ZVLÁŠTNÍ PSÍ ŠKOLA: Další Myšátkovské představení

Jsou tady podzimní prázdniny a já mám pocit, že čas pádí jako zběsilec a já se ještě nezastavila. Konečně se dostávám k tomu, abych vám představila mojí novou myšátkovskou sestavu. Hned poznáte, proč se nemám šanci zastavit.

 

 

Letos mám totiž ve třídě čtyři ročníky (od 1. do 4. třídy) a celkem 13 dětiček, což je o dost náročnější, než minulý rok. Z původní sestavy mi zůstalo 7 Myšátek a zbytek jsou nové děti. Postupně se snažíme sžít a hlavně zvyknout si na práci ve čtyřech odděleních.

Prvňák Míša je takový malý rarášek se svým rozumem, který se snaží za každou cenu prosazovat. Když řeknu, že sluníčko bude žluté, on na to, že jemu se líbí fialové. A protože si oba trváme na svém, stojí to chvilku dohadování, než přistoupí na můj požadavek, aby v nestřeženém okamžiku to slůňo stejně zafialověl.

 

 

Druháckou Anetku už znáte z loňska. Protože se u nich dost změnila rodinná situace, projevuje se to tím, že Anetka každou chvíli do někoho šťouchne a je duchem dost mimo. Další druhák je Honzík. Je to syn naší bývalé žákyně. Na základce si asi „užil“ dost ošklivé zacházení, takže maminka i on byli ze všeho hodně vystrašení, ale zjistili, že tady se nemají čeho bát a už jsou v pohodě. Honzík někdy až moc, protože docela dost raraší.

Třeťáci přibyli tři – všichni přišli v hodně zanedbaném stavu. Dřív děti ze základky měly náskok v učivu, oproti našim dětem, ale tyhle jsou na tom hůř, než děti o ročník níž. Je vidět, že byly někde na chvostu a nikdo na ně neměl moc času. Viktorka, Terezka a Lubošek se snaží pracovat společně s námi, učím je samostatnosti, učím je zeptat se, když si s něčím neví rady, nesedět a nekoukat. Anička a Lada jsou naše staré známé a jsou to pomocnice.

 

 

Ve čtvrté třídě mi zůstala moje opora – Mike, Tomík, Sandra a Zuzanka (i když ta se hodně zhoršila – rodiče podnikají a nemají na ní vůbec čas, Zuzka si stěžuje, že je za špatné známky doma bita, ale jinak lítá neustále bezprizorně po městě). Nový je Filip, což je kvítko z čertovy zahrádky. Učení mu jde bezvadně, ale jinak neustále bojujeme s chováním.

Od začátku školního roku jsme toho stihli hodně – měli jsme olympijský den, kde moji kluci i holčičky zabodovali a vyhráli medaile, samozřejmě jsem na ně náležitě pyšná. Taky jsme byli na cvičení v přírodě a opékali jsme buřtíky a hráli všelijaké hry. Na Dnu bez aut si Myšátka vyzkoušela první pomoc – dýchání z úst do úst a masáž srdce a samozřejmě viděla zásah hasičů a záchranářů u dopravní nehody.

 

 

Chodíme do divadla, knihovny a do kina. Také jsme byli na Farmářských trzích, kde jsme přímo u jednotlivých stánků probírali ovoce a zeleninu, děti poznávaly, co je co. Z čeho se vyrábí jogurty, sýry, salámy. Kupodivu stánkaři nebyli naštvaní, ale výuka se jim líbila. Občas vezmeme na procházku naší Sissku, kluci jí hází klacek nebo míček a všichni se vyřádí do sytosti. Bertík je už starý dědeček, tak už ho nosím do školy jen dvakrát týdně, aby měl víc času na odpočinek. Hodně zešedivěl a pomaleji se pohybuje, poslední dobou už i málo jí.

Zatím to vidím tak, že výlet do ZOO nehrozí. Každá vycházka je spíš trochu boj, aby nebyla moc velká ostuda, abych všechny děti přivedla zpátky v pořádku. Přeci jen nechci riskovat, že se mi některý diblík ztratí v metru nebo v autobuse městské dopravy, a na cestu do Tróje jsem většinou sama. Uvidím, jak se mi tu smečku podaří vychovat do jara, jestli si s nimi budu moct nějakou zajímavou akci naplánovat.

Přejeme vám krásný podzimní a zimní čas.

 

 

Myška promine, ale kočičkám je třeba udělat reklamu – nezapomeňte už tuto neděli! 🙂

Dede

 

Aktualizováno: 7.11.2012 — 20:00

75 komentářů

PŘIDAT KOMENTÁŘ
  1. Jsou lidé, před kterými je opravdu třeba hluboce smeknout a ty mezi ně určitě patříš, Myško (inlove) Ono jen uhlídat čtrnáct takových rarášků by pro mě osobně bylo naprosto vyčerpávající – natož je ještě něčemu naučit (y) (y) (y)

  2. Myško, letos máš opravdu školní nálož velikou. Díky ti za tvou práci, děti budou určitě na školní léta s tebou moc rádi vzpomínat. Ať se vám všem daří co nejlépe! (f)

  3. Myško, máš toho letos opravdu hodně – tolik dětí, 4 třídy, tak přeju hodně síly a ať ti žáčci dělají radost! (h)
    A s tím výletem do zoo – nešlo by požádat jednoho, dva rodiče, aby se zúčastnili jako doprovod? Třeba by se zrovna některý z tatínků nebo maminek rádi zúčastnili.

  4. Milá Myši, všecko už je tu napsáno. Tak jen dodávám, že ti taky moc držím palce (h) !

  5. Dedellík je bezvadný jméno. (h)
    A ke školství se radši nebudu vyjadřovat, protože tolik vulgarit neznám a musela bych si vypomáhat malajštinou. 🙂 Stačí, když vidím, jak rychle klesá úroveň po změně maturity. :@
    Integrace – fyzicky postižených, ano, všema dvaceti. Zažila jsem na starém gymplu v pozici kantora, šikana nula nic, výsledek: děcka uměly s vozíčkářem jednat snáz než já. Zažila jsem na základce z pozice děcka, šikana nula nic, výsledek: já nevím, prostě ta holka byla osvobozená z těláku, páč kulhala, i když měla jenom chodit, kde je problém? Střílet z praku dokázala líp než já. (devil)
    Na to, aby člověk seděl v lavici a používal hlavu, nemusí mít stoprocentně zdravý tělo.
    Ale integrovat mentálně postižený děcka je prasárna, velebnosti.
    O unudění opačný strany spektra, mimořádně nadanejch, taky nebudu psát, protože to by byly jenom vulgarismy a tu a tam spojka. Mensa měla gymnázium Buďánka, kde je? Měli tam učit mensani, proč tam nejsou? Měly tam bejt mensácký děcka, součástí přijímaček měl být test IQ… zrušeno. Brno mělo klasický gymnázium. OK, ještě přežívá, ale… nechtějte vědět, co se tam děje s tím klasickým programem – řečtiny rok a půl a i latinu nutno ostrouhat ve prospěch fyziky. No nic, já říkala, že to budou samý nadávky.
    Lidi, co plánovaně pracujou s nadanýma, existujou. Nadaný (ale i průměrný) děcka jsou za to vděčný, protože používat tu šedou hmotu kreativně je taková sranda, že se kvůli tomu dobrovolně naučí i latinskou syntax (nebo zavázat si sami tkaničky). Jenže takovejch lidí je málo; slýchaj, že by měli být radši na vysoké; průměr a podprůměr se je snaží otrávit, co to jde, páč mají nároky; ředitelům se nehodí, páč mají nároky a průměru je nejvíc, z nadanejch dětí se škola neuživí.
    Průšvih je, že škola nese výsledky v řádu let, spíš desetiletí. Až začne být vidět všeobecně, jaký jsou plody tohohle systému, bude už pozdě. Ta dobrá generace, co zažila meziválečný školství, už pomalu vymírá. Nás ještě učili. My bychom to, někteří, rádi předali dál. Když se to nepovede, bude ámen a bude se muset začínat od začátku. Na to, aby vznikli dobří kantoři, je třeba, aby ti budoucí dobří kantoři měli krom několikastrannýho nadání i velmi dobrý kantory jako vzory. Učit se učíme napodobováním…
    Uff, sorry za délku příspěvku…
    Myši, přeju ti, abys nový Myšata co nejdřív dobře vychovala, abys je mohla vzít bez obav ven, třeba do zoo. 🙂 (y)

    1. Máte pravdu vespolek, jediný světlý bod uvedených příspěvků byl, že se jednou něco ostrouhalo ve prospěch fyziky (promiň, Io (wave) , většinou jsme biti my zvýšenými dotacemi jazyků ).

      O stavu našich VŠ a školství jako takového nebudu psát, musela bych se hooodně rozčilovat. Jen jeden příklad: naši studenti si chystají vzorový výstup (taková simulace výkladu v hodině).
      Vezmou učebnici, ve které je příslušná partie s prominutím blbě. Oni vědí, že je to blbě, protože: a) to jim snad proboha muselo dojít, když to četli b) byli na to výslovně upozorněni. I udělají si z knížky výpisek a odpřednášejí to, samozřejmě stejně blbě. Následuje konverzace tohoto typu:
      „Co to tady vykládáte, vždyť je to špatně.“
      „Ale vždyť je to v učebnici.“
      „I v učebnici mohou být chyby. Proto ten výstup děláte, abychom to od vás slyšeli správně.“
      „A jak to máme udělat správně?“
      „Máte hlavu? Máte. Tak si napřed rozebereme, co je špatně. … A teď, jak to říci děckám líp. … A to jste si to takhle nemohli připravit už doma?“
      „Ale vždyť na přípravu je potřeba mít učebnici …“
      (headbang)
      „Sám hlavou zeď neprorazíš
      Přinejlepším si ji srazíš“
      (headbang)
      Škoda mluvit …

      Naštěstí znám spoustu dobrých a nadšených kantorů, kteří to ještě nezabalili. A sem tam i nějaké studenty, co mají šanci se jim podobat (h) .

      1. To strouhání je totiž průměrotvorný: klasickýmu gymplu ustrouhnou latinu a přidají fyziku, fyzikálnímu gymplu ustrouhnou fyziku a přidají anglickou konverzaci, nespokojení jsou všichni (krom flinků, kteří můžou dělat prd a vytahovat se, že jsou na klasickým / fyzikálním gymplu).
        Tyjo, jestli je to takhle, tak se příští rok dostane na latinu ta kočka, co jsem ji učila (a vzdala) a co se připravovala na překlad maturitního textu tak, že si ten text nechala přeložit ode mě, od svojí gymplácký kantorky a pak ještě od někoho, pak dlouho skučela, co že s tím, když se ty překlady různí, až jí z toho ti tři lidi udělali jakejsi amalgám, ona se ten amalgám nadrtila zpaměti a domnívá se, že tím umí přeložit ten text. U dalšího textu se opakovalo totéž a da capo al fine u každýho neznámýho textu. Že by se měla naučit gramatiku a syntax a pokusit se pochopit, co je k***a v tom originále, to jí jaksi nebylo možno do hlavy vtlouci (a proto jsem ji vyhodila).
        A tohle chce učit latinu.
        Můj předpoklad je, že nepřežije postupovky v prváku.
        Uvidíme.

        1. Bojím se, že přežije. S něčí pomocí se opět nadrtí bez toho, aby chápala, vocogou. leda, že bys ji zkoušela ty a dloubla do jejího slabého místa.

          1. Ó, radosti…
            Já ji bohužel na nic povinnýho mít nebudu – a ona má dobrej smysl pro sebezachování, na volitelný věci ke mně nepoleze.
            Jestli jo, je sebevrah.

        2. No a já zas napravuju to, co vznikne, když s eděti tři roky po sobě učí v angličtině barvičky a zvířátka, protože pančelky s emění a každá chce jinou učebnici. Chytrý děcka se nudí a na ty, co by potřebovali trochu péče, úča nemá čas. Fasuju obojí. Těm druhým dolejvám sebedůvěru a víru, že se to lze naučit a k něčemu to je. Těm prvním nakládám, aby z nich něco bylo. A pak jim řekně učitelka ve škole, že jsou šprti. Nekopli byste ji?

  6. Tak prý odesílám komentáře moc rychle za sebou. No, dnes jsem tu ještě nebyla 🙁
    Myško, máš můj obdiv (h)

  7. Lidi, prosím, koukněte se do starýho článku EvyB, je tam novej komentář, prosba o umístění psa. Člověka jsem na nás nasměrovala já. Díky.

    1. Dovolím si prekopírovat. Jenom se obávám, ze tady uz máme vetsinou plno, ale trebas se jeste najde kamarád kamaráda, kterému by se takový pejsek hodil.

      Bára
      Hledáme hodné majitele pro fenku Báru.
      Je to hodná, velmi přítulná asi devítiletá fenka, kříženec ovčáka s drobnějším psem (24 kg). Asi před dvěma lety jsem si ji vzala z útulku, hodně si na mě i celou rodinu zvykla, je velmi kamarádská. Ze závažných rodinných důvodů u mě však už nemůže zůstat, proto pro ni hledám hodné majitele.
      Barča moc nemá ráda ostatní psy, proto je třeba při vycházkách pevnější ruky (nikdy ale nekousne, jen ráda „straší). Se psy v rodině se ale bez problémů snese. Rozhodně se nekamarádí s kočkami.
      Je velmi ochotná poslouchat (jen někdy se neovládne). Má ráda dlouhé vycházky, nejraději běhá po poli a hledá myši (nikdy ale nic nechytí). Dříve byla zřejmě zvyklá na zahradě, teď si ale zvykla v bytě, vzhledem k jejímu věku by bylo lepší už to neměnit. Nejlepší by tedy pro ni byl domek, kde by měla své místo, s možností výběhu na zahradu. Vydrží sama doma naprosto bez problémů, ale nerada, má hodně ráda společnost. Nehodí se k velmi malým dětem. K větším ale naopak ano – je hodně aktivní a hravá.
      Ráda bych jí našla hodné majitele, kteří na ni budou mít čas a budou se jí věnovat (vycházky, aportování tenisáku, …), protože alespoň ze začátku jí bude určitě smutno.

      Kontakt:
      Simone Sumelidu
      simonesum@yahoo.com
      605 475 832
      Brno

  8. Všechny zdravím a všechny palce furt někomu držím a zkusím, když

    je OT našemu Tanouškovi ROK

    pár videí.

    http://www.youtube .com/watch?v=L-sfOZ71diU&feature=channel&list=UL

    http://www.youtube .com/watch?v=fw5OBiZRDfI&feature=channel&list=UL

    http://www.youtube .com/watch?v=hopkez7ouaY&feature=channel&list=UL

    http://www.youtube .com/watch?v=06wwneyBx-Y&feature=g-all-u

    Vždy za youtube a před tečkou jsem učunila mezeru, tak si to scukněte. Videjka jsou krátká a ozvučená.

    1. Pááni, to už je rok, co jsme se báli o odložené plačící miminko?
      Děkuju za připomenutí a odkazy, milá Lásková. Z miminka vyrostl krásný klouček, ťuťuňu. – dala bych sem srdíčka, ale zas mi nejdou smajlíky.

      1. Někdo říká, že Tano je celý táta Ričí, ale já v něm vidím Bikirku, čepýřatou a zvídavou. Prý taková jako mimi byla: šmejdilka neúnavná, a stuttgartské tety o Tanovi říkají, že je z divokých vajec: chytrý, rychlý a učenlivý rošťák.

        1. Podívala jsem se na videjka – Tano je moc hezký kluk, ale … tak mám takový pocit, jako bych se dívala do kojenáku na nechtená miminka. Mela jsem dojem, ze se ríkalo, ze se po pol roce dostane Tanousek ke starsím gorilkám! Jakpak se naucí být stríbrohrbetým vudcem tlupy, kdys se kolem nej batolí jenom stejne stará a mladsí mládata nebo lidské tety?! Tak ti nevím, Karli …

          1. Půlrok je moc brzo – to by stříbrohřbetý v nové rodině mimi zabil – zatím Tano s Okandou chodí koukat a čuchat gorilí rodinu přes mříže.
            Před krátkou dobou odešla do nové rodiny Claudia, ve věku asi 3 a čtvrt roku. Stuttgartská rodina je plná drobotiny, tak šla jinam (a musela bych hodně googlovat, kam, to mi z kebule vypadlo), ale bezpečně vím, že zdárně zapadla, pamatuju mnutí rukou v debatách, že do týdne byla jako doma…
            Takže Tano půjde do rodiny nejdřív za 2 roky; nebude-li vhodná rodina, půjde do chlapecké skupiny.

            1. Už vim! Dublin! Claudia byla přijata okamžitě a bez bitek do rodiny v Dublinu zejména zásluhou tamního stříbrohřbetého Harryho. (Cituji, jak jsem koupila.)
              Harry má 2 ženy, 3 syny a jednu dceru a Claudia se věkem šikla akorát doprostřed 4 dětí.

              1. Chápu, ze neprijde hned do tlupy, ale furt se mi neco plete, ze k nim mela prijít nejaká o pár let starsí samicka. Ale mozná, ze jsem to spatne pochopila. Furt mi pripadá, ze se chová spís jako lidské mláde nez gorilátko. Asi to bude tím, ze v normální rodine by byl daleko více „opecovávaný“ mámou a tetami a dalsími mládaty, kdezto ted si musí umet najít zábavu sám, bonaservis totiz nefunguje ctyriadvacet hodin denne.

                Nejvíc mi ho bylo líto, kdyz byl v mimikovském veku tetami „odkládaný“ do postýlky (ci kam). Je mi jasné, ze holky nemohly Tana nosit v nárucí celý den, byla tam dalsí mládata, která potrebovala náhradní mámu, ale u vlastní maminy by odlození nepoznal. Nojono – i tady byly treba kompromisy. Snad bude Tano krásný po tátovi (mne se zdá Richard jako náramný gorilí fesák), a chytrý po mamince (no – ta vzprímená chuze nám pripomíná, kdo je jeho maminka).

                A drzím palce Gambusce – moc bych jí prála, aby vsecko dobre dopadlo a ona chovala své vlastní miminko.

                1. Rozumím, pro Tana je jako chůva plánována Mimi, samice ve stuttgartské rodině, ale opravdu dřív, než ve třech letech, nikam jít nemůže. Tak malé gorilky jsou chápány jako hrozba pro rod a vůdčí samec je zabíjí, je to prostě tak.

                2. A Mimi nemůže jít za Tanem, to by zas odloučení od rodiny zabilo ji. Předtím by ona zabila ty, které by jí svěřili.
                  Pořád myslíš jako člověk. Chyba! 🙂

          2. Já jen – ono to z pod komentářů už vyznívá, ale nedá mi. Gorilí děti se nedají jen tak šoupnout někam jako ztracené kotě nebo štěně: „Na, holko, už tak kojíš, tady je potřebné mrně, starej se.“ Gorilí rodiny jsou složitě konstruované světy a jen opravdový znalec vycítí, který svět může přijmout další planetu – a někdy se to taky nepovede, nebo den dva klid a třetí ráno potok krve a svěřenec bez života.
            Že Mojka zapadla ve Španělích jak do skládačky bylo jen a jen výjimečně skvělou volbou doposud v očích laika poměrně složitě vznikající rodiny – Niky vychován lidmi, Nadia nevrlá, Chelewina matka zemřela a tak dále.
            Claudia zapadla do Dublinu a přitom mladší samice a matka nejmladší, teprve roční, holčičky také vyrůstala ve školce. A vida.
            Kdyby se Tano vrátil do Prahy, při Richardově nervozitě z čehokoli nového, při všech utkvělých zážitcích (ztráta Kambina mláděte, ztráta Moji a Tatunka), by, bohužel, pravděpodobně Richard IHNED zaútočil na cizorodý prvek, Kamba a Kička by si opodál kryly bříška anebo by si i s těmi bříšky přišly bouchnout, Bikirka by se vyděšeně schovala a týden by neobědvala a nejedla ne proto, že jde o jejího syna – to už zapomněla – z obav ze situace, a velitelka Shinda by nejspíš přišla pomoci Richardovi vetřelce zabít. Tak to ve světě goril chodí a pokud chceme některé mládě zachovat při životě, musíme do posledka respektovat pravidla JEJICH a ne ta svá nacvrčená.

  9. (h) pro Myš – pevné nervy a zdraví a síly na Myšátka (a hodně radostí se Sisinkou)

    PS. pobavila jsem se se sobím zpravodajstvím (rofl) – přeju Dede, ať jí Dedelík dobře slouží… (myslela jsem si, že počítače pojmenovávám jenom já a koukám, že ne – Mikeš zdraví Dedelíka 🙂 )

  10. Hm, tak už mi to schramstlo druhý komentář. Jen jsem chtěla napsat souhlas se Rputí, neb hloupaté stádo se snáz ovládá a to je nejspíš úmysl naší vlády. Bohužel jim nedochází, že si podřezávají větev i pod vlastním pozadím.
    Ti, kdy pracují s procenty a čísly bych postavila na pár hodin před moje Myšátka, ať si tu lehárnu na zvláštní škole vyzkouší a pak teprve rozhodují o lidských osudech. Za každým jejich procentem se skrývá osobnost, lidská bytost, která na tenhle svět přišla s nějakým handicapem, mnohdy se k tomu přidává ještě neutěšené sociální prostředí a oni je vrazí mezi děti ze základky, které se jim budou posmívat za kde co ( a že to umí!) a z těhle dětí bude uzlíček nervů. Jenže to si ti pánové a dámy od stolů neuvědomují.

    1. Samostatně myslící bytosti se špatně ovládají, ale to by bylo na dlouhou debatu. Já zírám na devastaci našeho školství, které potvrzují i mezinárodní průzkumy. Když dám do třídy extrémně inteligentní děti spolu s těmi, které prostě nestíhají, co z toho bude? Ty chytré zblbnou a ty, co nestíhají budou odrovnány docela, což ovšem ty pány nahoře nezajímá. Zbyde šedivý průměr, masa která se dá ovládat.
      Mě stačí, co vyprávěla švagrová, jak rovnala děti s poruchami – mnohem méně závažnými – které jí přišly do třídy.
      A souhlasím s Jendou – viz o kus níže: Stát by se neměl snažit aby všichni dostali stejné vzdělání, ale aby všichni dostali co nejlepší vzdělání. (y)
      Tohle by se mělo vytesat!

      Stejné vzdělání pro všechny je cesta k nekonečné průměrnosti, ale jestli se z takového Mika, Tomíka nebo třeba Zuzanky nebo dalších 10 dětí podaří vychovat šťastné pekaře, zahradníky nebo třeba květinářky, to je přece důležitější než aby 90% národa mělo maturitu, která stejně za moc nestojí.

      1. Milá Apino, pravdu díž (a Jenda taky). Navíc je průser v tom financování na kus – tedy podle počtu studentů a nikoliv podle toho, jak dobře se učí. Na základkách se integruje, tedy úroveň výuky se přizpůsobuje slabšímu průměru, střední školy vezmou kohokoliv, kdo se umí aspoň podepsat, což se hezky přenáší na vysoké školy, kam chodí lidé, kteří tam nemají co dělat, ale protože škola chce peníze, tak nějak dostudují.
        Což vede k tomu, že obecně je vzdělání strašně devalvované a opravdu se něco naučí jen ty děti, jejich rodičům na tom záleží, děti podporují, inspirují, lákají je na vzdělání a ještě při té práci přidrží, když se dětičkám zachce lenivět. Což ovšem znamená, že děti z prostředí, které vzdělání nepodporuje, prakticky nemají šanci. Jinými slovy, sám vzdělávací systém takhle podporuje rozevírání oněch zlověstných sociálních nůžek. Nadané dítě z ke vzdělání lhostejné rodiny může mít obrovské štěstí, když narazí na dobrého učitele, který ho podrží, povzbudí a nasměruje. Ale kolik takových kantorů, navíc ochotných dávat dětem víc, než musejí, máme? Rozhodně ne dost.
        Ono tohle téma je strašně široké a souvislosti jsou, kam se jeden podívá, takže tenhle můj příspěvek je jen výkřik ve tmě, já vím. Jenže země, která bohapustě plýtvá talenty svých lidí – teď nemluvím o mimořádně nadaných dětech, ale o všech – žádné by nemělo být ztraceno, směřuje do pekel. A takových Myší, jako je naše, je strašně málo a ještě si jich na školách málokdy cení.
        No nic, radši končím.

        1. Milá Dede, o úrovni současných vysokoškoláků určitý přehled mám. Tedy, jistě jsou rozdíly i mezi školami a já jen jednou měla studentku z UK (i když ani ta nebyla zrovna hvěda), jinak je to přece jen z průměrnější školy. Ale před cca 10 lety mi studentky (kromě jednoho kluka jsem měla samé studentky) jen celkem výjimečně napsaly hrubku do textu. Jejich texty, s výjimkou jedné, měly hlavu a patu – tedy alespoň přijatelně a jedna byla dokonce vynikající. Celkem se po určitém mém úsilí daly přesvědčit, aby jakž takž sledovaly proces své vlastní diplomky. I tak se často po dokončení zadané práce zasekly na místě, dokud jsem jim nedala další část práce. Prostě stály a čekaly. Únavné to bylo docela dost. Potom vlastní napsání práce vyžadovalo mé velké úsilí, aby ta práce měla hlavu a patu, ale dejme tomu. Od té doby nejsou jen diplomky, ale i bakalářky. Čím dál větším problémem se stává obyčejná česká gramatika (a to ještě mají kliku, že v takovém „s“ a „z“ nebo velkých písmenech mám trochu nepořádek i já). Prostě i/y se stalo neřešitelným problémem. Schopnost stvořit větu, která m hlavu a patu je minimální. Mají umět anglicky, místo toho mi předloží neupravený text z překladače. Pokud jde o vlastní práci, zajímá je všechno jiné, ale ne jejich práce. To je nutné zlo, což lze do jisté míry pochopit. Ale potom už není v lidských silách je přesvědčit, že by danou část práce v témž dnu měly dokončit, i když kvůli tomů nepůjdou domů 15 nebo dokonce (ó ta hrůza) v 16 hodin. Musí na trénink, za přítelem, na brigádu, přijede maminka… Hloupé je, že práce v laborce se nedá zastavit, takže kdo to pak dodělává???? Apina, protože to potřebuje zároveň do svého projektu a nemůže to nechat shnít. No a když jsem loni oponovala jednu DP a dočetla jsem se v definitivním a údajně zkontrolovaném textu, že vrby mněli, případně se dvěmi samostatnýma vzrostlýma jedincemi, „s“ a „z“ ani nepočítám, a že jsem našla i já….
          Teď přitom vidíme úroveň, jaká byla na základkách před 10 a více lety, jak tomu bude za dalších 10 let?

          1. A jak to píšu rychle, tak se mi tam občas neobjeví písmenka nebo je to trochu zkratkovité, ale snad to i tak dává nějaký smysl. Jinak se snažím po sobě číst.

        2. Proboha Dede! At tut mi filia? Ty, jejíž čeština je pro mou duši pohlazení? Konstatuješ :“Milá Apino, pravdu díž (a Jenda taky).“ Synonymně „pravdu nádoba“. Díti , jako praviti má tvar „Pravdu díš“.

          1. Omlouvám se (blush) Zjistila jsem si hrubku později (mohla jsem to opravit v redakčním systému, ale přišlo mi to zbabělé 🙂 ) a nechala jsem tam díž, ve které těsto zadělávati se může místo díš coby hovoříš. Jsem ostuda, ale byla jsem rozhořčená ostuda!

            1. Omluva se přijímá. Taky občas s hrůzou pozoruji, co tělo i ruce činí a nedokážu tomu v reálném času zabránit.

    2. Don’t attribute to malice, what can be adequately explained by stupidity!
      (Tedy nevysvětlujte zlým úmyslem to, co se dá adekvátně vysvětlit pitomostí.)
      Nemyslím, že by někdo nahoře schválně sabotoval vzdělání. Spíš je pro ně důležitější pochvalný článek o odstraňování segregace a separace, o podpoře integrace a podobné vzletné kydy než výsledky.

  11. Milá Myško, velice Tě obdivuju, umíš to s dětmi úžasně a musí to být velice vyčerpávající, přeju hodně síly. Politika státu ohledně školství je naprosto nepochopitelná, copak si tam nahoře vůbec neuvědomují, jak strašně je důležité, jak si ty děti vychováme a co je naučíme? Prostě na to kašlou. Když někdy poslouchám příhody svých mladších kolegyň, které zažívají se svými školou povinnými dětmi, tak je mi smutno. Škoda, že není víc Myší…
    Pozdravuj děti, ráda bych je někdy poznala, jen jste bohužel trochu z ruky. A podrbej Sissku (wave)

  12. Jakouže má sluníčko vlastně barvu? Pusťte si ho přes trojboký skleněný hranol a hned uvidíte. Bude tam i ta žlutá, i ta fialová a ještě spousta dalších.

    1. Člověče, teď jste na to kápl. Budu prodávat neviditelné obrazy s odůvodněním, že jsou malované ultrafialovými barvami. A děsně na tom zbohatnu 8).

      (a dám se na politiku, prosadím zákon o tisku volebních lístků, pochopitelně ultrafialových, do parlamentu se tak zvolí neviditelní poslanci, já budu jedinej viditelnej, a to by bylo, abych tu nakonec nezavedl pořádek (flex) )

      1. Milý Lapile, máš pavdu, podle všech psaných pravidel vývoje politiky se bohužel nacházíme ve fázi čekání na diktátora.
        (headbang)
        No ale z druhé strany, kdybys to byl ty, to bych brala. (chuckle)

  13. Milí Zvířetníci, je přestávka, tak jsem jukla. Moc vás zdravíme všichni. Na asistenta opravdu nemám nárok, šetří se všude. Čtyři ročníky ve třídě jsem už měla, ale byly to šikovnější děti. Úroveň schopností dětí, ale i vychovanosti hodně klesá. Potom se musí řešit problémy, které by měly být záležitostí rodičů a ne školy, ve třídě to hodně zdržuje od práce. Když se dítě ve třetí třídě neumí samo pořádně obléct, případně si vysmrkat nos, je chyba někde jinde a já se jí snažím napravit, ale je to zdlouhavé. Pořád platí zlaté pravidlo, že co se do dítěte vloží do tří let, to v něm zůstane na pořád.
    Tak a jdeme koupit svíčky do svícnů, co jsme včera vyráběli a taky parafín, protože si chceme vyrobit své vlastní svíčky. Moc vám všem děkuju.

  14. Škoda že jste nemohli vidět jak v rámci seriálu „Co jsme se neučili“ Myšata předvedla naprosto úžasnou sestavu klasického tance!! Konkrétně waltzu. A pak ještě quickpolku. Přijel se podívat jen Jakub.
    Měl jsem tu čest být kameramanem ve tvorbě „dokumentárního filmu“ z této události. 🙂

  15. Tedy Myško (h) , vidím, že politika školy je jasná – čím víc dětí a v různých ročnících máš, tím méně podpory dostáváš. Kolik je to let, co to táhneš sama bez asistentky? A myslím, žes nikdy neměla tolik dětí…
    Ovšem že jsi pro ně požehnáním, o tom nepochybuju (inlove) Joj, kdyby takových, jako jsi ty bylo víc! A i v normálních školách! (h) (f)

    1. Politika státu je bohužel také jasná. Proto že tyto typy škol a hlavně tyto typy učitelek jako je Myš těmto dětem moc a moc pomáhají (klasické základky na to nemají kapacity, čas, schopnosti a ani chuť), je třeba tyto školy neprodleně zrušit, na věčné časy, zpátky ni krok. :@

      1. Ano, ano. Zrovna dnes v ranních zprávách mi to servírovali, jak je zbytečné dávat děti do těchto škol. I v procentech mi to vytmavili.

        1. Tohle vymýšlí opravdu luxusní pitomec, což jsem ochoten říci mu do očí i kdyby to byl třeba prezident

          1. Podle toho, jak školství dlouhodobě sleduju, tak(nejen u nás) je záměrem snížit všeobecnou vzdělanost, aby se se stádem dalo lépe manipulovat.
            Posledním hitem je „škodlivost domácích úkolů.“ Už s tím začínají i u nás a president Hollande o tom nedávno dokonce státnicky hovořil.
            Mimochodem, věděli jste, že francouzké děti chodí do školy pouze 4 dny v týdnu (8:30-16:30) a středu mají volnou? Jen se Frantíci diví, že jejich děti mají, ve srovnání s ostatními, horší výsledky … 🙁

            1. Rputinko, že maj frantíci kratší školní týden, víme všichni,kdož jsme četli Mikulášovy patálie 😉

              1. No, co jsem tak četla Pagnola, který popisuje začátek 20. století, už tehdy to bylo, ale volný býval tuším čtvrtek (a do školy se chodilo i v sobotu). Myslím, že až nakoukne Renata, určitě nám to díky zkušenostem Lenky Fr. vysvětlí.

                1. Pagnol je moje láska.
                  Oni ti Francouzi dělají jinak leccos. Například miminka koupají ráno a večer už ne.

            2. škodlivost domácích úkolů?????? :O :O :O … to jako že by se jim snad žilky zkrátily? nebo proč? nějak jsem to nepochopila

              já jsem byla asi dost herodeska, ale škola měla pro mne autoritu a k tomu jsem vedla i své dítě – je ovšem pravda, že už je tomu 30 let nazad

              1. Bedo, asi ano, protože všeobecný trend je „jak to udělat, aby se děti naučili a při tom se vůbec neučili …. no na hlavu!

                1. Někdo prostě nedokáže pochopit, že
                  1. pokud se člověk má něco naučit, tak to musí trénovat. Sportovci chápou, že musí posilovat, opakovat ty samé cviky znovu a znovu, že nestačí přečíst si jak se to dělá nebo zkouknout video, ale že to chce dřít a dřít. Tanečníci chápou, že pokud to má vypadat, tak musí stávit spoustu času „obcházením tělocvičny“, znovu a znovu trénovat i ten pitomý základní krok i když je to opruz. A trenér je i od toho aby na ně houknul a donutil je ten opruz neflákat.
                  2. člověk potřebuje hierarchii a když nemůže a nesmí být „šéf“ učitel, tak bude šéfovat někdo jiný a obvykle to nebude ten nejlepší, ale ten nejsilnější nebo nejprůbojnější a pravděpodobnost, že ten někdo bude zneužívat své pozice je podstatně vyšší než u toho učitele.

                  1. Nevím jestli tohle je zrovna dobrý příklad. Důležité je naučit se psát, tak aby to bylo k přečtení a aby to ten žák zvládal dostatečnou rychlostí a pokud možno mu to nezabralo veškerou mozkovou kapacitu. (Což pro nás dysgrafiky nebo co já to jsem není jen tak.) Jak přesně se to kroutí není tak podstatné.
                    Krom toho uvědom si, že to „staré“ psací písmo bylo vytvořeno tak, aby se dobře psalo perem, a kdo ještě něčím takovým píše?

      2. Přesně tak. Je potřeba vychovat z dětí nemyslící blbce, poslušně volící vždy tu ,,jedině správnou“ stranu! Co na tom, že v parlamentu pro ni hlasuje kriminálník?!? Účel světí prostředky!

        1. Těch představitelů, balancujících na hraně zákona je tam mnohem víc. A musím tě uklidnit Krakonoši, napříč politickým spektrem 🙂 Jó, jakej volič, takovej představitel, že 😉

      3. Bojím se bojím, že je to ještě horší, a ne jen ve školství. Stát nemá peníze – budiž, nebude platit „Myší“ třídy. Jenže ten samý stát neumožňuje fungování svépomocí.

        Vezmu za skutečnost, že někde v okolí smečky Myšat je nějaká hodná paní, která by se bez nároku na odměnu kdyby jen na pár hodin v týdnu zastavila a pomohla támhle naučit zavazovat boty, támhle si nechala povědět, jak úžasná věc je taková násobilka a třeba pomohla přijít na to, že když k obědu sním dva brambory, tak na týden jich potřebuju čtrnáct. Jenže se obávám, že by první inspekce přišla na to, že dotyčná dobrá duše nemá pedagogické minimum, ale zato má její manžel z časů malin nezralých nečistý trestní rejstřík skrzevá rvačku v hospodě. Takže by bylo po asistentce a po škole vlastně takyi, protože tam pouštějí cizí lidi. Nedej pámbu, aby ta dobrá duše byl chlap, ty potřebujou zvláštní hajzlík a – koukáte na televizi? – zmermomocňujou malý holčičky.

        Aneb socialismus je, když pán A usoudí, že pán B cosi potřebuje a přikáže panu C, aby to za peníze pana D udělal.

      4. No, já také nechápu tu integraci za každou cenu. Kdyby v „normální“ třídě to dítě bylo každé se svým asistentem a šlo si svým tempem a nerušilo ostatní, budiž, ale takhle ty děti budou zdržovat rychlejší, navíc se jako slabší a „divné“ evidentně stávají obětí šikany. Myslím, že i z tohoto článku je to vidět, nejen, že už se v „normální“ třídě ty děti nenaučí více (na rozdíl od dřívějška), ale ještě jsou tam evidentně zanedbávány a šikanovány. Myslím, že ve třídě, jakou má Myš se z těchto dětí mohou stát krásní lidé, kteří využijí své schopnosti naplno. Možná proto je nutné tyto třídy zrušit. :@
        Má švagrová také učí a má aprobaci na speciální školství, měla třídy dyslektiků a vůbec dětí s DYS… poruchami. Spousta rodičů tam tyto děti dávala ráda, protože ty děti se tam uklidnily a ušly šikaně v normálních třídách. Ony ty děti totiž často nemají jen DYS poruchy, ale i různé další menší mozkové poruchy. Po stresech v normálních třídách u nich musela řešit třeba i počurávání a podobné věci. Ale tyto děti byly často schopny pokračovat na gymnáziu, které se jejich poruchám také věnovalo a nakonec vystudovat vysokou školu – jen díky tomu, že jim nebyla upřena správná péče v dětství. Asi proto, že tyhle děti pod vedením specializovaných učitelek, jako je má švagrová, měly nakonec celkem úspěch, tak proto jejich třídy byly zrušeny a i má švagrová dnes musí učit „normální“ třídu, kde má zařazeny i tyto děti. Jak se jim mže věnovat, když má více než 20 dětí, to si samozřejmě každý může spočítat sám.

        1. Souhlas. Přílišná integrace je špatná. Ať už jde o příliš nadané děti nebo děti s problémy.
          To je zas špatně pochopená spravedlnost. Stát by se neměl snažit aby všichni dostali stejné vzdělání, ale aby všichni dostali co nejlepší vzdělání.

  16. Páááni, to se ale letos urodilo Myšátek! :O 🙂 (h)
    Myško, Myšičko (inlove) , pamatuju, že jsi mívala o dost méně dětí a k ruce asistentku Magdu (pozdravuj ji, prosím). Nešlo by o ni zažádat? Tohle už je za hranicí únosnosti, hlavně pro úču, která dává dětem daleko víc, než je psáno v osnovách. (y)
    Přeju celé Myší třídě úspěšný rok. (h) A Tobě hodně zdraví a sil. (sun)

  17. Myško – ČTYŘI ročníky??? :O … tak to musí být záhul, hluboce před tebou smekám a tvou práci moc obdivuji… přeju ti do ní pevné nervy a ať ti vydrží tvůj elán, i když to třeba bude těžké, bo bez něj by to šlo všechno hůř (h) (h) (h) (h)

    P.S.
    fakt mě mrzí, že nemůžu přijet – ale zato přijedou navíc ještě ořechy od jajky (chuckle) (inlove)

  18. Myšičko,
    jsi úžasně šikovná a máš můj veliký obdiv. Vždyť ty máš vlastně půl třídy úplně nové! To se musíš moc snažit, aby ti nerozvezli všechno, co už máš dohodnuté a nacvičené se zbytkem. Držím všechny (y).

    Neměla bys opravdu nárok na pedagogického asistenta? Nešlo by to nějak zařídit? V takovéhle situaci by se moc hodil (mimochodem, promiň mi neznalost, ale kde vaše úžasná škola vlastně je?)!

    Taky z toho mám dojem, že zapracovat doma na svých ratolestech by měli především rodičové, ty už děláš co můžeš, ba ještě víc. Tak relaxuj a nabírej síly, jak jen to jde, ať to tempo vydržíš.

    1. Jste se snad zcvokli, ne? Rodičové musejí makat, aby to, co zplodili, jakž takž uživili. A zkuste dnes odejít kvůli výchově dítěte z práce hned jak skončí pracovní doba. Uděláte to jen jednou; poprvé a naposledy, protože bude následovat okamžitý, právně nepostižitelný vyhazov a pokud to budete zkoušet jinde: Kde jste pracovala dřív? Aha, tak my se vám ozveme. Že se neozvou na to můžete vzít jed! Otroci nemají právo vychovávat děti, otroci musí dřít, dokud nepadnou.

        1. Když čtu Krakonošovy příspěvky, tak si vždy říkám, že si spletl fórum. Snad jen díky toleranci webmastera má stále možnost sem psát, jinde už by za své trollení dostal ban.

      1. Já jsem během posledních cca dvou let několikrát odešla z práce o hodně dřív, jednou dokonce v půlce pracovní doby. A nebylo to ani kvůli dítěti, jen kvůli psu. Nevyhodil mě nikdo a i prémie jsem dostala. Tak nevím, asi žiju v nějaké jiné zemi než Krakonoš. V zemi nezapšklých lidí, kteří si vycházejí vzájemně vstříc.

  19. Milá Myško ! Jak už to tak bývá, lidé,kteří dělají svoji práci s plným nasazením,s nadšením pro věc a s odpovědností jim vlastní, si nikdy na nic nestěžují a přesto jsou plody jejich práce nezpochybnitelné,viditelné a je z nich osobní radost.
    Přeji Ti za to co děláš aby se všechno dařilo. Vím co Tě musí stát sil, boj s úředními molochy, shánění penízků a kolikrát bezesné noci, když se trápíš cizími starostmi.
    Velké díky za Tvou práci, nasazení a hodně sil do do další práce, která za to stojí. (y) (handshake) (inlove)

  20. Milá Myško, máš můj hluboký obdiv. Myslím, že tahle sestava by si už zasloužila dalšího dospělého, který by ti s nimi pomáhal. Ale to asi nehrozí, že?

  21. hezký čtvrtek všem Zvířetníkům a zvířátkům 🙂 těm, co dneska něco slaví, přeji vše nej nej (f) A těm, co potřebují pofoukat bolístka na těle či na duši, držím palečky, ať je brzy líp (h)

    Myško, myslím, že kapacity třídy je naplněná po strop :O Speciální péče v takovém množství musí být pro tebe nesmírně náročná. Tak relaxuj se Sisskou, ať vydrží síly až do prázdnin (inlove)

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


Náš Zvířetník - DeDeník © 2014 VYTVOŘENÍ NOVÉHO UŽIVATELE - PŘIHLÁŠENÍ SE NA STRÁNKY - ADMIN