„Martin!“ oznámím Samovi (svému autu:)) a na autorádiu se objeví telefonní číslo. Pokud ho chci volat, stačí stisknout klapku na volantu. Telefon vyzvání, já sleduju silničku vinoucí se mezi poli, aby se vzápětí místo mého muže ozval hlas mého otce, se kterým jsem mluvila, než jsem sedla do auta: „Ahoj, něco jsi zapomněla, že voláš?“
Ten Sam! Zase si ze mě dělá srandu! A to mají jako být ty technologie jednadvacátého století:)) Minule jsem řekla autu zřetelně, že chci mluvit s Danou, a ejhle, ozvala se mi Alex. Máte dojem, že by si ta dvě jména byla podobná? Já tedy ne. Takže zatímco jsem vysvětlovala Alex, že jí vlastně volalo moje auto, Sam se do zvuku motoru tlumeně pochechtával.
To je tak. Strašně nerada nastavuju cokoliv jiného než počítač (a ani z toho nejsem nijak nadšená:)), takže po více než tři roky mi stačilo, že se můj telefon automaticky spáruje přes bluetooth s handsfree v autě. Když mi někdo volal, tak jsem hovor snadno přijala, pokud jsem chtěla volat, buď jsem využila lehce dostupnou nabídku posledních přijatých hovorů, nebo jsem jednoduše zastavila a číslo si na mobilu našla. Vzhledem k tomu, že naprostá většina mých cest vede po venkovských silnicích, nebyl s takovým fungováním většinou žádný velký problém.
Jenže tuhle jsem na nádraží čekala na dost zpožděný vlak, tak jsem si konečně začala trochu víc všímat, co ten telefon v autě vlastně umí. Pokus nahrát do něj můj telefonní seznam selhal. Ten soubor je prostě moc velký na to, aby se tahal přes bluetooth, navíc moje trpělivost je naopak velmi omezená. Potom jsem si myslela, že si tedy zadám telefonní čísla do auto-mobilu ručně – ale nepřišla jsem na to, jak by se to dalo udělat, chyběla mi čísla:)). (Návod je samozřejmě bezpečně uložen mimo můj dosah, doma v pracovně 😛 )
Ale konečně jsem si všimla, že auto umí telefonovat na hlasový povel. „Aha! Tak k tomu je ta poslední klapka na volantu!“ došlo mi po těch více než třech letech užívání auta. Jsem bystrá, že? Takže jsem si vzala seznam posledních hovorů, podle mobilu je identifikovala a uložila je pod „hlasovým“ pojmenováním. Musím uznat, že mi nikdy neuteklo čekání na zpožděný vlak tak rychle.
A pak jsem to začala používat. Mluvila jsem zřetelně a ono to vážně skvěle fungovalo! Do minulé soboty, kdy Sam nejspíš objevil novou podobu svého smyslu pro autohumor a začal jména a čísla prohazovat, lhostejno, jak moc se vyslovovaná jména liší. Kdybych opravdu potřebovala z auta často volat, bylo by to nesmírně popuzující. Navíc to člověka přivádí do trapných situací – to si umíte snadno představit.
Já se zatím bavím. Netelefonuju často, a pokud volám, tak stálému okruhu blízkých lidí. Znovu jsem zkontrolovala spárovaná čísla a jména a nechávám to osudu. Konec konců, třeba to Sam myslí dobře a je toho názoru, že za jízdy bych si měla povídat maximálně s ním:))
Vím, že pokud se technologie chovají divně, je obvykle problém mezi židlí a klávesnicí, ale stejně – taky jste se někdy setkali s nepochopitelnými jevy v oblasti mezi nebem a technologiemi? Pojďme si povídat o technologických záhadách, kdy byste přísahali, že vám to ta věc určitě dělá naschvál! Nic sice nevyřešíme, ale můžeme se aspoň pobavit:))
Nejprve chválím moc hezké pozdimní pozadí, krásné barvičky !!!! Leželo listí takhle pod stromem, nebo je to ručně posbírané ?
V autě mobil používáme „ručně“ (tady se to smí) a jen vééélmi vyjímečně, takže s popsanými legráckami zkušenost nemám. Ale z trochu jiného. Nevím, jak u vás, ale tady se někam dotelefonovat může být o nervy. A to také kvůli technologickému výmyslu „umělé, automatické řeči“ či jak se to správě jmenuje (jako se namlouvá třeba navigace). Přiklad. Jednou ročně se objednávám na kontrolu u gynekologa. Vytočím číslo a už to jede. Jako první si (milým umělým ženským hlasem) mám vybrat řeč – anglicky stistkněte 1, pro španělsky 2. Po sktisknutí té jedničky pak napjatě poslouchám různé volby: „znáte-li přesnou linku, stiskněte č“..“Máte-li porodní bolesti- stiskněte č“…. Můj výběr – „chcete se objednat“ – je snad až na 8 místě a musím bedlivě poslouchat, abych ho nepropásla a nemusela začínat znovu. Když konečně stisknu odpovídající číslo, tf. vyzvánía vyzvání. Asi po 5 zvonění mi jiný milý hlas řekne, že momentálně jsou linky obsazené, ale budu první na řadě a že mi zatím zkrátí čeknámí popisem všech služeb, které středisko ženám nabízí. Tento „průvodce“ je prokáládám zvoněním, nebo hudbou. Asi po 5 min. čekání se sluchátkem u ucha to vzdám a zavěsím. Za hodinu zkusím znovu, dočkám se „svého“ čísla a je to zase jak u blbejch. Někdy se takhle objednávám dva, tři dny, je jedno v kterou dobu volám, bývá to stejné. Když se konečně dovolám, samotné objednání už jde hladce a velice příjemně. Ale někdy se takhle objednávám dva, tři dny, je jedno v kterou dobu volám, bývá to stejné a viset u sluchátka mě fakt ubíjí. Omluvou jim budiž, že je to ohromné (a oblíbené) středisko, v menších berou telefony okamžitě. Ještě horší to bývá u bank – tam je těch „nabídek“ podstatně vice a až úplně poslední bývá „chcete osobně mluvit se zaměstnancem banky“. Přeskočit se ten výběr nedá.
Takhle tady běžně funguje spousta zákaznických linek. Když jsem si koupila dotykáč, tak jsem s tím ze začátku měla potíže, protože jsem zaboha nemohla přijít na to, jak při telefonování dostat na displej klávesnici, abych mohla vybírat ty volby. A v návodu to samozřejmě nebylo. Přišla jsem na to víceméně náhodou, když jsem při telefonování nechtě zmáčkla čudlík a na displej vyplula klávesnice 🙂 .
Milá Dede, moc jsem se nasmála a že to mám dnes opravdu zapotřebí! 😀
Já občas zapomenu telefon vypnout a on si pak jede v kabelce podle svého, tzn. někomu volá a nebo mi furt cpe záznamník, který nemám. Vím, že je to moje chyba, protože jsem ho dostatečně neumlčela a on si pak dotýkal a volal všude možně.
Pokud by měl někdo chuť se zasmát, dávám odkaz na kousek Všechnopárty, na téma počítače…
https://www.youtube.com/watch?v=btOhiiZQ4Ak
Pcha, to nic není. To já jsem absolvent elektroprůmyslovky a matfyzu a jsem technický typ a živím se jako programátor, ale že se dá tím (jedním) tlačítkem na volantu přejít nejen na jinou skladbu alba, ale při jeho dlouhém podržení se přejde na jiné album, jsem objevil až po čtyřech letech ježdění. I když mě to možná už začíná utajovat ten Němec schovávající věci …
Nikoloki, teď jsi ve mě vzbudil zvědavost! Co když i tohle umí moje auto? (blush) Já jsem zatím u rádia nedošla k jinému, že že umím po jedné listovat písničkami (chuckle) Na Němce, co byl vlastně tuším Rakušan, bych to neházela – prostě nemáme čas se zabývat prkotinama! 😛
Milá DEDE, nejsem technický a ani praktický typ.
Jsem kavárenský povaleč se šarmem.
Dostala jsem před rokem dotykový telefon Samsung. Dodnes s ním občas zápolím a nějaké funkce jsem dodnes nepochopila a možná ani neobjevila. To je tak, když nepraktovi dají moderní technologii.
Míšo, chápu tě. Můj první dotykáč mě upřímně přiváděl k šílenství a to ani neměl hyperaktivní dislej, jako ten můj poslední prevít 😛
Ale přiznám se, že návod jsem nečetla, takže si za to po pravdě můžu sama!
HA! Technologie. To mi poslední týdny z nich tečou nervy. Ale ta radost, když se mi něco podaří nastavit, popřípadě znovu odpárat, když jsem udělala nějakou hloupost. Momentálně se nořím do hlubin a tajů nového noťasu, občas vyplavu se nadechnout na procházku s Ajvi, kde stejně i na prochajdě špekuluju, jak na daný problém!
Novej stroj je radost i důvod ke skřípění zubů 😛 Tak ti Alex přeju, ať se s počitadlem rychle sžijete, oba si na sebe zvyknete a dobře se vám spolu pracuje! 🙂
Jinak počítače vedou v kategorii předmětů nadaných zlomyslnou inteligencí – aspoň pokud jde o mě. Mobily jsou těsně v závěsu, tablet nepoužívám, tak nevím, kam ho zařadit. O jeho schopnosti na svého majitele vypláznout jazyk a nabídnout nesmysl, ale nepochybuju.
Ehm, mluvící hands free míval i Mušketýr- mělo to tu hezkou vlastnost, že když jel v autě s dětmi a chtěl volat, musel nejdřív přinutit děti, aby sklaply pusu, páč auto jinak nerozumělo 🙂
Hi, hi, u užvaněné auto-posádky je to dobrá vlastnost!
Představuju si, jak se děti snaží autu napovídat… 😛