábavné. Jasně že to někdy taky nevyjde, ale to holt patří k životu.
Cha chááá, mě včera někdo volal, že pro mě neodolatelnou nabídku jakýchsi potravinových doplňků, které mi přijdou do schránky jen za cenu poštovného. Jsem už vždy dopředu při takových nabídkách přednasratá, neboť když chci, tak si zajdu cokoli koupit a vzhledem k tomu, že by objem mých prášků představoval celkem slušnou večeři, jsem zdvořile odmítla a zavěsila, abych předešla dotazům, proč o takovou úžasnost nestojím. Taky mě kdysi prudili z nějaké banky, že mi zařídí úvěrovou kreditní kartu. Tam jsem jim škodolibě řekla, že jsem matka na mateřské dovolené a užívala si, jak se rychle z nabídky snažili vycouvat 😀
Před 14 dny jsem měla autonehodu -jen pomuchlané plechy- a dřív, než dorazila policie, dorazili servisoví naháněči (mají v mobilu speciální aplikaci, která je informuje o všech nehodách v okolí). Oni počítají s tím, že je člověk po nehodě otřesenej a ke všemu svolnej, zvlášť, když je viníkem. Kromě toho mě iritoval tím, že mi říkal, co mám kam do nehodového formuláře pro pojišťovnu napsat a že v autoservisu, který zastupuje, všechno zařídí za mě. Na to jsem mu odvětila, že stejně celou dobu čekám, co z něj vypadne, protože z dobroty srdce to asi nedělá. Poněkud ho to rozhodilo, stejně tak moje vysvětlení, že nehoda je proti všem ostatním životním trablům pouze lehká nepříjemnost. Policisté dorazili až za hodinu a půl, byli strašně milí a dali mi tu nejmenší možnou pokutu, takže jsme se všichni v míru a přátelském duchu rozešli….
Kaštánku, tak jsou i supové nehodoví? Hlavně, že jsi celá, auto se dá zpravit (inlove)
U nás by to nejspíš dopadlo podobně. MLP by vyjednával a já bych ho, vzteklá, tahala pryč.
My jsme si celkem nedávno brali půjčku na byt, čili opravdu dost velké peníze. Smlouvy jsme četli pečlivě a podrobně. A narazili na pár řádků, kterým jsme vůbec nerozuměli. Jenže paní v bance nebyla schopná podat vysvětlení. Nicméně chovala se slušně, na centrálu dotaz přeposlala… a odpověď? Opět taková „nijaká“. (whew) Kroutili jsme nad tím hlavou a vyplynulo nám z toho, že asi většina lidí ty smlouvy opravdu nečte. Když se na to ještě nikdo neptal. Že by tomu všichni ostatní rozuměli nám pravděpodobné moc nepřijde.
Smlouvu jsme uzavřeli, protože nic jiného nám nezbývalo, podmínky byly asi nejlepší a i chování v téhle bance docela ušlo. Na rozdíl od jiných: v jedné spořitelně byl MLP nařknut, že tahá moc informací, že určitě chce sám dělat finančního poradce, když se tak moc zajímá. A v jiné zase splácená částka krát dvanáct měsíců vůbec neseděla s celkovou částkou za rok a vysvětlení jsme se nedočkali. Prostě hrůza. A bez MLP bych stále asi bydlela v nájmu, protože já sama bych tohle jednání nejspíš nezvládla 🙁
Pavčo, banky občas úspěšně soutěží s operátory. Co do kvality služeb i obtěžování telefonem. Teď zrovna mě vytrvale obtěžují z jedné z nich a já přemýšlím, JAK té paní říct, že ji prostě nechci poslouchat.
DEDE, SICE JSEM NESTIHLA TOHLE ŘÍCI DŘÍVE, ALE MÁM NA TYHLE OBTÍŽNÉ „VOLALY“ DOSTI DRSNOU FINTU,KTERÁ HODNĚ RYCHLE TOHLE VŠE ZARAZÍ.NENÍ TO Z MÉ HLAVY, ČETLA JSEM TO KDESI NA INTERNETU, ALE ZABÍRÁ TO DOKONALE, COŽ JE HLAVNÍ. pOKUD MNE KDOKOLI TAKTO OBTĚŽUJE, ZDVIHÁM SLUCHÁTKO A PRAVÍM: „MOMENT“SLUCHÁTKO NECHÁVÁM VYVĚŠENÉ, ALE KLUIDNĚ HO STRČÍM DO ŠUPLETE, ABYCH NESLYŠELA UŽ NIC. NO, KDYŽ SE PO NĚJAKÉ DOBĚ IE SLUCHÁTKU VRÁTÍM, UŽ NA 2. KONCI NIKDO NENÍ. VĚTŠINOU TEN DOTYČNÝ PO DLOUHÉ DOBĚ NM MARNÉHO SNAŽENÍ POCHOPÍ A SÁM ZAVĚSÍ. ALE PRACHY TO VOLANÉHO STOJÍ A DOCELA NĚKDY I DOST.PODRUHÉ UŽ NEOTRAVUJE. DĚLÁM TO TAKTO ZCELA DŮSLEDNĚ A PROGRAMOVĚ. MÁM TAKY VŠE, CO JSEM CHTĚLA A POTŘEBOVALA MÍT , ALE ZAŘÍDILA JSEM SI TO ZCELA SAMA NEBO S MLP. ŽÁDNÉ DALŠÍ SKVĚLÉ NABÍDKY POSLOUCHAT NEHODLÁM A TVRDĚ TRESTÁM POKUSY O OPÍJENÍ ROHLÍKEM.
a proč to neuděláš jako Alex?
„Ne, nic nechci, děkuji sbohem“ – a zavěsit.
ANTI, TOHLE NEFUNGUJE.UŽ JSEM TOHO VYZKOUŠELA DOST. JSEEM DOMA V ID UŽ 20. ROK, TAKŽE JSEM SI TĚCH OTRAVNÝCH TYDLIFOUNŮ UŽILA DOST.DRNČELA PEVNÁ LINKA, ZVONILY MOBILY,AŽ JSEM SE FAKT NAŠTVALA.
je pravda, že na vlastní kůži jsem nikdy soustavné obtěžovíní nezažila – mně callcentra volají tak dvakrát do roka a nikdy opakovaně. Tak si to možná představuju naivně. Ale – pokud mi ten samý člověk volá opakovaně, není dnes problém hovor z daného čísla zablokovat.
No, já nevím, ale mě to funguje – stačí říct „promiňte, ale nemám čas“ nebo „promiňte, ale nemám (nebudu mít) zájem“ a hotovo. Případně je ještě požádám o vymazání mého čísla z jejich databáze. Fakt to funguje, nikdo mě zbytečně neobtěžuje.
AIDO, ASI MÁŠ MIMOŘÁDNÉ ŠTĚSTÍ, JELIKOŽ MOU ŽÁDOST O VYMAZÁNÍ Z DATABÁZE NIKDO NEREAGOVAL A VOLALO SE DÁL. MÁM PEVNOU LINKU KVŮLI INTERNETU A DVA MOBILY. JEDNO ČÍSLO SI DŮSLEDNĚ CHRÁNÍM, ALE NA TOM DRUHÉM, KTERÝ OBČAS NĚKDE UVEDU JAKO KONTAKTNÍ, JE JASNĚ VIDĚT, JAK SE MEZI OBCHODNÍKY VESELE KŠEFTUJE S CITLIVÝMI ÚDAJI. TAM STÁLE NĚKDO OTRAVOVAL, DOKUD JSEM NEZAVEDLA ZPŮSOB POPSANÝ VÝŠ.JEN STROHÉ ODMÍTNUTÍ JAKO U ALEX NEFUNGOVALO NIKDY.
AHOJ, DEDE, JÁ NAKUPOVALA NOVÉ VYBAVENÍ ASI PŘED PĚTI ČI ŠESTI LETY.BYLA TO VELICE JEDNODUCHÁ ZÁLEŽITOST BEZ JAKÝCHKOLI SMLUV A PRAPODIVNÝCH DODATKŮ K NIM .NAKOUPILA JSEM SKVĚLOU A FAKT OMYVATELNOU (NIKOLI VŠAK KOŽENOU)SEDACÍ SOUPRAVU DO NAŠEHO OBÝVACÍHO POKOJE A JEŠTĚ SKVĚLEJŠÍ , HODNĚ DLOUHÉ A ROZKLÁDACÍ LŮŽKO DO BÝVALÉHO DĚTSKÉHO POKOJE, KTERÝ DNES SLOUŽÍ TAKY JAKO POKOJ PRO HOSTY.dOKONCE MI TO LŮŽKO VYROBILI NA MÍRU PODLE MÝCH POŽADAVKŮ. vĚŘIN PATRNER JE TOTIŽ DODNĚ DLOUHÝ, PROTO MU Z BÝVALÉ PALANDY VŽDY NOHY VYČUHOVALY VEN, TAKŽE SE TAM NEMOHL SLOŽIT A NEVYSPAL SE POŘÁDNĚ .DELŠÍ LŮŽKO SE MI SEM VEŠLO AKORÁT A SPKOJENOST JE NA VŠECH STRANÁCH.SICE BYL NÁKUP TROŠKU DRAŽŠÍ, ALE VYPLATILO SE PENÍZE INVESTOVAT. DOVOZ ZAS NEBYL TAK DRAHÝ.NÁBYTEK MI PRACOVNÍCI VELMI OCHOTNĚ VYNESLI AŽ DO NAŠEHO 2.PATRA BEZ VÝTAHU, V BYTĚ VŠE SLOŽILI A SMONTOVALI A PŘEDVEDLI ZNOVU OBSLUHU. bYLA JSEM OPRAVDU NAÚ PROSTO SPOKOJENÁ.PRODEJCE TOHOHLE NÁBYTKU SPOLUVLASTNÍ TAKY FIRMU,KDE NÁBYTEK VYRÁBĚJÍ,PROTO ENÍ PROBLÉM S PŘIZPŮSOBENÍM ROZMĚRŮ NÁBYTKU PODLE POŽADAVKŮ ZÁKAZNÍKA. SICE SE SE ZMĚNOU ROZMĚRŮ MÍRNĚ POZDRŽÍ ČAS DODÁNÍ, ALE TO VŠE TAKOVÝ PROBLÉM NENÍ, KDYŽ ZÁKAZNÍK PŘÍLIŠ NEPOSPÍCHÁ.JÁ TEHDY BYLA S NÁKUPEM NÁBYTKU V HORŠOVSKÉM TÝNĚ VELICE SPOKOJENA. JE VIDĚT A ZNÁT, KDE JSE FAKT O ZÁKAZNÍKA ZÁJEM , I KDYŽ TU ŽÁDNÁ VĚTŠÍ KONKURENCE.
LENKO, TOS MĚLA ŠTĚSTÍ! JÁ OBECNĚ NEMÍVÁM MOC ČASTO ŠPATNÉ ZUŠENOSTI, I KDYŽ NEDÁVNO JSME NARAZILI NA PROFESIONÁLNÍ PODVODNÍKY A TO BYLO DRSNÉ.
VĚŘÍM TI, ŽE TO BYLO DRSNÉ.MĚLA JSEM ZATÍM ŠTĚTSÍ NA POCTIVÉ OBCHODNÍKY. TAKY ÝIJEME S JIŘÍM V ZAPADLÉM KOUSKU REPUBLIKY, KDE NENÍ TOLIK MOŽNOSTÍ VÝBĚRU.ALE NA TY OTRAVNÉ TELEFONÁTY RADU MÁM. PODÍVEJ SE VÝŠ A ZAČNI TO PRAKTIKOVAT.JISTĚ ZJISTÍŠ, ŽE SKVĚLÝCH NABÍDEKK RAPIDNĚ UBYLO NEBO SE UŽ NEVYSKYTUJÍ.
Jsem ikeová, takže v nábytku problém není.
Co se rychlořeči a darebáckého přístupu týče, pokud to někdo touží spatřit, je k vidění v mladoboleslavské Olympii v OuTu. Jeden z prodavačů vedl se mnou dialog takto (zkráceně):
Já: nemám žádný signál v telefonu.
On: ale ve smlouvě není garantováno, že signál budete přijímat kdekoli.
Já: a tak proč bych to teda měla platit?
On: protože jste se zavázala ve smlouvě, he he
Já: ale minulý týden byl signál v pořádku
On: no ale teď zrovna dochází k úžasnému rozšíření kapacity signálu, budete mít …
Páník: kdy?
On: během několika měsíců
Páník: a to do té doby nebudeme telefonovat?
On: Ale ve smlouvě nemáte garantováno …
A napíšu to technikům a jak vám mohu pomocíííí …
Dlužno podotknout, že s těmi smlouvami měl pravdu. Taky to asi někomu napsal, protože hned následující den nějaký technik dojel na Romanku (rozhledna) a zastrčil ten vypadlý kabel, takže signál se zase vrátil. A navíc, asi za třičtvrtě roku se signál skutečně změnil na úžasné LTE (vy ve městech si nedovedete představit jak strašlivě může nebýt internet na okraji vesnice) a …
A tak jsme stáli o víkendu před O2 a když jsme zjistili, že ten kluk tam pořád je, shodli jsme se, že prozatím nám současný pomalý internet ještě stačí. Protože ti dva, kteří sedí o dvě prodejničky dál u vodafounů jsou prostě nějací normálnější 😀
Jo, nemám na tyhle týpky nervy. Nenakupuju u nich 🙂
RI, TAKY BYCH RADĚJI NAKUPOVALA V IKEI, ALE PRO NÁS JE TO DÁLKA. NEJBLIŽŠÍ IKEA JE V PRAZE, COŽ JE VÍC JAK 100 KM.V PLZNI JE SIE JYSK, ALE TEN MI JAKSI NEVYHOVUJE KVALITOU. NÁBYTEK ČLOVĚK NEPOŘIZUJE JEN NA DVA TŘI ROKY, TO JE INVESTICE NA MNOHEM DELŠÍ DOBU UŽÍVÁNÍ.
LENKO,U MLADEJCH JE TO TAK NA 5 LET A PAK SI POŘIZUJOU NOVÝ..ONI HO NEMAJ TOLIK,JAKO DŘÍV MY..MAJÍ RÁDI VZDUŠNEJ PROSTOR….NE ZDI OBESTAVĚNÝ SKŘÍNĚMA…
ŠÁRKO, JSWEM ASI STARÁ KONZERVY A NEMÁM ZAPOTŘEBÍ VŠE OBNOVOVAT. TAKY NEMÁM PENÍZE NAZBYT. JE MI NESKONALE LÍTO, ŽE DNES SE SKORO NIC NEOPRAVUJE A HNED SE KOUPÍ NOVÉ. PŘÍRODA NÁM TOHLE SPOTŘENÍ JADNÁNÍ UŽ VRACÍ. NEDOKÁŽU NĚKTERÉN VĚCI VYHÁZET A SMETIŠTĚ, KDYŽ BY SE OPRAVIT SNADNO DALY. MÁM DOMA ŠIKULU, PROTOŽE MLP DOST OPRAVÍ I SMÁM, ALE TŘEBA BRÝLE OPRAVIT NEUMÍ. JEDINÉ OPRAVDU SKVĚLÉ RÁMEČKY BRÝLÍ TOČÍM S OPRAVAMI STÁLE.MUSÍM MÍT VELKÉ PRŮZORY KVŮLI ŠPATNÉMU VIDĚNÍ. V ŽÁDNÉ OPTICE N MI NECHTĚLI VSAZOVAT DO TĚCHHLESTARÝCH RÁMEČKŮ NOVÁ SKLA. AŽ MŮJ JIŘÍ NAŠEL OPTIKU NA TACHOVSKÉM NÁMĚSTÍ, KDE TOHLE DĚLAJÍ BEZ MRKNUTÍ OKA, RÁMEČKY MI TAM MOCKRÁT ZA PÁR KAČEK OPRAVILUI, TAKŽE DNESKA JSEM SI OPRÁVĚ TAKY U NICH VYBRALA NOVÉ A SNAD I STEJNĚ FUNKČNÍ RÁMEČKY BUDU OD NICH MÍT DVOJE NOVÉ KOMLETNÍ BRÝLE. RÁDA JSEM TÉHLE OPTICE DALA VYDĚLAT SKRO 5 TISÍC. VÍM, ŽE MI VŽDY VYHOVĚLI A NABÍDKA, PROFESIONALITA I OCHOTA PERSONÁLU ZDE JE PŘÍKLADNÁ. KDYBYCH NEBYLA DIABETIK NA INZULÍNU, NECHALA BYCH SI U NICH OČI KOMPLETNĚ VYŠETŘIT.TAKTO JSEM VŠAK MUSELA K OČNÍMU, ALE ZAKÁZKU NA NOVÉ BRÝLE DOSTALI JEN TI TACHOVŠTÍ.JE TO FIRMA NESKUTEČNĚ VSTŘÍCNÁ A SOUKROMÁ. ANI CENY RÁMEČKŮ, SKEL A PRÁCE NEJSOU PŘEMRŠTĚNÉ. A OBOJE BRÝLE BUDOU HOTOVÉ JIŽ V PÁTEK DOPOEDNE.VZHLEDEM K TOMU, ŽE MOJE SPECIÁLNÍ SKLA MUSEJÍ OBJEDNAT, JE TO RYCHLOST SLUŠNÁ.PODOTÝKÁM, ŽE BRÝLE JSOU DVOJE, ALE BIFOKÁLY NESNÁŠÍM A NOSIT JE NEMOHU.
ŠÁRKO, VÍM, JAK TO U MLADÝCH CHODÍ, ALE ÚLOŽNÉ PROSTORY MÍT MUSÍ KAŽDÁ, I MLADÁ DOMÁCNOST. A MLADÍ NĚKDY MAJÍ HLOUBĚJI DO KAPES NEŽLI MY STARŠÍ.MŮŽOU SI SIC PLÁNOVAT, ALE SKUTEK UTEK, BO MAJÍ JEDNU KAPSU PRÁZDNOU A DRUHOU VYSYPANOU.KDYŽ SE SPLÁCÍ HYPOTÉKA NA DŮM, ŽENA JE S DÍTĚTEM NA MATEŘSKÉ, PAK NA RODIČOVSKÉ,NENÍM PENĚZ NIKDY NAZBYT.
Jo, operátoři!!! To je taky kapitola sama o sobě, přesně.
Stalo se mi, že mi někdo volal. U nás na vsi je se signálem problém, takže říkám do šumícího mobilu – Vydržte, běžím ven, tady nemám signál! A jaké překvapení, když se pak (rozpačitě) ozvalo: Tady Vodafone, máme pro vás nabídku… A já se radostně (a zlomyslně) zeptala: „Lepší signál? To beru!“
No, prostě tenhle obchodní hovor jaksi nedopadl.
Teď mám O2 a je to taky mizerné. Si u nás nevyberu.
Ikea je od nás daleko. Drobnosti, které nacpu do auta, fungují, nábytek ne. Navíc, když chceš prostý rozkládací gauč (s rozumně velkým lůžkem), který NENÍ do L, tak si dnes moc nevybereš. Móda gaučů zabírajících celou místnost může mít pro někoho něco do sebe, ale když to nechceš, máš problém. I proto jsem ráda, že to tam Martin umluvil. Shánět dál byla taky hodně blbá alternetiva.
Operátoři… Nedávno mi volala nějaká slečna. Podle hlasu nejspíš pubertální brigádnice, která s občasným zakoktáním četla svůj text a měla mě přesvědčit, že si musím za velmi výhodnou cenu koupit tablet. V poslední době se mi stávalo, že po slušném odmítnutí nabídky se nabízející rovněž slušně rozloučil. Proto mě tahle slečna fakt namíchla. Byla neodbytná a když neuspěla s frázemi typu „takováhle šance se už nebude nikdy opakovat“, přešla na mnohem důvěrnější otázky („A kdypak jste si naposledy udělala radost?“) a pak i čím dál stupidnější argumenty („Ale budou Vánoce!“, „V internetové kavárně si ale MUSÍTE k internetu koupit i kafe!“). (fubar) Takže já jsem taky přecházela od „děkuji, nemám zájem“, přes „promiňte, ale OPRAVDU mě nepřesvědčíte“, až po řev „SNAŽÍTE SE ZBYTEČNĚ, JÁ TO NECHCI!“ a okamžité ukončení hovoru (whew) 😀
Ajajaj, operátoři.
Po určitých zkušenostech volím řešení: „Současná situace mi vyhovuje, nic měnit nebudu, děkuju za zavolání“ – a típnu. Nikdy neskáču nikomu do řeči, v naprosté většině jsou moje rozhovory skoromonologem toho druhého, ale s operátory mluvit odmítám.
Myslím, že já jsem na černé listině všech mobilních operátorů. Volávalo jich dost, ale poté, co jsem všem na otázku, kolik platím za mobil, radostně řekla: „Ale to já vůbec netuším! To má na starosti manžel!“ tak mají zřejmě u mého telefonního čísla nakreslenou slepici- ale neotravují 🙂
Vezmeš malé, kapesní rádijko a pustíš ho, na kterékoliv stanici. Do sluchátka řekneš, „okamžik, přepojím“ a sluchátko odložíš. Rádijko přisuneš k mluvítku a necháš tak. Tento postup je tip od kamaráda, prý to jeden vydržel poslouchat 20 minut, ale pak už mu nikdy nevolali.
ALASDAIRE, TO JE TAKY DOBRÁ RADA.VYZKOUŠÍM, AŽ ZAS BUDE NĚKDO OPTRAVOVAT. UŽ DLOUHO NIKDO NEVOLAL, ASI SE UŽ ROZKŘIKLO, CO S TĚMI HOVORY DĚLÁM.
MATYLDO, TY ZVÍŘE!!SMÍCH MNE SHODIL ZE ŽIDLE.
jo, operátoři jsou perlička – nejlepší jsou takoví, co zavolají a chtějí MOJE HESLO do online samoobsluhy. A nechtějí pochopit, že neřeknu. Hesla se neříkají. Problém je v tom, že operátor mi potvrdil, že to byl skutečně jeho člověk (a ne podvodník) a nepřišlo mu na tom nic divného. Ach jo.
Nicméně když mám chuť se vybavovat, tak si popovídáme a hovory končí naprostým neúspěchem volajícího – levnější tarif mi totiž nabídnout nedokáže. Ovšem některé argumenty: „ale váš tarif je starý“ – „no ale pro mne je nejvýhodnější“ – “ no jo, ale je STARÝ“ – to prostě neprostřelíte.
ještě – když se vybavovat nechci (většinou nějaké ty „krátké monitorované průzkumy“), odpovím že jsem v práci a nemám na takové hovory čas. Většinou ukončí, když ne, dál neřeším a ukončuji já.
MLP na dotaz operátora, zda má chvíli čas odpoví, že ano a pokračuje – jsem OSVČ, hodina mého času stojí x euro (dost vysoká částka), kam mám zaslat fakturu. Málokdo pokračuje…
IVANO, ZARUČUJI TI, ŽE SE Z TÉ FIRMY UŽ NIKDO NEOZVE, KDYŽ JEN ŘEKNEŠ“ MOMENT“, HODÍŠ NZAVĚŠENÝ TELEFON DO ŠUPLETE A ODEJDEŠ PRYČ.TEN HOVOR JE PŘIJDE NA DOST PĚNĚZ , A KDYŽ TO PÁRKRÁT ZOPAKUJEŠ, OTRAVOVAT NĚJAKÝ ČAS PŘESTANOU. FUNGUJE TO SPOLEHLIVĚ.MÁM OSOBNĚ VYZKOUŠENO NESČETNĚKRÁT A JE UŽ KLÍDEK.
Operátoři a telemarketing, to je skutečně kapitola sama pro sebe. Nedávno jsem se vážně pobavila bezva rozhovorem s operátorkou jedné satelitní společnosti:
Ona: Dobrý den, využíváte služeb společnosti XY?
Já: Ano, ale před pár dny jsem smlouvu vypověděla.
Ona: Můžu se zeptat proč?
Já: Protože jsem se odstěhovala jinam a tam mám jiné služby.
Ona: Tak já bych vám chtěla nabídnout balíček…
Já: Ale já jsem ukončila smlouvu.
Ona: To nevadí, měla bych pro vás výhodný balíček…
Já: Vy jste mě asi špatně slyšela, ukončila jsem smlouvu.
Ona: Výhodný balíček…
Já: Nabízíte mi ho zbytečně, odstěhovala jsem se, využívám jinou službu a smlouvu s vámi jsem ukončila.
Ona: Výhodný balíček…
Tak jsem to típla a srdečně jsem se zasmála.
Každou chvíli mi volá někdo s úžasnou nabídkou potravinových doplňků, skvělého tarifu, převodu k jinému báječnému operátorovi, s krátkým monitorovaným rozhovorem, neodolatelnou nabídkou kreditní karty apod. Většinou je ani nenechám rozvinout, řeknu „Děkuji, nemám zájem.“ a pokládám. Těm nejvlezlejším to pokládám rovnou, beze slova.
Ale výhodný balíček!!! 😀 😀
oni jsou někdy ti callcentristi v tom skoro nevinně, mají předepsané fráze a odnášejí to za ty jásavé blby v pozadí, co ty fráze vymýšlejí. Jednou jsem takhle vydusila jednu nebohou dívčinu – zvoní neznámé číslo, zvednu a hlásím prosím xyová..a na druhé straně se ozve „mluvím prosím s panem xy?“
Nějak jsem byla v té chvíli duševně rozvrkočena a tak jsem bez rozmýšlení zaječela „slečno, jste blbá nebo hluchá?“ Co s takovou odpovědí chuděra v itineráři neměla.
Ahoj. V obchodě ani nevím, měl jsem asi kliku, nestalo se mi nic podobného. Ale je též pravdou, že zrovna nábytek jsem naposledy nakupoval už velmi dávno a na cokoliv jiného chodím do osvědčených obchodů.
Martin to udělal skvěle a že přišla ta omluva mě nepřekvapuje, protože totiž Martinovo řešení situace bylo dobré i pro obchod – i on přece chce prodat.
OT: Dede a JJ, dali jsme na vaše doporučení a blíží se termín obnoveného hudebního sezení, jen ještě nevím, zda se na to těším. Například duet Sound of Silence, který jsme s bratrem velmi rádi prováděli už zkrátka…neprovedeme.
Alasdaire, bude to těžké, asi zpočátku i slzavé, ale celkově vám to očistí duši a bude to krásný způsob, jak vzpomínat (inlove) Je dobře, že jste se tak rozhodli!
Já se přilípnu k Dede. Dobře děláte (h) .
No, snažím se k tomu postavit čelem, takže řeknu, co se mi nelíbí, ale na rozdíl od Martina tam nenakoupím. A už vůbec ne v krámku, kde je prodavačkou majitelka. A to si nemyslete, že se jedná o prkotiny – to jsem takhle jednou byla v malém obchodě s textilem u nás na náměstí a jen jsem se zeptala, jestli by tyhlencty šatky neměla paní ve větší velikosti. Nemá, pravila, a když jsem takhle tlustá tak si nemohu vybírat
Inko, té babě bych řekla zcela jasně, co si o ní myslím a samozřejmě bych tam nenakupovala.
Taky máme u nás ve městě jednu exotku, taky byla hnusná, ale kvalit té tvé nedosahovala. No, já se ráda bavím s lidmi, s poměrně velkým počtem lidí, tak to byla příhoda, kterou jsem ráda vyprávěla pro pobavení. Bába má ve kšeftě hodně prázdno… protože nejsem jediná, na koho byla hnusná a na malém městě se to roznese.
Jenže na velké firmy tento postup prostě nefunguje. Martin to udělal správně, ale já za tu dobu málem vylítla z kůže.
Ahoj Inko, jsem si všimla že nám udělali v jednom krámku prodej věcí od té MadMary či jak se to jmenovalo, kouknu jaké tam mají velikosti. Krásný den Iris
No to budeš hodná, to triko s těma červenejma mákama už má silně vytahanej krk
S mákama? S mákama???????
ano,rozkvetlejma.. tohle:
http://sharka-68.rajce.idnes.cz/Dubeni_II._v_Laznich_Bohdanec-rest.Na_Sadkach_a_cukrarna_Nella/#DSCF2011.jpg
kouknu tam ale myslím máky nebudou, bude jiná kolekce, nafotím a pošlu pac
Hele, na druhou stranu nediv se jí – pokud nemá kšeft zaměřený na XXXL klientelu, tak nakupuje a prodává běžné velikosti, o kterých ví, že je prodá. A koupit nějaký hadry nadměrný velikosti a čekat, že si je někdo koupí, to by se taky nemusela dočkat. Ano, je to blbý, ale je to tak, dokud jsem nezhubla dvacet kilo, tak jsem měla také pocit, že v těch obchodech nic nemají.
Ivo, paní mít šaty nemusí, ale může být milá, omluvit se, že bohužel v této velikosti je nemá, a třeba nabídnout, že něco objedná, nebo poradit, kde by Inka šaty sehnala.
Říct zákaznici, že je tlustá a nemůže si vybírat, je na přesdržku a je škoda, že přes ni nedostala. Vůbec se Ince nedivím.
No, taky mám doma chlapa, který v takovém případě neústupně, leč zdvořile trvá na svém. Pokud to moc dlouho nefunguje, začne být mírně nepříjemný, ale je stále ještě slušný. Já bych už dávno utekla nebo bouchla vzteky, ale výsledku lze často dosáhnout jen tím vytrvalým postupem.
Ještě se mám moc co učit 🙂
„Ještě se mám co učit“!!! Jo Matyldo, umíš vyhmátnout jádro problému (chuckle)
Dede, obdivuji Martina a tleskám mu..už jsem naučená je zastavit nebo mi při těch blábolech začne v hlavě znít nějaká ta melodie… a pak, kde jinde mají tito lidé zjistit,že to,co jim nalili ve firmě při školení do hlavy,někdy v praxi nefunguje????
PS: a obdivuji tebe, že jsi to vydržela (hug)
Eh, Martin je zvyklý na horší, já to vydržela tak tak, jak jsi zcela správně pochopila 😛